Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke meg på internett


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å koble meg på det trådløse nettverket her jeg bor. Får opp at det er begrenset tilkobling og det hjelper ikke å feilsøke. Har nettopp lagt inn Windows 7(har hatt Vista til nå), og problemet kom etter dette. Når jeg går inn på kjør og skriver cmd og ipconfig/all er feltet for Standard gateway tomt, er det der problemet ligger? Har ikke tilgang på modem/router da huseiger er bortreist så får ikke koblet på med kabel. Naboen kommer seg på nettverket uten problemer, så problemet ligger nok på min pc.

 

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg kan virkelig ingenting om pc så ting må forklares detaljert! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja?

 

Du bør vite koden først, WEP, WPA eller WPA2. Du må nok få tak i huseieren(den som har/eier modemrouter)

 

:)

 

Er det sikkerhetsnøkkelen du mener? Det har jeg tastet inn. Har aldri hatt noe behov for annen kode for å koble meg å dette nettverket før.

Lenke til kommentar

Tja?

 

Du bør vite koden først, WEP, WPA eller WPA2. Du må nok få tak i huseieren(den som har/eier modemrouter)

 

:)

 

Er det sikkerhetsnøkkelen du mener? Det har jeg tastet inn. Har aldri hatt noe behov for annen kode for å koble meg å dette nettverket før.

Saken er at du må skrive den inn på nytt. Ta det slik, du skal inn døra di heime, du kan koden i hode, og dermed er det lett å komme inn, og du gjer det så og sei automatisk, men du må glømme denne koden, også lære den på nytt, og dette kan då fikse problemet ditt.

 

sån ellers syns eg denne sangen passa godt :)http://www.youtube.com/watch?v=Y-c0pbmjNmM

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar

Tja?

 

Du bør vite koden først, WEP, WPA eller WPA2. Du må nok få tak i huseieren(den som har/eier modemrouter)

 

:)

 

Er det sikkerhetsnøkkelen du mener? Det har jeg tastet inn. Har aldri hatt noe behov for annen kode for å koble meg å dette nettverket før.

Saken er at du må skrive den inn på nytt. Ta det slik, du skal inn døra di heime, du kan koden i hode, og dermed er det lett å komme inn, og du gjer det så og sei automatisk, men du må glømme denne koden, også lære den på nytt, og dette kan då fikse problemet ditt.

 

sån ellers syns eg denne sangen passa godt :)http://www.youtube.com/watch?v=Y-c0pbmjNmM

 

Jeg kan ikke så mye om pc, men jeg er ikke dum.. Hva er egentlig poenget med disse spydighetene?

 

Jeg velger det trådløse nettverket jeg vil koble meg på, taster inn passord/sikkerhetsnøkkel, det prøver å koble seg til, men ender bare opp med begrenset tilgang.

Lenke til kommentar

Du kan koble til naboens nettverk. Om du bor i en by, har du store muligheter til å koble deg til et nettverk.

 

Du kan også stikke til nærmeste kafè, restaurant eller kjøpesenter. I enkelte restauranter må en kjøpe mat for å sitte der. Da får du jo mat, òg internett. To fluer i en smekk.

Endret av Rattlebone
Lenke til kommentar

Unskuld for at vi prøver å hjelpe, men det er litt vanskelig når du ikkje skjønner kva vi meiner. Syns folk som deg er ganske irriterandes, kjem inn og trur at vi kan fikse alt for dåke, vi kan dette fordi vi gadd å bruke google, og vi gadd å sette oss litt inni det. Om du gidder å bruke google, og sette deg inni det, og bruke den lille hjernekrafta som skal til for å få dette til så kan det hende at vi kjem fram til noke.

 

Sia du tydligvis har internett på ei maskin kan du ta å søke opp namnet på maskina di (Rekna med at du har kjøp ein berbar, eller ein ferdigbygd stasjonær), og putter driver på slutten, til dømes "Acer aspire 3970m Drivers". Dette skriver du då inn i søkemotoren google, som du finner ved å skrive i den linja heilt øverst i nettlesaren din (eller som folk lika å kalle det "internetten"), du skriver då dette inn der du skriver facebook.no når du skal besøk facebook. Derretter så er det mest sannsynlig den øverste linken du finner som ikkje har ein gul-ish bakgrunn. Derretter må du bruke litt vett, no leiter du då etter LAN driverer, eller nettverksdriverer. Du finner desse og laster dei ned, gjerne frå produsentens nettside (dei som har laga pcn din.)

 

Når du har lasta den ned, vi snakka ikkje om å laste ned "driver registery" eller "superduperawesome taskbar", men om den faktiske driveren, så følg med på kor du trykker henne. Etter du har gjort det, slenger du det over på ein minnepenn, og overfører dette til den pcn du ikkje har internett på.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen annen pc, jeg har en liten mobil som jeg har brukt imternetten på i to dager nå for å prøve å google frem til en løsning. Jeg har ikke funnet noe, har også kontakten bekjente som kan mer om data enn meg som heller ikke har skjønt hva problemet kan være. Så da så jeg ikke andre løsninger enn å spør på nettet. Så jo, jeg har faktisk prøvd før jeg "forventet" at dere skulle fikse det for meg. Om dere virkelig blir så provosert av at jeg spør, dropp heller å svar og å gå inn på tråden så slipper dere å irritere dere over at jeg ikke er så fryktlig smart som dere visstnok er. Hva får dere ut av å være så nedlatende?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen annen pc, jeg har en liten mobil som jeg har brukt imternetten på i to dager nå for å prøve å google frem til en løsning. Jeg har ikke funnet noe, har også kontakten bekjente som kan mer om data enn meg som heller ikke har skjønt hva problemet kan være. Så da så jeg ikke andre løsninger enn å spør på nettet. Så jo, jeg har faktisk prøvd før jeg "forventet" at dere skulle fikse det for meg. Om dere virkelig blir så provosert av at jeg spør, dropp heller å svar og å gå inn på tråden så slipper dere å irritere dere over at jeg ikke er så fryktlig smart som dere visstnok er. Hva får dere ut av å være så nedlatende?

Sorry, stressandes dag. Menne, kan ikkje dei laste ned ein nettverksdriver til deg?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen annen pc, jeg har en liten mobil som jeg har brukt imternetten på i to dager nå for å prøve å google frem til en løsning. Jeg har ikke funnet noe, har også kontakten bekjente som kan mer om data enn meg som heller ikke har skjønt hva problemet kan være. Så da så jeg ikke andre løsninger enn å spør på nettet. Så jo, jeg har faktisk prøvd før jeg "forventet" at dere skulle fikse det for meg. Om dere virkelig blir så provosert av at jeg spør, dropp heller å svar og å gå inn på tråden så slipper dere å irritere dere over at jeg ikke er så fryktlig smart som dere visstnok er. Hva får dere ut av å være så nedlatende?

 

 

Sorry, stressandes dag. Menne, kan ikkje dei laste ned ein nettverksdriver til deg?

 

Det kunne de sikkert gjort hadde de ikke vært å helt andre deler av Norge :/ Men je prøver på mobil, om det ikke går får jeg stikke innom noen venner å prøve å få gjort det der. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å koble meg på det trådløse nettverket her jeg bor. Får opp at det er begrenset tilkobling og det hjelper ikke å feilsøke. Har nettopp lagt inn Windows 7(har hatt Vista til nå), og problemet kom etter dette. Når jeg går inn på kjør og skriver cmd og ipconfig/all er feltet for Standard gateway tomt, er det der problemet ligger? Har ikke tilgang på modem/router da huseiger er bortreist så får ikke koblet på med kabel. Naboen kommer seg på nettverket uten problemer, så problemet ligger nok på min pc.

 

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg kan virkelig ingenting om pc så ting må forklares detaljert! :)

 

Er det en eldre maskin?? Det høres nesten ut som om krypteringsnivået er for høyt.

 

Men det kan jo også være en råtten driver. Siden du ikke får noen ipadresse så klarer den tydeligvis ikke å koble til mot routeren og får dermed en kvasi 169.xxx.xxx.xxx adresse.

 

Det du kunne prøvd er å skru av krypteringen på routeren og se om den klarer å koble til da, hvis det funker så hever du ett og ett hakk på krypteringen til den ikke klarer å koble til, så kan du sette den tilbake til siste fungerende nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...