Gå til innhold

Permitert, Nav og påskeferie


l_man

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er permitert fra jobben min grunnet lite arbeidsmengde i bransjen.

 

Så kan jo si det så pent at jeg hater nav, men har fått etter laaangt om lenge fått innvilget dagpenger og alt det der.

 

Men det jeg egentlig lurer på i denne sammenhengen er jo det om jeg har lov å dra utenlands, nå som man har dagpenger fra nav?

 

Som damen på nav opplyste om så har jeg ikke krav på dagpenger fra nav i påsken før jeg har vært permitert i minimum 6uker for da skulle man få etterbetalt de dagene i påsken....

 

 

Syns hele nav systemet er en stor krussidull! xD

 

Når jeg mener utenlands er det jo bare om jeg har lov å forlate Norge, eventuelt være å kjøre snøscooter i påsken i sverige liksom? :)

 

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trafikk ferie skal du krysse av dette på meldekortet. Altså må du krysse av for ferie mens du er på scootertur i Sverige..

 

Hvis oppholdet går over flere melkeprodukter må du si i fra til NAV før du reiser, er du bare borte en meldeperiode holder det at du krysser av for ferie de dager du reiser bort.

 

Som arbeidstaker har man ikke rett på betalt ferie, derfor får du det eller ikke som mottaker av dagpenger under permittering.

 

NAV kan du kontakte på 55553333.

Lenke til kommentar

Hvis oppholdet går over flere melkeprodukter må du si i fra til NAV før du reiser, er du bare borte en meldeperiode holder det at du krysser av for ferie de dager du reiser bort.

Men hva om han ikke drikker melk under oppholdet? :tease:

Lenke til kommentar

Hvis oppholdet går over flere melkeprodukter må du si i fra til NAV før du reiser, er du bare borte en meldeperiode holder det at du krysser av for ferie de dager du reiser bort.

Men hva om han ikke drikker melk under oppholdet? :tease:

 

Drikker han ikke melk får han ikke penge i utgangspunktet. Får skylde på telefonen som rettet det til melkeprodukter. Skulle selvfølgelig stå meldekortperioder.

 

Apropos hva overnevnte skriver så er meldekortsystemet basert på tillitt. Fyller man ut meldekortet bevisst feil og blir oppdaget (kjøres jevnlig kontroller), vil man måtte betale tilbake samt at man blir ilagt renter på 10%. Er beløpet høyt nok, er det aktuelt med anmeldelse.

Lenke til kommentar

aha, men da skjønner jeg:-P

har liksom hørt så mye rart om å dra til sverige.

 

noen sier at det bare er å pakke og dra siden det er påske og siden jeg ikke får penger før det uansett.

 

noen sier at jeg kan være hvor jeg vil i verden siden det er 2dagers varsel før man blir kalt inn eller tilbake i jobb:-P

 

nav er og vil alltid være en evig rund dans xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...