Gå til innhold

TEST: Qtec 6053MDL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser jo greit ut dette. Ser det har ekstra harddiskbrønner, sikkert kjekt hvis man skal ha mange men persjonlig liker jeg ikke å sette hardisken i hardiskbrønnen. Jeg fester den heller med dobbeltsidig teip under hdbrønnen, for å unga kontakt med metallet og dempe støynivået. Vet ikke hvor mye det hjelper, kansje noen som vet? Uansett er det et stilig kabinett.

Skrevet

Var et stilig kabinett det, men ble nesten skremt da jeg så "viftegrillen" bak. Skulle ikke vært lov! Med bare noen få 3mm hull blir det ikke særlig gjennomstrømming. At produsenter aldri lærer :grumpy:

Skrevet

Uhm, jeg beklager Tor, navnbror som du er, for du er sikkert en god kar, men denne testen følte jeg var dårlig skrevet. Den hadde ikke det samme kvalitetsfølelsen over seg som de andre testene av Lars osv, og den holdt ikke helt mål. En av de svakre i år. Skulle ønske jeg kunne utdypt mer, men heteslag og irritasjonsmomenter rundt meg nå gjør det nærmest umulig. Men det var et godt forsøk..

Skrevet

Husk også at du trenger en ledig PCI-plass til kontrollpanelet for lysrøret. Mer om det senere.

det stod det, men hvor stod mer om det? ellers synes jeg kabinettet fikk en litt for høy karakter når det er mykt støyende og dårlig konstruert

Skrevet

jøss! visste ikke at q-tec lagde så bra kabinetter... vurdere å kjøpe :shrug: ... men det trekker jo litt ned at det er så støyende da, men det er jo bare å gjøre som det står i testen.. bytt ut viftene, eller så kan man jo spandere på seg en viftestyring eller hva?

Skrevet

Jeg skjønner ikke at produsentene ikke snart skjønner at de ikke kan lage så STØYENDE produkter! (det ble en setning med mange "ikke" i. hehe).

For slike som meg som bor på hybel, og dermed alltid vil være under 2 meter fra PC-en, enten jeg ser på TV eller sover, vil en slik "flyvemaskin" være uaktuell.

Men det er kanskje bare å bytte ut viftene med standard regulerbare Enermax-vifter...?

Skrevet
Jeg fester den heller med dobbeltsidig teip under hdbrønnen, for å unga kontakt med metallet og dempe støynivået. Vet ikke hvor mye det hjelper, kansje noen som vet? Uansett er det et stilig kabinett.

Det hjelper..... for da forplanter ikke lyden seg over i "kassa" og blir forsterket pga. resonans.... Man kan av samme grunn med fordel bruke dobbeltsidig tape til og feste vifter ol. Jeg har fx. festet hele strømforsyningen sånn. Allt for å isolere lyd. :wink:

Skrevet

Woho! Dette tror jeg at jeg skal kjøpe til OK.no sin mod konkuranse.

Men fra spøk til revolver, qtec (ashima) har lenge laget billige og greie tower, og det er bra at de kommer med mer ..."fancy" tower også. Kansje andre også nå forstår at det er en stor fordel med thumbscrews og vifter.

Skrevet

Men fra spøk til revolver, qtec (ashima) har lenge laget billige og greie tower, og det er bra at de kommer med mer ..."fancy" tower også. Kansje andre også nå forstår at det er en stor fordel med thumbscrews og vifter.

?

Skrevet

?

What's your problem, sonny?

Skrevet

det at eyt tower kommer med lys i viftene er jo tett i hue for de som er over 14år. da må resten av oss kjøpe nye dyrere vifter. Men fortsatt ikke no svar fra moderatene om hvorfor ikke ok.no tok seg av denne testen

Skrevet
det at eyt tower kommer med lys i viftene er jo tett i hue for de som er over 14år. da må resten av oss kjøpe nye dyrere vifter. Men fortsatt ikke no svar fra moderatene om hvorfor ikke ok.no tok seg av denne testen

vi må kjøpe nye vifter fordi at det er lys i vinduet? :roll:

OK.no har jo meldt at de ikke skal fokusere så mye på produkt-testing framover, så at hw.no får oppdraga da er jo ikke så rart :smile:

Skrevet

vi må kjøpe nye vifter fordi at det er lys i vinduet? :roll:

OK.no har jo meldt at de ikke skal fokusere så mye på produkt-testing framover, så at hw.no får oppdraga da er jo ikke så rart :smile:

Jeg som var sikker på at det var lys i viftene... http://www.hardware.no/tester/kabinett/qte...3/sidepanel.jpg

Skrevet

Jeg som var sikker på at det var lys i viftene...http://www.hardware.no/tester/kabinett/qtec_6053/sidepanel.jpg

ok, det kan vere at det er lys i viftene også. Hadde ikke sett så nøye på bildet :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...