Gå til innhold

RTS i samme gate som Age of Empire 2


Anbefalte innlegg

Som tittelen viser er jeg på jakt etter spill som befinner seg i samme gate som AoE 2, dette gjelder da spesielt på oppbyggingsfasen og ressurssinsamlingsdelen. Avde nyere RTSene som jeg har prøvd, føler jeg at alt handler om å angripe så fort som mulig, uten å kunne kose seg med oppbyggingsfasen (Red Alert/Starcraft). Er det bare jeg som begynner å bli gammel og verden har gått videre, eller eksisterer det slike spill der ute for de som liker RTS men fortrekker å ta det litt roligere?

 

Spill som jeg har som kan minne om AoE: Empire earth 1 og 2, Rise of Nations

Andre RTS som jeg har/prøvd: WiC, WC3, CoH, RA3, SC2

 

 

Mvh Runar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på om det kansje er spillere og ikke spill du ser etter, 'oppbyggingsfasen og ressurssinsamlingsdelen' som du kaller det finnes egentlig ikke(ikke engang i AoE2).

 

Men med lavere nivå på spillere vil det ta legre tid før man får kamphandlinger, og du har større mulighet for å se høyere tier enheter.

 

Men i alle strategispill er aggresjon et veldig godt virkemiddel, og spesielt når man spiller mot noen som er bedre vil det virke som om at det bare handler om å pumpe ut enheter så raskt som mulig og starte å angripe.

Lenke til kommentar

Høyere tier er ikke det som betyr mest for min del, jeg liker det med å kunne bygge opp basen og alt arbeidet som kommer av dette selv om du kriger. Men spill som Red Alert 3 med bare gull som ressurser blir litt for ensformig for min del. har spilt en del Rise of Nations med et par kompiser nå i ferien og det faller godt i smak på grunn av at det er såpass mye å passe på og alt må fungere for at du skulle kunne overleve.

Men det skal sies at RTS er noe jeg primært bare spillet sammens med kompiser, til vanlig går det heller i turbaserte spill som Total war serien hvis jeg først skal spille strategispill.

Lenke til kommentar

Men det å bygge opp basen er basert på at du har nødvendig antall ressurser, ressurser du må enten bruke på å bygge opp eller forsvare. For at du skal komme langt i oppbygningen må du få mye ressurser inn eller bruke lite ressurser på å forsvare. Motstanderen (hvis han spiller for å vinne) vil alltid prøve å få deg til å bruke ressurser på enheter fordi det hindrer deg i å bygge opp bygninger og teknologi.

 

Dette er universalt for alle RTS, gamle og nye.

 

Det som ofter skjer i en vennegjeng er at noen av spillere lærer å kjenne de andre, og hvem spill som spilles er ikke lengre relevant en gang, du vil ikke vinne uansett hvis du prøver å spille spillet istede for spilleren.

 

Hvis du liker og bygge deg opp, må din sterke side enten være ressurser eller forsvar, hvis din venn ikke er aggresiv går du for å bygge opp veldig god økonomi, hvis han er aggresiv går du for bra forsvar.

 

Du vil få samme problem i Rise of Nations når en av vennene dine finner ut hvordan han spiller mer optimalt, akkurat nå er dere på samme nivå og det gir dere mulighet til lengre games.

 

TBS spill krever mindre av spilleren da det ikke skjer i real time og alle har mulighet til å tenke gjennom alle trekk de skal gjøre, så her vil man ikke merke forskjellene på spillere like godt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Anno 2070 er ubiosoft, så den er totalt uaktuelt. Har dog kost meg med anno 1406 eller hva det helt en del før. Så kanskje jeg skal prøve å få kompisene med på det.

 

du er klar over at ubisoft har gitt ut begge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...