Gå til innhold

Slik blir Galaxy S II raskere igjen


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

La inn 4.0.3 selv og telefonen har funket perfekt siden. Mye raskere, like bra batteri osv. Hadde vært intr. å vite om problemene var knyttet til bruk av bestemte apper, om det er forskjell på å oppdatere via kies slik jeg gjorde og ota. Om det er forskjell på hvilket abb. man har og om man har tuklet med den på noe vis. Avinnstalerte kies og fjernet oppføringer i registeret og mapper før jeg la inn siste kies versjon. Restartet både pc og telefon før jeg oppdaterte, og det gikk greit synes jeg. 4.0.3 er mye bedre enn 2.3.5 som lå på den før. Om batteriet tømmes raskere må det være noe som bruker batteriet mer. Sikkert mulig at noe kjører i bakgrunnen av default valg som man hadde slått av før oppdateringen, som å sjekke være, aksjekurser, wifi osv,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har forstått riktig: 1) jeg oppdaterer til den nye versjonen, 4,0,3 versjonen.. 2) hvis jeg får problemer etter oppdateringen så lager jeg kopier/backup og nullstiller mobilen... 3) Vil da mobilen kjøre den gamle versjonen, 2,3,5 ELLER vil mobilen være med den nye versjonen, 4,0,3 versjonen, etter nullstillingen?

Lenke til kommentar

La inn 4.0.3 selv og telefonen har funket perfekt siden. Mye raskere, like bra batteri osv. Hadde vært intr. å vite om problemene var knyttet til bruk av bestemte apper, om det er forskjell på å oppdatere via kies slik jeg gjorde og ota. Om det er forskjell på hvilket abb. man har og om man har tuklet med den på noe vis. Avinnstalerte kies og fjernet oppføringer i registeret og mapper før jeg la inn siste kies versjon. Restartet både pc og telefon før jeg oppdaterte, og det gikk greit synes jeg. 4.0.3 er mye bedre enn 2.3.5 som lå på den før. Om batteriet tømmes raskere må det være noe som bruker batteriet mer. Sikkert mulig at noe kjører i bakgrunnen av default valg som man hadde slått av før oppdateringen, som å sjekke være, aksjekurser, wifi osv,

 

hva mener du med at du la inn den nye versjonen selv? Gjorde du det innpå kies eller bare valgte oppdater på mobilen, med wifi?

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du avinstallerte kies og så installerte den på nytt? Hvorfor kunne du ikke bare ha oppdatert kies først og så oppdatert mobilen din med den nye versjonen av kies?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mente bare at jeg oppdaterte telefonen via kies. Brukte kies, men slet endel for å få kontakt mellom kies og telefon. Det kom endel oppdateringer, og så ble drivere forsøkt lagt inn påny uten hell. Avinstallerte derfor kies for å få en clean start med ny kies. Måtte også slå av og på telefonen for å få kontakt, men utover det gikk alt feilfritt. Bruker ventelo. Har sett at mange sliter med oppdateringen, og lest ulike tips og råd fra samsung bl.a at man skal avinnstallere apper man har lagt inn for å sikre seg mot konflikter.

 

I utgangspunktet så er det vel samme firmware som legges inn av alle, så hvis noen får problemer mens andre ikke så må det jo være noe som gjør dette. Hvis det hadde vært noe absolutt feil med selve firmwaren burde vel alle opplevd det samme?

 

Når jeg oppdaterte telefonen ble den raskere, ikke merket noe forskjell på batteri og lading, og generelt penere tekst og sånn samt noen nye funksjoner. Det var også endel forandringer i enkelte menyer, bl.a den hvor man taster pinkoden. Generelt fornøyd, og ikke opplevd noen problemer som jeg har merket ihvertfall.

 

Fint om folk sier mer om hvordan de oppdaterte, som hvilken operatør de har, om de brukte kies eller ota, om de fulgte med på oppdateringen og så om det så ut til å gå bra, om de la inn ny kies før de oppdaterte osv. Kanskje man kan spore en sammenheng etterhvert. Kanskje en bestemt operatør har fått en versjon med bugs i osv. Aner ikke hvorfor folk opplever så ulik resultat etter dette, samme oppdatering burde vel gitt samme resultat etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte OTA, koblet til Wi-Fi. Selve oppdateringen gikk smertefritt i seg selv. Ingen feilmeldinger av noe slag. Har Telenor bedrift.

 

Tre ting irriterer meg spesielt nå (dette var ikke noe problem før ICS-oppdateringen):

  • Batteritiden er godt over halvvert
  • Telefonen slår seg av og til av uten grunn (og når det skjer må jeg først ta ut batteriet for å få liv i den igjen)
  • Telefonen bruker nå ofte både votter og vinter på å koble seg til et trådløst nett. Dette gjelder selv om nettverket er lagret med brukernavn og passord på telefonen fra før.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kobler min tlf til mitt trådløse altibox nett sikkert 20 ganger til dagen (slår av wifi for å spare strøm) men er rett på nett hver gang (standard altibox router). Både før og etter oppdateringen så ble den brukt mye til alt fra surfing, sending og mottak av epost, spilling, se film, musikk osv og det funker like bra etterpå. Aldri slått seg av. Batteritiden er som før, men med mye bruk så lades den hver dag men ikke problem å bruke den aktivt gjennom hele dagen. Slår man av wifi og kun har den standby så varer den i dager om gangen. Såvidt jeg vet så er ota oppdateringen mye mindre enn den som går via kies. Virker som om ota kun oppdaterer enkelte filer mens kies sletter alt og legger alt inn på ny. Blir spennende å se om det er flere som har disse problemene etter å ha oppdatert ota.

Lenke til kommentar

Mine installerte apps (som ikke følger med 4.0.3) per dags dato:

  • Facebook
  • Messenger (Face-chat)
  • SwiftKey X
  • AppBrain Market
  • Fast Web installer
  • Trafikanten
  • Twitter
  • Shush!
  • ReadItLater
  • TV Guide (Beta) (Get)
  • Chrome Beta
  • Pulse
  • Dropbox
  • Winamp
  • TV 2 Sporten
  • CalWidget
  • Evernote
  • Camera 360
  • Endomundo PRO
  • Alarm Clock Plus
  • Battery Monitor
  • Handcent SMS (nylig installert på nytt nå etter at de fikset dobbelsending av SMS-buggen)

Hadde sikkert dobbelt så mange installert før 4.0.3 ble installert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Batterimessig så er det fler ting på ulike forum:

 

1 -En batterioptimaliseringslogg skal ha blitt slettet under oppdateringen, så telefonen må lære hvordan batteriet tømmes. Mange merker bedring etter 4 dager med læring.

2 -Outlook exchange ser ut til å tømme batteriet fort. Telefonen ser ut til å sjekke epost konstant.

3 -The same problem after update. Just found, that for some reason Voice settings were changed during update automatically. Hope, the problem with battery drain was caused by this.

 

You know, there is 'Wake up on command' voice-related feature with footnote 'this may drain your battery'. For some reason it was turned on...

 

Så stemmeaktiveringer kan tømme endel batteri.

 

4 -Vil anta at ICS krever mer av telefonen, slik at batteriet belastes mer. Om batteriet er "gammelt" så kan det funke på forrige versjon som kanskje krevde mindre mens ny versjon krever mer og belaster mer.

 

5 -En ting som mange anbefaler om man har batteriproblemer er å avinnstallere alle apper en for en og se om det løser problemet. En elelr annen konflikt med ics kan f.eks gjøre at enkelte programmer stadig sjekekr oppdateringer på statuser osv.

 

Ut over det får man jo se om andre som har problemer bruker noen av de samme programmene som er listet opp...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Min S2 holdt ut i 3 til 5 dager før jeg måtte lade. Nå bruker jeg den svært lite på Internett og til spill. Telefonen er et år gammel. Etter oppgradering gikk jeg ned til et døgn batteritid.

Vurderte å kjøpe større batteri fra den utmerkede butikken mytrendyphone, men det passerte 200 kroners importgrensen.

Jeg må få lov til å informere om at yaha.no har like billige batterier. Her kjøpte jeg et kraftig batteri, med nytt bakdeksel. Batteriet er nesten tre ganger så kraftig og bygger mer enn standardbatteriet. Bakdekselet var meget elegant og tilpasset. Etter første lading har batteriet vart i 8 dager og har 34% rest. Kan anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...