Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke meg på internett


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å koble meg på det trådløse nettverket her jeg bor. Får opp at det er begrenset tilkobling og det hjelper ikke å feilsøke. Har nettopp lagt inn Windows 7(har hatt Vista til nå), og problemet kom etter dette. Når jeg går inn på kjør og skriver cmd og ipconfig/all er feltet for Standard gateway tomt, er det der problemet ligger? Har ikke tilgang på modem/router da huseiger er bortreist så får ikke koblet på med kabel. Naboen kommer seg på nettverket uten problemer, så problemet ligger nok på min pc.

 

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg kan virkelig ingenting om pc så ting må forklares detaljert! :)

 

Er det en eldre maskin?? Det høres nesten ut som om krypteringsnivået er for høyt.

 

Men det kan jo også være en råtten driver. Siden du ikke får noen ipadresse så klarer den tydeligvis ikke å koble til mot routeren og får dermed en kvasi 169.xxx.xxx.xxx adresse.

 

Det du kunne prøvd er å skru av krypteringen på routeren og se om den klarer å koble til da, hvis det funker så hever du ett og ett hakk på krypteringen til den ikke klarer å koble til, så kan du sette den tilbake til siste fungerende nivå.

 

Det er en to år gammel laptop. Jeg får opp en IPv4, det er Standard gateway som står blankt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venus: Det virker som om windows 7 har rota det til med wlan driver databasen sin.

Jeg hadde gått inn på device manager, funnet wlan kortet, høyreklikka, og tatt uninstall. Så booter du på nytt og sjekker om det fungerer da. Kan faktisk også være noe kluss med dine rettigheter på maskinen, men tipper du hadde merka andre ting da også..

Lenke til kommentar

Venus: Det virker som om windows 7 har rota det til med wlan driver databasen sin.

Jeg hadde gått inn på device manager, funnet wlan kortet, høyreklikka, og tatt uninstall. Så booter du på nytt og sjekker om det fungerer da. Kan faktisk også være noe kluss med dine rettigheter på maskinen, men tipper du hadde merka andre ting da også..

Tenkte på dette eg og, men må du ikkje internett for at dette skal funke? tok ut kabelen min for å sjå, men sia eg kjøra win8 så fekk eg drivarane på plass med ein gong...

Lenke til kommentar

Neida. Windows 7 har en stor database med drivere å ta av, lokalt fra hardisken, så det burde testes. Har sett problematikken før. Venus, du kan også gå inn på network and sharing center. Gå inn på manage wireless networks, og slett alle de andre aksesspunktene bortsett fra det du skal bruke, eller sett ditt punkt øverst i lista.

Lenke til kommentar

Neida. Windows 7 har en stor database med drivere å ta av, lokalt fra hardisken, så det burde testes. Har sett problematikken før. Venus, du kan også gå inn på network and sharing center. Gå inn på manage wireless networks, og slett alle de andre aksesspunktene bortsett fra det du skal bruke, eller sett ditt punkt øverst i lista.

Då skulle jo teknisk sett driverene vere på plass?

Lenke til kommentar

Venus: Det virker som om windows 7 har rota det til med wlan driver databasen sin.

Jeg hadde gått inn på device manager, funnet wlan kortet, høyreklikka, og tatt uninstall. Så booter du på nytt og sjekker om det fungerer da. Kan faktisk også være noe kluss med dine rettigheter på maskinen, men tipper du hadde merka andre ting da også..

 

Skal prøve dette i morgen! Sorry at jeg er treig nå, men hva mener du med å boote?

 

Har fått en venninne til å laste ned driveren for meg til i morgen så håper på at noe av dette ordner opp!

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke det er foreslått før (med mindre øynene svikter meg), men er det ikke lettere for deg å ta med deg maskinen fysisk til en lokasjon hvor du kan teste med nettverkskabel i laptopen? og evnt bare laste ned driverne for å sjekke om dette er problemet? Og ta det derifra eventuelt.

Lenke til kommentar

Venus: Det virker som om windows 7 har rota det til med wlan driver databasen sin.

Jeg hadde gått inn på device manager, funnet wlan kortet, høyreklikka, og tatt uninstall. Så booter du på nytt og sjekker om det fungerer da. Kan faktisk også være noe kluss med dine rettigheter på maskinen, men tipper du hadde merka andre ting da også..

 

Nå har jeg prøvd dette og å laste ned driveren, men drt funker fremdeles ikke. Spurte naboen etter passordet bare for å dobbeltsjekke, det passordet jeg fikk av huseieren da jeg flytta inn besto av 5 bokstaver, mens det naboen hadde til samme nettverk består av 10 tall og bokstaver. Når jeg bruker det jeg fikk får jeg begrenset tilkobling, mens når jeg prøver det naboen bruker så får jeg opp at det er feil, hvordan kan det være feil når hun bruker det..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...