Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lærer surrer fullstendig?


Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg tilbake tentamen i mattematikk. JEg så på poengsummene, altså grensene der det sto følegende:

 

38poeng = 54% = 4

 

Jeg fikk akkurat 38poeng. Akkurat og jeg fikk en 3++?

Jeg gikk til lærer og klagde men hun bare gikk. Så spurte jeg igjen, og hun sa: Jamen man må ha litt over 38 poeng? DEt står jo at hvis man får 38 får man en 4'er og jeg fikk det akkurat? Er det riktig gjort av henne. Eller burde jeg faen meg slakte henne og klage?

 

FØler selv at jeg fortjener den jævla firern.

Skal også nevne at jeg ikke har det beste forholdet til den læreren. Hun gir meg feks bare en vanlig 5er når jeg feks. får et og ethalvt poeng feil på nat prøver

 

takk for svar

mvh.

Endret av MrPerfect
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pluss og minus kommer ikke på karakterkortet, så om du akkurat ikke får fire, får du blank tre på karakterkortet. Dette blir jo da en karakter under det du skulle hatt. Har du flere prøver, og scorer f.eks. 4-5 der, så klatrer du selvfølgelig opp til fireren (burde gjøre). Men det er jo fint å ha fireren i havn slik ting er i dag, og er det som du sier, skulle du jo ha fått firer. Klag, klag, og dra det så langt du må.

Lenke til kommentar

Pluss og minus kommer ikke på karakterkortet, så om du akkurat ikke får fire, får du blank tre på karakterkortet. Dette blir jo da en karakter under det du skulle hatt. Har du flere prøver, og scorer f.eks. 4-5 der, så klatrer du selvfølgelig opp til fireren (burde gjøre). Men det er jo fint å ha fireren i havn slik ting er i dag, og er det som du sier, skulle du jo ha fått firer. Klag, klag, og dra det så langt du må.

Takk for den, eneste jeg trengte. Fy faen den kjerringa skal faen meg få høre det. Men et spørsmål til, hvem skal jeg eventuelt gå til? skal jeg bare klage til henne, eller gå til rektor/rådgiver?

Lenke til kommentar

Pluss og minus kommer ikke på karakterkortet, så om du akkurat ikke får fire, får du blank tre på karakterkortet. Dette blir jo da en karakter under det du skulle hatt. Har du flere prøver, og scorer f.eks. 4-5 der, så klatrer du selvfølgelig opp til fireren (burde gjøre). Men det er jo fint å ha fireren i havn slik ting er i dag, og er det som du sier, skulle du jo ha fått firer. Klag, klag, og dra det så langt du må.

Takk for den, eneste jeg trengte. Fy faen den kjerringa skal faen meg få høre det. Men et spørsmål til, hvem skal jeg eventuelt gå til? skal jeg bare klage til henne, eller gå til rektor/rådgiver?

 

Husk å ikke oppføre deg aggressivt. Ta opp saken på en ordentlig og pen måte. Begynn med å snakke med henne på tomannshånd, og dersom dette ikke hjelper vil jeg tro du kan gå til rektor/rådgiver, ja. Har ikke erfaring med akkurat det, men de kan uansett veilede deg videre om de ikke kan gjøre noe selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pluss og minus kommer ikke på karakterkortet, så om du akkurat ikke får fire, får du blank tre på karakterkortet. Dette blir jo da en karakter under det du skulle hatt. Har du flere prøver, og scorer f.eks. 4-5 der, så klatrer du selvfølgelig opp til fireren (burde gjøre). Men det er jo fint å ha fireren i havn slik ting er i dag, og er det som du sier, skulle du jo ha fått firer. Klag, klag, og dra det så langt du må.

Takk for den, eneste jeg trengte. Fy faen den kjerringa skal faen meg få høre det. Men et spørsmål til, hvem skal jeg eventuelt gå til? skal jeg bare klage til henne, eller gå til rektor/rådgiver?

 

Husk å ikke oppføre deg aggressivt. Ta opp saken på en ordentlig og pen måte. Begynn med å snakke med henne på tomannshånd, og dersom dette ikke hjelper vil jeg tro du kan gå til rektor/rådgiver, ja. Har ikke erfaring med akkurat det, men de kan uansett veilede deg videre om de ikke kan gjøre noe selv.

Ja klikka litt for meg idag, og dro til døra. Snakket med søss og hun sier at hun tar det opp hvis jeg ikke får 4'ern. Takker for svar.

Lenke til kommentar

Pluss og minus kommer ikke på karakterkortet, så om du akkurat ikke får fire, får du blank tre på karakterkortet. Dette blir jo da en karakter under det du skulle hatt. Har du flere prøver, og scorer f.eks. 4-5 der, så klatrer du selvfølgelig opp til fireren (burde gjøre). Men det er jo fint å ha fireren i havn slik ting er i dag, og er det som du sier, skulle du jo ha fått firer. Klag, klag, og dra det så langt du må.

Takk for den, eneste jeg trengte. Fy faen den kjerringa skal faen meg få høre det. Men et spørsmål til, hvem skal jeg eventuelt gå til? skal jeg bare klage til henne, eller gå til rektor/rådgiver?

 

Husk å ikke oppføre deg aggressivt. Ta opp saken på en ordentlig og pen måte. Begynn med å snakke med henne på tomannshånd, og dersom dette ikke hjelper vil jeg tro du kan gå til rektor/rådgiver, ja. Har ikke erfaring med akkurat det, men de kan uansett veilede deg videre om de ikke kan gjøre noe selv.

Ja klikka litt for meg idag, og dro til døra. Snakket med søss og hun sier at hun tar det opp hvis jeg ikke får 4'ern. Takker for svar.

 

Hender det klikker litt vet du, og forstår det er frustrerende når det er et langvarig dårlig forhold til en spesiell lærer. Av og til renner begeret over. Men da får du orden på dette, det er bra :)

Lenke til kommentar

Er ikke bar poengsum som er grunnlag for karakter. Dårlig orden/oppsett, mangelfull utregning osv kan jo trekke det ned. Om man vipper så kan "småting" som dette vippe deg opp eller ned.

 

Men det er jo allerede gjort rede for før sluttkarakteren settes? F.eks hvis du mangler litt utregning får du 3 poeng av 4 mulige på den oppgaven. Og på slutten når alt er summert så fikk han 38 poeng, da skal det være en 4'er.

 

Jeg tror du skal prøve å forbedre det personlige forholdet du har til denne læreren, så får du skikk på karakterene samtidig, skal du se.

Smil til verden, og verden smiler til deg, vettu. Det gjelder bare å utnytte det.

 

Desverre så spiller trynefaktor mye inn...

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, det er ikke utelukkende poengsummen som bestemmer hvilken karakter du skal få, men helhetsvurderingen av prøven. Poengsummen er bare veiledende. Ofte går man inn og ser på elevens kompetanse og hvordan h*n for eksempel har kommet fram til svaret i oppgavene.

 

Hilsen sønn av en matematikklærer :p

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, det er ikke utelukkende poengsummen som bestemmer hvilken karakter du skal få, men helhetsvurderingen av prøven. Poengsummen er bare veiledende. Ofte går man inn og ser på elevens kompetanse og hvordan h*n for eksempel har kommet fram til svaret i oppgavene.

 

Hilsen sønn av en matematikklærer :p

 

Er det ikke slik at poengsummen er en helhetsvurdering?

Lenke til kommentar

trynefaktor-.- gi meg et reelt eksempel på en lærer som bruker dette som argument. Drittsekker kan også ha kunnskaper....

 

Ja selvfølgelig spiller det inn. Lærere er mennesker, men i dette tilfellet er det jo klart som graven hvis han har fått beskjed om at 38 poeng er 4.

 

Du har krav på fireren din, og i norske regler har du lov å klage på alt det settes karakterer på så sett i gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...