Gå til innhold

[Løst] Skal bygge Gaming-PC. Må få ned prisen til 12k fra 14k.


Anbefalte innlegg

Har satt opp et Gaming-setup uten å vite hva som er bra eller dårlig, og lurte på om dere kunne gi tips og innslag om hva som burde endres får å få ned prisen til 12k.

 

 

EVGA GeForce GTX 680 gb Physx cuda

 

ASUS Sabertooth 990FX, Socket-AM3+

 

Intel Core i5-2500k processor

 

Chieftec Nitro Series BPS-750c 750 PSU

 

Crsair Dominator DHX DDr3 1333MHz 8GB

 

OCZ SSD Vertex 3 MAX IOPS 2.5" 120GB

 

Cooler master CM 690 II Advanced Sort

 

Lite-On DVD+RW Writer IHAS124-19

 

TP-LINK TL-ANT2405C 2.4GHz 5dBi Antenna

 

Microsoft Windows 7 Home Premium NO

 

BenQ 24" LCD G2420HD

 

Totalt: 14 023.-

 

Ble bare styr med å sette inn link til kompletts fancy handleliste, så det ble bare skreven svart på kvitt..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt hovedkortet, siden det er feil socket, om du skal gå for en i5 2500k i hvertfall. Må si jeg syns dette var en ekstremt dyr pc i forhold til oppsettet.

 

Corsair er generelt bra på strømforsyning og anbefales. For eks en 650 watt holder i massevis om du ikke skal kjøre SLI.

 

Er vel kanskje også lurt å kjøpe en ekstra harddisk i tillegg til en SSD, siden du fyller opp 120 Gb veldig fort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kan du hente selv sparer du litt på frakt, ellers kan du sjekke om andre butikker selger deler billigere. Videre så må du vel redusere kravene, f.eks dårligere skjermkort, mindre ssd eller annet hovedkort.

Lenke til kommentar

ett Asus P8Z77-V hovedkort, da får du med trådløst nett

 

billigere RAM, Corsair Vengeance LP 8GB

 

bedre SSD, Intel 520

 

kan godt gå ned på strømforsyninga, 650W holder, selv hvis du skal ha SLi senere, kanskje en Corsair TX eller XFX Core (samme greia på innsiden, men med ulikt "skall")

 

en enkel måte å spare penger på er å ikke bruke en dyr butikk, gå på Dustinhome.no og sett det opp der :)

 

også, hvilken versjon av Windows er det? er det fullversjon eller OEM, hvis du har valgt fullversjon kan du godt velge OEM :)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

 

Jau, I know, men den TP dritten han skulle ha kosta bare 50-lappen på deal, kontra 200 hos komplett ;)

300~ kr forskjell på asus z68 og z77 med wifi-go :/

 

 

ah, bytte om på prisene jeg, så trodde det stod 1250kr på P8Z68 :/

 

Fort gjort :)

 

Takk for alle svaren! :) Har nå fått prisen der jeg vill ha den.

 

I oppsettet mitt fra deal kan du kutte CPU-kjøleren fra cooler master om du på død og liv må ha prisen ned til 12k.

Lenke til kommentar

 

Man bestiller helst alt fra en butikk, muligens med unntak av skjerm og kabinett, siden disse sendes som eget kolli uansett.

Jepp. Deal.no!

 

Ser ikke bare på pris når jeg velger nettbutikk.

 

Selvfølgelig gjør man ikke det. Men trådstarter spør hvordan han kan spare 2000kr:

 

post-22278-0-85837000-1333406736_thumb.jpg

 

Dette var kun for å sammenligne produkt for produkt. Velger han 650W-en av AX-psuen som dem har på deal, men ikke komplett, samt kutter cpu-kjøler, sparer han enda 500kr. Ikke alle som gidder å betale 2000kr for service man i 90% av tilfellene ikke trenger.

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...