Gå til innhold

Timelapse! Trenger intervaller under 5 sekunder!


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg får intervaller under 5 sekunder med min 60D? EOS Utility vil bare la meg sette intervaller fra 5 sekunder og oppover!

 

Finnes det software som lar meg sette friere intervaller? Ser etter 1-3 sekunder. Vet at jeg kan bruke Magic Lantern, men det kan jo ødelegge kameraet mitt. Og intervalometere er ganske dyre. Hadde vært så lett med et program.

 

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet at jeg kan bruke Magic Lantern, men det kan jo ødelegge kameraet mitt.

 

Sjangsen for det er svært liten. Jeg ville ikke hatt noen problemer med å ta den risken, men your mileage may vary.

Men finnes det ikke andre alternativer?

 

Og hva er det negative med ML?

Lenke til kommentar
Og intervalometere er ganske dyre.

Jeg har akkurat kjøpt denne JYC RS-60E3 Timer Remote shutter Release Cord For Canon EOS 550D 500D 60D 1100D

20 USD på eBay, intervall ned til 1 sekund.

Men det er sikkert et par uker leveringstid :whistle:

Kjøpte denne jeg: http://www.ebay.com/itm/140620176540?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649#ht_1498wt_1413

 

Men jeg har også lastet ned Magic Lantern, for jeg kommer til å trenge det til helga. Kun en nødløsning. Trenger ikke de utallige andre funksjonene, og det virker dessuten litt ustabilt.

Lenke til kommentar

Fungerer ikke den ebay løsningen da? Jeg anskaffet også en billig tredjeparts variant ifra ebay og den har så langt fungert temmelig knirkefritt. Man skal jo kunne stille inn time delay, exposure time, interval og number shot på disse alt etter hvordan man ønsker det dersom utstyret har samme spesifikasjoner tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Fungerer ikke den ebay løsningen da? Jeg anskaffet også en billig tredjeparts variant ifra ebay og den har så langt fungert temmelig knirkefritt. Man skal jo kunne stille inn time delay, exposure time, interval og number shot på disse alt etter hvordan man ønsker det dersom utstyret har samme spesifikasjoner tilgjengelig.

Fikk faktisk timeren i dag :) Men kommer nok ikke til å bruke den så mye.. Magic Lantern funker fett, og jeg har allerede laget en time lapse ved hjelp av ML :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...