Gå til innhold

[Løst] Passer Amd FX-6200 og Corsair H60 Hydro sammen?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal bygge pc for første gang å lurer på om disse to passer sammen.

 

Amd FX-6200 6 core processor har Socket AM3+ mens Corsair H60 Hydro passer på flere inkludert Socket AM3, men står ikke noe + der. Grunnen til at jeg ble veldig usikker er at Corsair H60 hydro ligger under tilbehør til Amd fx-6200 6 core processor på Dustinhome.no, men som sagt ble velidig usikker når jeg ser socket er forskjellig.

 

Vet noen svaret på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takker så mye for hjelpen. Ser at i5 2500K har innebygget skjermkort. Er dette et skjermkort som funker ok. Eller bør jeg ha et ekstra skjermkort? Kommer selvfølgelig an på bruken, men er ikke super ivrig på spilling, men må være bra nok til å kunne spille av full hd filmer.

Lenke til kommentar

Ok, som sagt er dette den første pc'n jeg skal bygge så jeg er virkelig nybegynner på dette. Ønsker en pc med god kapasitet, hurtig og lite støy og som kan brukes til litt amatør videoredigering. Her er det jeg har funnet tak i. Gi gjerne tilbakemeldinger på noe dere ville byttet ut med noe som gir samme kapasitet til en billigere penge. Eller noe som er bedre som jeg absolutt bør ha. Er det noe kabler å sånt jeg må kjøpe utennom eller følger dette med produktene?

 

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK

CORSAIR HX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V

ASUS SABERTOOTH B3 P67 S-1155 ATX

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

CORSAIR H60 HYDRO SERIES LIQUID COOLING S-1155/1366/2011/AM3

ARCTIC SILVER 5 KJØLEPASTA (3.5 GRAM)

ANTISTATBÅND HÅNDLEDD 1.5M + KROKODILLEKLEMME

SEAGATE BARRACUDA GREEN 2TB 5900RPM SATA/600 64MB

OCZ VERTEX 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC

CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ (2X4GB) CL9 VENGEANCE

ASUS DRW-24B5ST DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BLACK

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD #OEM #NO

Lenke til kommentar

Virker som du har ganske god peiling på dette:) Kan du sette opp et forslag til meg i dustinhome.no slik jeg har sett deg gjort for noen andre. Gir deg et budsjett på 8000-10000. Er en pc som vil brukt som arbeidsstasjon/filmredigering og avspilling. Den skal jobbe raskt, lite støy og bygd slik at den kan være med noen år. Hvis det er noe småtteri jeg trenger for å sette den sammen (kabler, skruer) så ta med dette også. Trenger ikke skjerm, tastatur eller noe. Kun kabinettet med innhold:)

Lenke til kommentar

Hei Ainnersch!

God ide å byggja sjølv. Det er ikkje vanskeleg. Gjer deg litt kjent med komponentane når du får pakken/pakkane - før du set igang. Bruksanvisinga som fylgjer HK er "lett" å forstå. Rettare sagt, du vil oppleve få situasjoner der du blir ståande å spinne; "-er det slik eller slik dei meiner". Eit godt tips er å søke med navnet på HK etter video på Youtube. For Asus P8Z77-V finn du 26 stk. (Start med dei tre på kinesisk :dribble: ).

 

Vèr merksam på at her på dette forumet har det rulla utallige diskusjoner om enten-eller-valget; AMD eller Intel. Og det opplever du her og no. Det har med pris og kvalitet å gjera. Eller pris og ytelse. Det som bør vera avgjerande er kva du skal bruke pc'n til. Forstår eg deg rett skal den den ikkje brukast til så mykje spel men samtidig klare god video-avspeling og ellers kjapp og god til dei vanlegste måtane å bruke ein pc på. Dvs. at du ligg sånn "midt på treet". Kanskje t.o.m. knapt nok det. Å spele av i full hd er peanøtter for ein prosessor som er 4-5 år gamal. Sjølv den billegaste AMD'en du har fått foreslått klarer å redigere ein full-hd film utan problem. Og det krever det tidobellte av ressurser. Det eg prøver å sei er at du kanskje ikkje skal leggja lista aller øvst men heller halde att litt.

 

Forslag; kjøp den foreslåtte AMD A-Series A6-3670K. Den held i massevis og gir deg gode signaler til skjermen til og med når du speler av hd-video på ein skjerm og samstundes har eit krevjande spel på naboskjermen. Jaudå, Intel ER betre til videoredigering osv., men ein AMD til under 1000 kr klarer det også i 99% av tida -uten at du opplever problem med "frysing" osv...

 

Bruk dei pengane du sparer til ein IKKJE green snurredisk. Akkurat fordi du har operativsystemet på ein SSD vil ein green harddisk koble inn spareblusset når du i perioder kun bruker SSD'en (ved f.eks. nettleser) og når du så plutseleg skal lese/skrive til green disken blir du sitjande å vente på at den skal starte opp att.

Uansett; lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...