Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal jeg lære meg å prate med jenter?


Anbefalte innlegg

Hei! Har et ganske pinlig og ubehagelig problem:

 

Jeg sliter veldig med å snakke med jenter. Når jeg skal snakke med jenter sliter jeg veldig, begynner å stamme og sier rare ting. Er det flere personer så går det som oftest bra, men dersom jeg må være alene med ei jente så blir det helt forferdelig pinlig.

 

Heromdagen var jeg med noen venner, og kjæresten til en av vennene mine var med. De skulle inn på butikken å kjøpe noe, mens jeg og kjæresten til vennen min ventet utenfor.

 

Hun sier til meg: Jaha, hva har du gjort idag?

Jeg: Njææ, har spist makaroner bare.

Hun: Okei, er det godt?

Jeg: Nei, har levd på makaroner i flere år...

Hun: Jahaa...

Jeg: :mellow:

 

Så kom vennene mine ut igjen og befridde meg fra denne kleine situasjonen.

 

Dette er et eksempel på en veldig uintelligent samtale som kan oppstå når jeg prater alene med ei jente.

 

Hva kan jeg gjøre med problemet? Har sagt det til en av vennene mine og han har samme problem. Men med litt alkohol i kroppen så funker det jo bedre, men det skal jo gå an å snakke med jenter når man er edru...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du ikke prater så bra med jenter tyder på at du ikke er den mest sosiale i "gjengen" din..?

Prat mer med alle, og prøv å prat mer i alle situasjoner.. Er du sammen med de typene som er VELDIG sosiale - så studer dem og lær av dem. Prater du mer med alle - vil det også være lettere å prate med jenter..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan anbefale deg å gjerne dra opp et felles tema begge interesserer seg for. Blir mye mer flyt og jevn samtale uten de høye toppene og kjipe dalene :)

Det virker som at jenter elsker å få ordet til å snakke, så prøv å "dytt" samtalen litt på jenta slik at begge driver den fremover. Det er lett å stille for mange spørsmål, og da blir det kjedelig for jenta igjen.

Mitt tips, la samtalen flyte naturlig imens dere diskuterer et tema begge synes er gøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får du en slags "prestasjonsangst" fordi du ikke har noe interessant å si? I så fall kan du prøve å skrøne. For eksempel når ei jente spør "hva har du gjort i dag?" så kan du svare "jeg har basehoppet i byen og sloss med en isbjørn". Selvfølgelig skjønner hun at dette bare er tull, men da har dere noe å snakke om, og du vil bli sett som en morsom type. Du kan trekke det ut ved å bygge videre på skrønene. "Isbjørnen var diger! Navnet hans var Frans, sa han. Han prøvde å stjele en av hagenissene mine, men jeg løp etter og ga ham et velplassert spark i baken."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra du tar dette opp her. Jeg har vært der tidligere så jeg skal være forsiktig ved å dømme, men jeg har noen kompiser som er litt som deg og det er slitsomt å hele tiden måtte "passe på" at de ikke ender opp alene med jenta fordi de ikke klarer å snakke sammen.

 

Av råd så anbefaler jeg at du i det minste starter med lærer deg det helt grunnleggende. Når hun spør deg hva du har gjort i dag, så følger du selvfølgelig opp med å spørre henne hva HUN har gjort etterpå. Hvis du synes det er vanskelig å snakke så kan det være greit å holde fokuset på henne. Da tar hun hånd om det meste av snakkingen, mens du bare følger på med spørsmål...

 

"Jaha, sier du det?"

"Ojsann, hvordan gikk det da?"

"hahaha, er du seriøs?! Ja, hva skjedde videre a?"

 

Hvis du virkelig vil ha flyt på samtalen kan det lønne seg å formulere spørsmålene som så kalte "journalist spørsmål" altså i stede for å spørre ja/nei spørsmål, spør du henne på måter som gjør at hun må svare litt lengre.

Feks:

"Var det en stor brann?"

vs

"Kan du fortelle litt om størrelsen på brannen?"

 

Målet er jo at samtalen skal gå ganske naturlig, slik som sikkert ofte skjer uten at du merker det når du snakker med kompisene dine. Dere begynner å snakke om Counter Strike også ender dere opp med å snakke om Isbjørner. For at dette skal skje er det viktig at du klarer å lage litt flyt i samtalen og spille på trådene. Det gjelder å plukke opp enkelte nøkkelord og følge med på det hun sier.

 

Jeg ser bare ut i fra eksemplet ditt at hun jenta virket litt små flink på dette (I vertfall bedre en mange andre jenter), men du klarte ikke å spille på det. Hun ga deg 2 fantastiske spørsmål på rad, og du drepte samtalen totalt.

 

I stede kunne du gjerne svart noe som dette:

 

Hun sier til meg: Jaha, hva har du gjort idag?

Jeg: Har spist makaroner jeg :)

Hun: Okei, er det godt?

Jeg: Vanligvis er det kjempe godt når mamma lager de, men skulle prøve selv i dag og det gikk jo rett vest.

Hun: Jahaa...

Jeg: Ja endte jo opp med å koke de alllt for lenge. Mat laging er vel ikke en av minste sterkeste sider, hahhaha.

Hun: hehee, nei jeg er vel ikke noe mesterkokk selv skal jeg være ærlig...

 

osv . osv

 

Anonym poster: 7c7e9c878f78665758b1abc045a13f6c Anonym poster: 7c7e9c878f78665758b1abc045a13f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...