Gå til innhold

Spørsmål ang. Komplett Gamer Xtreme


Anbefalte innlegg

Venter en del penger i midten av Mai, så tenkte jeg skulle oppfylle mitt ønske om ny Gamer PC. Jeg er ikke flink til å bygge selv og har lite erfaring med det. Så jeg er villig til å betale for en ferdigbygd.

 

I hovedsak er det denne jeg har mest lyst på. Jeg vil ha PC og skjerm. (Synd man ikke kan linke egne oppsett.)

 

 

Jeg har prøvd meg litt fram ved valg av foskjellig innmat, og i går endte jeg opp på 28 000, etter å ha valg 2x XFX Radeon HD 7970 i SLI og BenQ 24" LED XL2420T 120 Hz skjerm.

 

 

Men så lurer jeg på, er det vits med SLI hvis man bare skal kjøre det på en 24" skjerm?

 

Er det noen andre websider som har samme type tilbud som komplett, som kanskje er rimeligere?

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å være flink til å bygge, eneste du trenger er; klare å lese, være tålmodig og ikke presse ting her og der..

 

Og jobben komplett.no gjør er ikke mesterverk heller.. _kabelrot_ overalt og setter ting feil vei osv.

 

28 000 er unøvdendig, du kan få en PC som er like bra til halve prisen c.a

Lenke til kommentar

ville anbefalt å ta et raid oppsett med Corsair SSD Performance Pro Series 256GB,

og oppgradere til Intel® Core i7-3930K Processor Socket-LGA2011.

 

 

raid= to like for ekstra ytelse og plass, (Corsair SSD Performance Pro Series 256GB)*2= 512gb+ litt ekstra ytelse.

Endret av okwepeokwe
Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg Newt32, så ville jeg bygget selv! Du lærer mye mer av det, og det blir enklere å feilsøk og lignende. Det du tenker på med "om det vits med SLI ved kun en 24" skjerm" er VRAM. Du har jo valgt AMD kort, og da heter CrossFire, ikke SLI. Det gir bedre grafikkytelse når du spiller spiller spill f. eks, og ved høyere oppløsning/flere skjermer, men mengden VRAM blir bare speilet. Så har du to kort med 2GB minne, i CrossFire/SLI, så får kun 2GB ;-)

 

Edit:

Dustinhome.no har vel pakketilbud på pcer, tror jeg ;-)

Endret av stepking2
Lenke til kommentar

Kjøp heller en til 15 000.

 

Nå vet vi ikke bruksområde ditt uten om at du vil ha en spill PC.

 

Du kan bygge en kraftig PC til 15k. Det blir morsomt å bygge, som sagt over... " Kan du lese og har tålmodighet, an du bygge ".

 

Det heter forresten SLi når det er snakk om nVidia og Crossfirex/ CFX når det er snakk om AMD som i itt tilfelle.

 

Anbefaler virkelig å bygge selv.

 

Edit: Han over har også rett, mye enklere å feilsøke feil i PCen npr du kjenner den ut og inn.

Endret av SLi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjøp heller en til 15 000.

 

Nå vet vi ikke bruksområde ditt uten om at du vil ha en spill PC.

 

Du kan bygge en kraftig PC til 15k. Det blir morsomt å bygge, som sagt over... " Kan du lese og har tålmodighet, an du bygge ".

 

Det heter forresten SLi når det er snakk om nVidia og Crossfirex/ CFX når det er snakk om AMD som i itt tilfelle.

 

Anbefaler virkelig å bygge selv.

 

Edit: Han over har også rett, mye enklere å feilsøke feil i PCen npr du kjenner den ut og inn.

Ikke for å være pirkete, men heter det ikke CrossFireX når det er tre kort sammen? ;-P

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være flink til å bygge, eneste du trenger er; klare å lese, være tålmodig og ikke presse ting her og der..

 

Og jobben komplett.no gjør er ikke mesterverk heller.. _kabelrot_ overalt og setter ting feil vei osv.

 

28 000 er unøvdendig, du kan få en PC som er like bra til halve prisen c.a

 

Hvordan kan jeg få en PC til halve prisen? Da mener du vel at jeg må bygge selv?

 

Jeg vil at denne PC'en skal vare en stund og ikke gå ut på dato første året jeg har den.

Lenke til kommentar

Ikke for å være pirkete, men heter det ikke CrossFireX når det er tre kort sammen? ;-P

 

Nei.

 

AMD CrossFireX (previously known as CrossFire) is a brand name for the multi-GPU solution by Advanced Micro Devices, originally developed by ATI Technologies. The technology allows up to four GPUs to be used in a single computer to improve graphics performance.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Ikke for å være pirkete, men heter det ikke CrossFireX når det er tre kort sammen? ;-P

 

Nei.

 

AMD CrossFireX (previously known as CrossFire) is a brand name for the multi-GPU solution by Advanced Micro Devices, originally developed by ATI Technologies. The technology allows up to four GPUs to be used in a single computer to improve graphics performance.

Takk for info ;-)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være flink til å bygge, eneste du trenger er; klare å lese, være tålmodig og ikke presse ting her og der..

 

Og jobben komplett.no gjør er ikke mesterverk heller.. _kabelrot_ overalt og setter ting feil vei osv.

 

28 000 er unøvdendig, du kan få en PC som er like bra til halve prisen c.a

 

Hvordan kan jeg få en PC til halve prisen? Da mener du vel at jeg må bygge selv?

 

Jeg vil at denne PC'en skal vare en stund og ikke gå ut på dato første året jeg har den.

 

Du får en kan ganske rask pc til 15000, men til 28000 vil du få bedre ytelse, men ikke alle ting er veldig viktige.

 

Ville anbefalt gtx 680, nesten samme pris, mye bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Jeg ser at flere anbefaler meg å bygge selv. Og når det kommer til dette er jeg litt sta. Det er flere grunner til at jeg vil ha ferdigbygd. For det første har jeg ventet på dette i snart tre år nå, og jeg er lei av å vente. Secondly, det blir for mye styr å sette sammen alle komponentene. Jeg vil hente det på postkontoret, pakke opp, plugge i noen kabler og starte opp alt i fungerende stand.

 

Jeg regner med Komplett også tester om PC'en fungerer før de sender den. De installerer jo OS, og da vil de vel merke om noe ikke er som det skal i startfasen.

 

 

Dette skal være en gave til meg, som har ventet lenge nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at flere anbefaler meg å bygge selv. Og når det kommer til dette er jeg litt sta. Det er flere grunner til at jeg vil ha ferdigbygd. For det første har jeg ventet på dette i snart tre år nå, og jeg er lei av å vente. Secondly, det blir for mye styr å sette sammen alle komponentene. Jeg vil hente det på postkontoret, pakke opp, plugge i noen kabler og starte opp alt i fungerende stand.

 

Jeg regner med Komplett også tester om PC'en fungerer før de sender den. De installerer jo OS, og da vil de vel merke om noe ikke er som det skal i startfasen.

 

 

Dette skal være en gave til meg, som har ventet lenge nok.

Å bygge selv er jo kjempegøy :D Lego for voksne :)
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være flink til å bygge, eneste du trenger er; klare å lese, være tålmodig og ikke presse ting her og der..

 

Og jobben komplett.no gjør er ikke mesterverk heller.. _kabelrot_ overalt og setter ting feil vei osv.

 

28 000 er unøvdendig, du kan få en PC som er like bra til halve prisen c.a

 

Hvordan kan jeg få en PC til halve prisen? Da mener du vel at jeg må bygge selv?

 

Jeg vil at denne PC'en skal vare en stund og ikke gå ut på dato første året jeg har den.

 

Du får en kan ganske rask pc til 15000, men til 28000 vil du få bedre ytelse, men ikke alle ting er veldig viktige.

 

Ville anbefalt gtx 680, nesten samme pris, mye bedre ytelse.

 

det du vil få mer ytelse av er ett SLi system, LGA 2011 er workstation, LGA 1155 brukes til gaming. alle sandy bridge og sandy bridge-E prosessorer har samme ytelse per kjerne. og hvis du ikke visste det er det det som teller i gaming

 

TS: det vil også ta kortere tid, komplett bruker jo en stund på å sette opp PCen, det vil ta rundt 3-4 dager hvis du bygger den selv (fra du bestiller til den er ferdig)

 

og når det er sagt, det er billigere å bygge selv, komplett tar ekstra. i tillegg så kan man kjøpe fra Dustinhome.no, da får man samme eller bedre service og billigere varer.

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

og når det er sagt, det er billigere å bygge selv, komplett tar ekstra. i tillegg så kan man kjøpe fra Dustinhome.no, da får man samme eller bedre service og billigere varer.

 

Såvidt jeg kan se på Dustinhome.no er det ikke mulighet for å velge hvilke komponenter man vil ha med og ikke. Som resulterer i at jeg får med mange unødvendige ting som høytalere, mus og tastatur.

Lenke til kommentar

og når det er sagt, det er billigere å bygge selv, komplett tar ekstra. i tillegg så kan man kjøpe fra Dustinhome.no, da får man samme eller bedre service og billigere varer.

 

Såvidt jeg kan se på Dustinhome.no er det ikke mulighet for å velge hvilke komponenter man vil ha med og ikke. Som resulterer i at jeg får med mange unødvendige ting som høytalere, mus og tastatur.

 

til å bygge selv...

Lenke til kommentar

Herregud, la da mannen få kjøpe en ferdig konfigurert maskin om han ønsker det.

 

Til trådstarter:

 

Ville gått for et socket 1155 oppsett til gaming. Rett og slett pga ytelse/pris. Om du får konfigurert opp noe ala slikt:

 

i5-2500k

Z68 basert hovedkort. feks ASUS P8Z68-V PRO/GEN3

8gb minne (2x4gb)

120gb SSD - anbefaler Crucial M4, Intel 520 eller Samsung 830

Nvidia GTX 680

1TB til lagring

En god 650/750W PSU (feks Corsair sin HX, TX V2)

BenQ 24" 120hz.

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil at denne PC'en skal vare en stund og ikke gå ut på dato første året jeg har den.

Ikke sjans. Om 1 år vil dette være totalt utdatert og en dinosaur i PC-verden, verdien vil også ha falt til ca 1/5 av nåværende pris.

Jeg ser at flere anbefaler meg å bygge selv. Og når det kommer til dette er jeg litt sta. Det er flere grunner til at jeg vil ha ferdigbygd. For det første har jeg ventet på dette i snart tre år nå, og jeg er lei av å vente. Secondly, det blir for mye styr å sette sammen alle komponentene. Jeg vil hente det på postkontoret, pakke opp, plugge i noen kabler og starte opp alt i fungerende stand.

 

Jeg regner med Komplett også tester om PC'en fungerer før de sender den. De installerer jo OS, og da vil de vel merke om noe ikke er som det skal i startfasen.

SLI/CFX er en evig hodepine uten like, om du vil kjøre det må du ha visse forventninger:

  • Du kan ikke starte opp et spill og kjøre alt på maks
  • Framerate sier ikke noe om spillbarhet
  • Du må teste flere drivere for hvert spill
  • PCen fungerer aldri optimalt
  • Du vil oppleve minst en blåskjerm i måneden
  • Du må vente 4 uker på oppdaterte drivere så ikke SLI/CFX gir deg dårligere ytelse
  • Spill fungerer generelt mye dårligere utenfor benchmarks
  • Om du ikke gir et godt offer til drivergudene vil microstutter plage deg i spillet den dagen
  • Ting kan fungere i dag, men ikke i morgen.

SLI/CFX er en løsning for tilfeller når et enkelt kort ikke strekker til. På 1920x1080 er du en total idiot om du velger å gå for en slik løsning om du ikke er mest opptatt av benchmarks.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at jeg kan så lite om dette. Jeg er jo veldig glad i å game, men har aldri brydd meg så mye om hardware.

 

Hva er det som gjør GTX 680 så mye bedre enn f.eks. GTX 590, eller Radeon HD 7950?

 

Ok, så SLI/CFX er ikke noe å anbefale, arni90. Noted :wee:

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...