Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor får jeg gunstig billån til en bil som er eldre enn 11 år?


satsti

Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket litt rundt hos noen banker som tilbyr billån. Jeg skal kjøpe meg en spesiell cabriolet som er fra 1999. Sjelden bil som ligger høyt i pris. Den er eldre enn 11 år som mange banker har som en øvre grense på hvor gammel bilen kan være for å ta pant i den.

Nå er prisen på bilen 230.000 kr. Hvor får jeg lån til denne med f.eks 30.000 kr i egenkapital med gunstig rente og 4 års nedbetalingstid? :huh:

Endret av satsti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på du får det.... kanskje du kan ta pant i bolig.

 

Har du ikke bolig å ta pant i ville jeg prioritert det fremfor bil.

 

Nå skal dette være et seriøst diskusjonsforum. Synspunkt på prioriteringer syntes jeg du bør holde deg for god for, spesielt når du overhodet ikke har noe grunnlag for å uttale deg om det. Hadde jeg ønsket å refinansiere eiendom hadde jeg ikke stilt spørsmål.

Lenke til kommentar

Tviler på du får det.... kanskje du kan ta pant i bolig.

 

Har du ikke bolig å ta pant i ville jeg prioritert det fremfor bil.

 

Nå skal dette være et seriøst diskusjonsforum. Synspunkt på prioriteringer syntes jeg du bør holde deg for god for, spesielt når du overhodet ikke har noe grunnlag for å uttale deg om det. Hadde jeg ønsket å refinansiere eiendom hadde jeg ikke stilt spørsmål.

 

Var helt seriøs!!

 

Er man bare på jakt etter svar man liker så kanskje dette ikke er rett forum for deg.

Endret av Nasciboy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er prisen på bilen 230.000 kr. Hvor får jeg lån til denne med f.eks 30.000 kr i egenkapital med gunstig rente og 4 års nedbetalingstid?

Som allerede nevnt, lån med pant i eiendom, eller usikret (forbruks-) lån. Sistnevnte får du (i de flestes øyne) i praksis ikke gunstig rente på, og da er det i praksis bare førstnevnte som oppfyller "betingelsene" dine, noe Nasciboy også påpekte allerede i innlegg #2. Uavhengig av kravet til bilens alder stiller de fleste banker som tilbyr lån med pant i bil krav om 30-35% egenkapital, og 30k av 230k er da langt fra nok.

Lenke til kommentar

Nå er prisen på bilen 230.000 kr. Hvor får jeg lån til denne med f.eks 30.000 kr i egenkapital med gunstig rente og 4 års nedbetalingstid?

Som allerede nevnt, lån med pant i eiendom, eller usikret (forbruks-) lån. Sistnevnte får du (i de flestes øyne) i praksis ikke gunstig rente på, og da er det i praksis bare førstnevnte som oppfyller "betingelsene" dine, noe Nasciboy også påpekte allerede i innlegg #2. Uavhengig av kravet til bilens alder stiller de fleste banker som tilbyr lån med pant i bil krav om 30-35% egenkapital, og 30k av 230k er da langt fra nok.

Det finnes kanskje en mulighet, alt etter hvor firkantet utlånerne er.

 

Er det noe som er sikkert er det at de vil låne ut penger og kan de gjøre det uten å bryte egne retningslinjer så kan du kanskje få lån med bilen i sikkerhet.

 

Du må fortelle at det er en spesiell bil for en bil til 230 000 kr som er 13 år gammel bør være spesiell.

 

Spør også om det hjelper med en NAF-test for å dokumentere tilstanden på den.

 

Er du heldig så kanskje du får lån med bilen i sikkerhet... er de i tvil om bilens verdi kan du tilby en mellomting, at bilen kanskje står for 150 000 kr mens du får de siste 50 000 kr som vanlig forbrukslån.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...