Gå til innhold

Sokkel 1155, trenger jeg skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva med

 

post-264195-0-99518700-1334252399_thumb.png

 

 

siden den intregerte grafikken i socket 1155 ikke er no sælig så er det kanskje bedre å gå for amds apuer istedet da disse yter en del bedre.

 

selfølgelig kan du gå for si en i3 2120 prosesor men den innebygde gpuen er svak i forhold til amden. og amd + nytt hk koster ikke særlig mye mer men du får en bedre gpu med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

teknisk sett er det sånn, men for det første ville jeg aldri gått tilbake til noe så primitivt som VGA, og jeg ville heller sett på skjermkortet i CPUen fremfor hvilke porter som er på hovedkortet, det finnes alltids adaptere

 

jeg ville egentlig ikke gått for en i3 2120, heller en i3 2105 eller i3 2125 da disse har en vesentlig bedre grafikkdel enn i3 2100, i3 2120 og i3 2130

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg ser på netonnet at de har en ferdig maskin til 3699,-

 

Er ikke dette et godt kjøp? Jeg ser delene til å oppgradere den gamle vil koste ca 2800 og PSU og kabinett og harddisken jeg har er allerede noen år så jeg tenker det kan være like lurt å få alt nytt?

 

http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/desktop/hp-pavilionp6-2061sc/166603.3012/

 

Flott om noen gidder å hjelpe en tidligere datafyr som nå er skremmende utdatert.

Lenke til kommentar

Ser ut som et brukbart kjøp.

 

Hva trenger du for å ordne den gamle?

HK+mobo+minne?

 

Ja, og så må jeg ha ny lisens på win7.

 

Da blir det vanskelig å slå prisen til netonnet.

Ser ut som en helt grei hjemmemaskin.

Det integrete skjermkortet i Core i3 er helt greit til alt utenom spilling,

jeg selv bruker en MacBook Air med i5 og integret skjermkort til surfing og endel jobbing (har PC desktop også) og jeg føler aldri den er treg. Selv lettere spill som Torchlight og Heroes of Might and Magic 5 går strøkent.

 

Foreldrene mine bruker en 2.13Ghz Core 2 Duo med GeForce 8400GS, satt in en ny disk og 6GB RAM til dem for to år siden og den maskinen er fortsatt knall til surfing og word.

 

Det største problemet med maskiner er programvare som blir installert og selv den maskinen som er fra 2006/2007 er fortsatt veldig rask og fin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...