Gå til innhold

BK: Veggen som forteller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokså fersk selv.. Jeg liker det du har gjort med etterbehandling, men er ikke sikker på om bildet fanger intressen min. Kanskje det burde vært mere kontrast på veggen, så skriften liksom poppet ut litt.

Jeg savner liksom noe å feste blikket på. Kunne vært kjempefin bakgrund for et kjæreste par eller lignende.

Lenke til kommentar

Dette er et bilde av en vegg som tydeligvis betyr noe for mange mennesker, og på den måten forteller bildet en historie på en fin måte. Utsnittet av veggen ser velvalgt ut, og treet deler veggen på en fin måte. Blikket vandrer ikke ut av bildet, til tross for at veggen fortsetter utenfor bildet både til venstre og høyre. I tillegg bidrar de andre elementene - mangelen på murpuss, løvet på bakken, steinen, og bladene på toppen - til å gi veggen en slags miljø og kontekst. En slags miøljø som gjør den mer virkelig, om du vil.

 

Samtidig er det noe rart med lys og farger som trekker litt i motsatt retning av dette også. Lyset er godt for selve veggen, men treet ser i det samme lyset en smule flatt ut.

 

Sannsynligvis ville dette bildet hatt godt av en litt mer selektiv etterbehandling, for å gi det litt mer dybde og tyngde. Når det er sagt, så er det uansett et sjarmerende bilde som forteller en tidløs historie på en alt-i-alt fin måte. Man bør generelt være forsiktig med å la tekst være poenget i et bilde, men av og til funker det godt likevel - som her.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette fungere veldig godt! :) Jeg liker helheten i det jeg ser og synes du gjennom etterbehandlingen har fått et flott uttrykk - du vil ha det litt mystisk og det synes jeg du har lykkes godt med. Bildet ser delvis litt grafisk ut i uttrykket - da tenker jeg ikke på de innrissede bokstavene, men på murveggen, trestammen og steinen - kontrasten til det frodige løvverket gir en fin dynamikk. Solflekken synes jeg også passer inn. Ville kanskje hatt litt mer i bunnen. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...