Gå til innhold

Jeans går ut i vasken.


Anbefalte innlegg

Begynner å bli mektig lei av at jeans går ut i vasken. Sliter ofte med at de går ut i ræva. Når den går ut i ræva, ser det ut som jeg har hatt et lite uhell. haha.

 

Jeg har 1 jeans som dette ikke har skjedd med. Det er en Levi's 519 Slim. (medium vask tror jeg). Jeg liker jeans som er litt slimme, men ikke pølseskin.

 

Er det noen spesielle merker eller vasker som går mindre ut enn andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vasker du jeans? Det beste er å vaske dem så sjelden som mulig, og så håndvaske dem med kaldt vann og evt. en mild såpe når man absolutt må. Det er det jeg gjør med mine jeans, og jeg har aldri hatt problemer med at de "går ut i ræva", som du så fint kaller det.

Lenke til kommentar

Det er jo bare ekkelt å ikke vaske jeansene på flere måneder. :mellow:

 

Nå tenker jeg ikke på personlig hygiene, men hvis du f.eks setter deg på en uteplass eller en benk. Har du tenkt på alt av skitt og møkk som kommer på buksene dine da, men som kanskje ikke synes?

Lenke til kommentar

Lol. Selv om man ikke vasker et par jeans på et par måneder kommer de til å ha mye mindre bakterier enn andre ting man har kontakt med i hverdagen, f.eks. mobiltelefon, tastatur, dørhåndtak osv, så jeg ser ikke helt problemet. Uansett pleier jeg sjelden å slikke på buksene mine, så det er ikke et problem jeg tenker så veldig mye på.

 

Dette er jo selvfølgelig noe man må avgjøre selv ut i fra hvor sykelig opptatt man er av renslighet, men jeg ser ikke helt at det er særlig relevant ut i fra trådens tema. Du spurte om hvorfor jeansene dine "går ut i ræva", og jeg gav deg en løsning som sannsynligvis vil gjøre slutt på problemet. Du kan selvfølgelig velge å gjøre hva du vil med informasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hmm.. Merkelig problem dette.

Eneste grunnen til at jeg vasker jeansene mine ofte er fordi de faktisk går ut når jeg går med de, og går inn igjen etter en vask (hurtigvask på 40 grader)

Mao, jeg vasker jeansene mine for at de skal bli slimmere i fasong igjen og for at de ikke skal se ut som pølseskinn.. Helt mørke jeans ala svart og mørk blått er best å ikke vaske i maskinen med mindre man må.. Har erfart av svarte jeans ikke lenger er savrte etter en vask, selv på vrangen.

Lenke til kommentar

Lol? Blir ikke mye bakterier selv om du bruker buksa i 2 år uten å vaske den. Undersøkelse har bekreftet at bakterier ikke greier å holde seg i livet enn mer enn 14 dager, slik at forskjellen mellom 2 år uten vask og 14 dager uten vask er det samme. Hvis buksa begynner å lukte, kan du legge den i fryseren for å drepe bakteriene/lukten.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Lol? Blir ikke mye bakterier selv om du bruker buksa i 2 år uten å vaske den. Undersøkelse har bekreftet at bakterier ikke greier å holde seg i livet enn mer enn 14 dager, slik at forskjellen mellom 2 år uten vask og 14 dager uten vask er det samme. Hvis buksa begynner å lukte, kan du legge den i fryseren for å drepe bakteriene/lukten.

 

bakteriene dør ikke av å bli fryst, men ellers har du rett.

Lenke til kommentar

Det er jo bare ekkelt å ikke vaske jeansene på flere måneder. :mellow:

 

Nå tenker jeg ikke på personlig hygiene, men hvis du f.eks setter deg på en uteplass eller en benk. Har du tenkt på alt av skitt og møkk som kommer på buksene dine da, men som kanskje ikke synes?

Er plagget skittent selv om det ikke ser skittent ut? Jeg kan ikke se noe støv i hyllene mine, på tide å tørke støv!

Lenke til kommentar

Det er jo bare ekkelt å ikke vaske jeansene på flere måneder. :mellow:

 

Nå tenker jeg ikke på personlig hygiene, men hvis du f.eks setter deg på en uteplass eller en benk. Har du tenkt på alt av skitt og møkk som kommer på buksene dine da, men som kanskje ikke synes?

Er plagget skittent selv om det ikke ser skittent ut? Jeg kan ikke se noe støv i hyllene mine, på tide å tørke støv!

 

Du vet at man ikke ser bakterier med det blotte øye, right?

Lenke til kommentar

Du vet at man ikke ser bakterier med det blotte øye, right?

skitten

adj. skitten ( skittent - skitne) [ˈʃitən] som er sølt på, møkkete

At noe er skittent betyr ikke at det har masse bakterier på seg, selv om det ofte er en sideeffekt ved å ha sølt noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...