Gå til innhold

Gamingdata til maks 10k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt for dyr ram.

Hvorfor ikke gå for dem jeg linker til ? Akkurat samme rammen, bare mye billigere og den har også lav profil kjøler på seg. Kjølere på rambrikken har ingenting å si nå i dag da rambrikken så og si ikke lager noe varme.

www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-(2x4gb)/product/5010598525?intcmp=searchProvider_dacsa

 

 

Og hvorfor den SSDen når du får en mye bedre her:

http://www.dustinhome.no/intel-520-series-25-120gb-ssd-sata-600-mlc-25nm-bulk/product/5010610013?intcmp=searchProvider_dacsa

Du kan spør om dette i denne tråden viss du ikke tror meg:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1042854

Lenke til kommentar

Jeg synes RAMen ser bedre ut med kjøleribber, men det har ikke noe å si selv om jeg hadde overklokket den? Dessuten så kjører de fortere enn de du liner til.

Å hva er det om gjør ssd'en du linker til bedre? Det er bare snakk om 20mb\sek i forskjell. Også er den dyrere.

Lenke til kommentar

Har ingenting å si ang overklokking.

Du merker heller ingen forskjell i spill.

Eneste plassen du kanskje merker det er i benchmark programmer.

 

Viss du skal ha store kjøleribber på, så kan du heller ikke ha noen store luftkjølere som Phantaks eller Noctua da disse vil krasje i rambrikken da.

 

Men viss du vil kaste penger ut vinduet ved å kjøpe ting som er bedre på papiret så versegod :)

 

Ang SSD så har det ikke så mye å si ang lesehastighet/skrivehastighet

Har mye å si på responstiden.

Men dette må du nesten ta opp i tråden jeg linket til. Der har dem gode argumenter på hvorfor du går for Intelen istendenfor OCZ..

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Men viss gtx 680 ikke klarer å utnytte gen.2, hvordan kan da gtx 680 slå hd7970?

 

EDIT: Men da bør jeg kansje vente til ivy bridge kommer da, for da vil det vel også komme gpu som bruker gen.3?

Faktum er at 7970 og 680 ikke trenger mer båndbredde enn det PCIe 1.0 x16 kan tilby for å yte optimalt. Om du da får en flaskehals av for lav båndbredde på PCIe-grensesnittet vil jeg tippe det vil fremtre i tilfeller der du får enormt mange bilder i sekundet (over 150).

 

PCIe 3.0 er kommet av helt andre grunner enn gaming: massivt parallelle regneoppgaver for datasentre der det overføres data i terabyte-skala hvert sekund, og RAID-kontrollere for å koble flere harddisker eller SSDer til for eksempel.

 

Ivy Bridge er ikke verdt å vente på. PCIe 3.0 er markedsføring så Intel og hovedkortprodusentene kan selge mer for det meste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for så utdypende svar :) Men vil det si at det kan bli en flaskehals å spille gamle spill? sånn med tanke på fps. Trodde høyere fps var bedre.

 

Å gpu'ene som kommer vil vel kanskje benytte seg av PCIe 3.0. Tenker da på gtx 690.

Men socket 1155 og PCIe 2.0 blir vel i noen år til, eller? Med tanke på at 1156 ble så fort erstattet.

Endret av Gekko96
Lenke til kommentar

Du vil alltid møte på en eller annen flaskehals, uansett hvilket program du kjører. Skjermkort har utviklet seg langt raskere enn prosessorer har de siste årene, og de færreste spill fra 2005 vil belaste et skjermkort særlig mye. Samtidig er det stor forskjell på å ha en flaskehals som hindrer deg i å få 60 bilder i sekundet og en flaskehals som hindrer deg fra å få 250 bilder i sekundet.

 

LGA1155 vil bli utfaset i 2013 når Intels Tock "Haswell" kommer. Innen du har en flaskehals fra PCIe 3.0 vil dagens i5-2500k være utdatert for lengst, bare se på Q6600 på et P35-chipset: det er ikke PCIe-båndbredden som hindrer deg fra å utnytte kraftigere kort, det er så enkelt at prosessoren er steingammel og klarer ikke fore nyere kort med nok data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...