Gå til innhold

Div ASUS Intel hovedkort vurderes - gaming ++


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er i gang med oppgraderingsprosjekt. Har sitti på gjerdet en stund nå (IVY vs SANDY), men ser at gamle riggen begynner å BSOD'e mens jeg gamer, muligens pga sliten PSU. Tegn på å gå igang :-)

 

Ser på ASUS Sabertooth Z77. Skal brukes til gaming, og alt mulig annet (fildeling, mediaserver etc). Går for i7 prosessor pga mye multitasking, samt 16 GB minne. Har vannkjøling, håper kjøleblokka lar seg bruke på ny prosessor (Zalman Reserator, funker som bare det). Jeg kjører ikke trådløst, siden mye online gaming.

 

Nytt GPU blir det også, sannsynligvis et 560 kort med 1,3 GB minne.

 

Mitt spm i denne tråden er:

Er mitt valgte hovedkort det beste ut i fra kriteriene mine? Eller vil de kloke hoder som leser dette anbefale et annet hovedkort?

 

Forslag eller bekreftelser på at mitt valg er det rette mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 560 med 1.3GB minne? er det noe OEM greier eller mener du GTX 560 Ti 448?

 

hvis du skal ha GTX 560 Ti 448 burde du handle raskt da disse er limited edition ifra juletider og mange butikker har solgt ut alle

 

hvis du skal ha ett eller annet vanlig GTX 560 kort; ikke kjøp det, kjøp heller ett HD 6870

 

jeg sier egentlig ikke noe sabertooth, godt hovedkort :)

 

skjønner ikke helt det med i7, HT vil vel ikek brukes selv om man har flere programmer opp samtidig, bare hvis programmet du kjører støtter HT, og det er ikke alt som gjør det for å si det på den måten, 16GB RAM er også overkill, selv når jeg multitasker kommer jeg sjeldent over 6GB ramforbruk (og det er til og med med BF3 oppe)

Lenke til kommentar

Skjermkort, ja det er 560Ti jeg tenker på. Hva er nest-beste alternativ dersom de er tomme for den før jeg får bestilt? Et 570-kort? Er gaming-GPU jeg må ha... Er ikke så glad i AMD, hatt flere dårlige erfaringer, særlig drivermessig... (riktignok mange år siden nå)

 

Hva er det med den integrerte GPU'en på de nye hovedkortene, slår det inn ved behov for ekstra kraft, eller brukes det bare til strømsparing når man ikke spiller?

 

Skal ta det du sier om minne til ettertanke, liker å ha litt mer enn strengt tatt nødvendig...

Lenke til kommentar

for det første ligger den innebygde GPUen i prosessoren

 

den brukes av de som ikke brukes PCen til gaming, så slipper de grafikkort

 

AMD og Nvidia er likegyldige når det kommer til drivere, jeg ville sett på HD 7850 og HD 7870, disse er 28nm GPUer mot GTX 560 Ti som er 40nm, det betyr mindre strømforbruk, bedre overklokking, mindre varmeutvikling og som følge av det blir det også mindre viftestøy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...