Gå til innhold

Vi synes mobilskjermene er for små


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For tiden bruker jeg Nokia Lumia 800 og synes den er helt topp - bare litt for liten skjerm.

 

Til vanlig bruker jeg telefonen til facebook, e-post, spotify og litt diverse nettsurfing på t-banen o.l. Jeg merker at telefonen har litt for liten skjerm til mitt bruk (og nærsynt).

 

Den konklusjonen jeg kom frem til var at jeg skulle helst hatt en telefon med skjermstørrelse 4" - 4.3", selv om jeg synes 4.3" kan bli litt for stort i noen sammenhenger.

Men én snodig ting jeg la merke til: På android krever jeg større skjermstørrelse for å bli fornøyd enn hva jeg krever på Windows Phone 7.5. Når det gjelder iOS så har jeg ikke så mye valg, så der må jeg bare godta iPhone som den er :)

Lenke til kommentar

Forskjellig bruk krever jo forskjellig størrelse... Jo flere av arbeidsoppgaven til en PC du pakker inn, desto større skjerm trenger du. For å jobbe i Dreamweaver med skjermtastatur vil 4.3" fortsatt være noe i underkant. Så det overordnede spørsmålet er hvor store skjermer det er praktisk gjennomførbart og ønskelig å lage.

 

Samtidig er det klart at andre ting, som skarphet, fonttype og størrelse, fargevalg, etc. kan gjøre endre opplevelsen av samme oppgave på samme skjermstørrelse.

Lenke til kommentar

For tiden bruker jeg Nokia Lumia 800 og synes den er helt topp - bare litt for liten skjerm.Til vanlig bruker jeg telefonen til facebook, e-post, spotify og litt diverse nettsurfing på t-banen o.l. Jeg merker at telefonen har litt for liten skjerm til mitt bruk (og nærsynt).Den konklusjonen jeg kom frem til var at jeg skulle helst hatt en telefon med skjermstørrelse 4" - 4.3", selv om jeg synes 4.3" kan bli litt for stort i noen sammenhenger.Men én snodig ting jeg la merke til: På android krever jeg større skjermstørrelse for å bli fornøyd enn hva jeg krever på Windows Phone 7.5. Når det gjelder iOS så har jeg ikke så mye valg, så der må jeg bare godta iPhone som den er :)

 

What he said :)

3,7" blir hakket for lite. 4" er for meg den perfekte balansegangen mellom stor skjerm og kompakt utførelse som gjør seg bra i lomma :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...