Gå til innhold

Oppgradere cpu eller gå for crossfire hd 79xx


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Synes det begynner å bli på tide med en oppgradering ;)

Jeg vil prøve å få høyere fps. Spesielt bli kvitt fps "drops" i noen spill. Hvilken oppgradering ville dere valgt og hvorfor?

 

Enten nytt hovedkort. f.eks dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650757 + Ivy bridge cpu, I5 eller I7

 

Eller crossfire hd 7950 eller hd 7970. Er litt redd for microstuttering og driverproblemer her men har ikke hørt om noen som har opplevd microstuttering med crossfire i 79xx serien enda.

 

Mine nåværende specs er:

 

Hovedkort: msi-990FXA-GD65

Cpu: Amd phenom ii x 6 1055t @ 3,8ghz (OC) stock er 2,8\3,3

Minne: 4gb DDR3 corsair 1600mhz (1 brikke)

Gpu: Sapphire HD 7970 @1075\1575

Skjerm: Fujitsu siemens 26" 1920x1200

PSU: Corsair 650W

Harddisk: Hitachi deskstar 7200 rpm 500GB

ekstern dvd-rom

Windows 7 64-bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du i det hele tatt trenger en oppgradering så ville jeg oppgradert til i5 3570K når den kommer ut + Asus P9Z77 + enda en minnebrikke på 4GB av samme type, bare for sikkerhetsskyld

 

Heisann. Hvordan tror du en ekstra minnebrikke vil hjelpe?

Og har du en link til asus p9Z77? Heter det det? finner bare noe på Z77

Lenke til kommentar

jeg regner med et kommer til å hete Asus P9Z77, det har ikke kommet ut enda, det kommer ut samtidig med ivy bridge. det vil erstatte Asus P8Z68

 

hvis du for eksempel spiller BF3 på ultra så er mer enn 4GB minne nødvendig

 

Det har jeg Planer om å spille på ultra ja. Da blir det ny rambrikke også. Jeg har hørt noe om at jeg bør kjøre ram'en i dual channel eller noe i den dur også. Stemmer det? Takk for tips!

Lenke til kommentar

hvis du i det hele tatt trenger en oppgradering så ville jeg oppgradert til i5 3570K når den kommer ut + Asus P9Z77 + enda en minnebrikke på 4GB av samme type, bare for sikkerhetsskyld

 

Forresten. Hva er bedre på z77 enn p8-z68 v pro 3gen ? Vil gjerne ha det som er best på overklokking.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil vil grafikkortet ta 3Gb fra minnet ditt, noe som gjør at du kun sitter igjen med 1 Gb minne noe som er alt for lite for å spille nyere spill. Så anbefaler som olestokk sier å skaffe deg en ekstra minnebrikke. Dette burde løse problemer du har hatt med FPS drops. HD7970 skal holde i massevis for alle spill så er ikke nødvendig med crossfire.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil vil grafikkortet ta 3Gb fra minnet ditt, noe som gjør at du kun sitter igjen med 1 Gb minne noe som er alt for lite for å spille nyere spill. Så anbefaler som olestokk sier å skaffe deg en ekstra minnebrikke. Dette burde løse problemer du har hatt med FPS drops. HD7970 skal holde i massevis for alle spill så er ikke nødvendig med crossfire.

 

Men du tar helt feil, for kortet har 3gb eget minne

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil vil grafikkortet ta 3Gb fra minnet ditt, noe som gjør at du kun sitter igjen med 1 Gb minne noe som er alt for lite for å spille nyere spill. Så anbefaler som olestokk sier å skaffe deg en ekstra minnebrikke. Dette burde løse problemer du har hatt med FPS drops. HD7970 skal holde i massevis for alle spill så er ikke nødvendig med crossfire.

Kun i dx9

 

Med tanke på at BF3 er ekstremt CPU-sultent vil jeg påstå en oppgradering av CPU er viktigst for deg nå. Du har sannsynligvis en fin flaskehals med en 1055T + 7970 på 1920x1200.

Lenke til kommentar

Men du tar helt feil, for kortet har 3gb eget minne

 

Da er jeg forvirret. En kamerat hadde en situasjon der minnebruken gikk opp når han la til et ekstra kort for crossfire, noe som førte til at han måtte kjøpe mer minne for å få brukt crossfire skikkelig. Er egentlig ganske rart for før dette var vi sikre på at GPUen (HD6870) ikke skulle ta ekstra minne med mindre det ikke var nok igjen på GPUen sitt eget minne.

Lenke til kommentar

Men du tar helt feil, for kortet har 3gb eget minne

Da er jeg forvirret. En kamerat hadde en situasjon der minnebruken gikk opp når han la til et ekstra kort for crossfire, noe som førte til at han måtte kjøpe mer minne for å få brukt crossfire skikkelig. Er egentlig ganske rart for før dette var vi sikre på at GPUen (HD6870) ikke skulle ta ekstra minne med mindre det ikke var nok igjen på GPUen sitt eget minne.

Alltid noe overhead inne i bildet med CrossfireX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...