Gå til innhold

Er russetiden verdt pengene?


JAYZ

Anbefalte innlegg

Nei :)

 

Jeg har ingen ''ekte'' venner heller. Så en russetid for meg med mennesker som klager og bruker meg daglig, ser jeg på som en relativt pinefull opplevelse.

 

For de som har et ''godt nettverk'' med gode venner, er vel russetiden ganske fantastisk kan jeg tenke meg. :w00t: Da hadde jeg også (kanskje) konsumert en del i forhold til russetid.

 

Jeg har tatt beslutningen om ikke å være russ. Skal jeg liksom gå alene på tryvann? Evt. feire russetiden sammen med muslimer i klassen?? :p Nei. gud. Eksamenslesing er bedre.

Jeg skjønner din bekymring, og synes det synd. Det er vel sånn at i tider der fellesskapet er sterkest så er det desto kjedeligere å stå utenfor. Jeg vil likevel oppfordre deg til å ikke "gi opp" russtiden. I russetiden er alle venner, i hvert fall der jeg gikk på skole. I løpet av den ene måneden ble jeg bedre kjent med folkene på skolen enn de resterende 3 årene. Om du sliter sosialt tror jeg russetiden kan være en av de beste tidene å rette det på. Og landstreffene er langt fra noe must, tror kanskje halvparten av mine venner dro der.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange fornuftige svar her. Jeg har nok bestemt meg nå for å droppe ut av bussen, det blir unødvendig mye pengebruk. I tillegg til at budsjettet mitt fremover i to år vil bli veldig stramt, må jeg jo også jobbe mye for å tjene inn disse pengene. Nei takk.

 

Jeg satser heller å være med på et par landstreff, også får jeg selvfølgelig rulle med kompiser. Litt penger er jo ok å bruke til klær, drikke og landstreff - det finner jeg veldig passelig.

 

30-40k er way too much. Takk for mange flott svar og tilbakemeldinger, bare pøs på med mer info om hva som er lurt i russetiden, jeg leser alt.

Lenke til kommentar

Her kommer redningen JAYZ... Selvfølgelig skal du være på buss!

 

Russetiden opplever man bare en gang i livet, og det er på buss man virkelig får levd den ut! Det går selvfølgelig ann å ha det gøy uten (som mange mener), men det blir ikke den samme unike opplevelsen. Sette deg ned i parken med noen venner å drikke pils? Gøy det, men det gjør man jo hele sommeren uansett (i hvert fall på stranden)... Dra på tryvann med et par kamerater å drikke seg drita? Det gjør man jo på alle andre arrangementer uansett... Sånn jeg ser det har ikke disse folkene virkelig opplevd russetiden, men en sammensetning av hverdagslige aktiviteter... 8)

 

PÅ BUSS DERIMOT, da har vi noe unikt.

Dette forutsetter selvfølgelig at du har en grei omgangskrets, eventuelt et par vennekretser dere kan slå sammen. I løpet av 17 dager(?) sammen er dere uansett blitt til én! Samholdet på bussen er noe som gjør russetiden veldig gøy, og du er dermed alltid omsvermet av gode kamerater! (Betyr ikke at du ikke har lov til å vandre rundt å jakte høns på treff). På treff er det også veldig deilig å ha en tilhørlighet et sted, ikke minst et sted å lagre klær og drikke. Eventuelt sove:p Men treff er jo egentlig bare en del av russetiden. Tiden mellom treffene er jo det som virkelig er kos! Rulle rundt med vennene mine i byen er det jeg husker aller best! Bare kjøre rundt i byen, stoppe overalt, drikke masse, høre på musikk dere liker, bråke masse - det er det som virkelig skiller det å være på buss fra en kjedelig russ (rim as, yey)! Det er selvfølgelig også veldig gøy å ha en buss i en ring og føle seg kul, men det er mer der og da:p Assa, skal ikke undervurdere det, for det var SYKT gøy. Men i forhold til de som ser litt overfladisk på den delen av å være på buss, er det å ha stort lydanlegg altså ikke alt! :) (Men det er veldig deilig å ha et lite uteanlegg når man ruller rundt, selv om reglene for spilling og sånn har blitt litt strenge).

 

Alt i alt, du kommer sikkert til å ha det gøy uten buss, men jeg tror ikke du får opplevd russetidens virkelige potensial! Håper jeg har klart å dilte deg i riktig retning igjen, for jeg håper virkelig du får det like gøy som det jeg hadde det! :)

 

EDIT:

Det pengene angår: Det koster, men det er absolutt verdt det!

Husk å skille busspenger fra russepenger. 40,000 høres veldig mye ut alene. Realiteten er jo at halvparten av dette går til russefeiringen uansett! :) Er dere flinke med dugnader trenger det ikke bli så mye heller. I tillegg vil dugnader bare være godt for samholdet, slik at dere alle blir gode venner til festen begynner!

Endret av 2cool
Lenke til kommentar

Her kommer redningen JAYZ... Selvfølgelig skal du være på buss!

 

Russetiden opplever man bare en gang i livet, og det er på buss man virkelig får levd den ut! Det går selvfølgelig ann å ha det gøy uten (som mange mener), men det blir ikke den samme unike opplevelsen. Sette deg ned i parken med noen venner å drikke pils? Gøy det, men det gjør man jo hele sommeren uansett (i hvert fall på stranden)... Dra på tryvann med et par kamerater å drikke seg drita? Det gjør man jo på alle andre arrangementer uansett... Sånn jeg ser det har ikke disse folkene virkelig opplevd russetiden, men en sammensetning av hverdagslige aktiviteter... 8)

 

PÅ BUSS DERIMOT, da har vi noe unikt.

Dette forutsetter selvfølgelig at du har en grei omgangskrets, eventuelt et par vennekretser dere kan slå sammen. I løpet av 17 dager(?) sammen er dere uansett blitt til én! Samholdet på bussen er noe som gjør russetiden veldig gøy, og du er dermed alltid omsvermet av gode kamerater! (Betyr ikke at du ikke har lov til å vandre rundt å jakte høns på treff). På treff er det også veldig deilig å ha en tilhørlighet et sted, ikke minst et sted å lagre klær og drikke. Eventuelt sove:p Men treff er jo egentlig bare en del av russetiden. Tiden mellom treffene er jo det som virkelig er kos! Rulle rundt med vennene mine i byen er det jeg husker aller best! Bare kjøre rundt i byen, stoppe overalt, drikke masse, høre på musikk dere liker, bråke masse - det er det som virkelig skiller det å være på buss fra en kjedelig russ (rim as, yey)! Det er selvfølgelig også veldig gøy å ha en buss i en ring og føle seg kul, men det er mer der og da:p Assa, skal ikke undervurdere det, for det var SYKT gøy. Men i forhold til de som ser litt overfladisk på den delen av å være på buss, er det å ha stort lydanlegg altså ikke alt! :) (Men det er veldig deilig å ha et lite uteanlegg når man ruller rundt, selv om reglene for spilling og sånn har blitt litt strenge).

 

Alt i alt, du kommer sikkert til å ha det gøy uten buss, men jeg tror ikke du får opplevd russetidens virkelige potensial! Håper jeg har klart å dilte deg i riktig retning igjen, for jeg håper virkelig du får det like gøy som det jeg hadde det! :)

 

EDIT:

Det pengene angår: Det koster, men det er absolutt verdt det!

Husk å skille busspenger fra russepenger. 40,000 høres veldig mye ut alene. Realiteten er jo at halvparten av dette går til russefeiringen uansett! :) Er dere flinke med dugnader trenger det ikke bli så mye heller. I tillegg vil dugnader bare være godt for samholdet, slik at dere alle blir gode venner til festen begynner!

 

Du klarte å få meg til å revurdere dette igjen gitt. Jeg blir i tvil, har hørt mye moro om russetiden og jeg har en følelse av at det ikke blir helt det samme uten buss. Det du sier om å ha en tilhørighet på diverse treff og sånt skjønner jeg, jeg tror nok det er en fordel og føles bedre.

 

Jeg må rett og slett tenke mer over dette, har ca 1 måned igjen til "deadline".

 

Hvis jeg bruker ca 30 000 totalt i russetiden (buss, klær, drikke, landstreff) - hvor mye tror du jeg får igjen av disse? Penger fra drikke og slikt kommer selvfølgelig ikke tilbake, men jeg tenker mer på busspenger.

Lenke til kommentar

Er du villig å bruke flere tusen ekstra i russetiden får å få den ekstra "tilhørigheten"? TIlhørighet er vel noe du selv bestemer, en egen følelse som ikke er avhengig av dyre busser eller andre ting...

 

Der sier du det igjen - og det er bare dette som skiller meg fra å være i tvil / helt sikker på buss. Hadde vært artig å regne ut hvor mye jeg får igjen hvis f.eks 15.000 kr går til busspenger. Litt tap gjør man jo når man selger, men jeg lurer på hvor mye,

Lenke til kommentar

Er du villig å bruke flere tusen ekstra i russetiden får å få den ekstra "tilhørigheten"? TIlhørighet er vel noe du selv bestemer, en egen følelse som ikke er avhengig av dyre busser eller andre ting...

Der sier du det igjen - og det er bare dette som skiller meg fra å være i tvil / helt sikker på buss. Hadde vært artig å regne ut hvor mye jeg får igjen hvis f.eks 15.000 kr går til busspenger. Litt tap gjør man jo når man selger, men jeg lurer på hvor mye,

Jeg forstår. Siden du er usikker så syntes jeg ikke at du skal gå for bussen. Hadde du vært helt sikker så kunne du gått for den. Tap blir det som sagt uansett, og selvfølgelig er det spennende å se hvor stort dette tapet blir. Men som sagt du er usikker, det er ikke nødvendig så derfor burde du heller ikke gjøre det...

Tenk på alt det andre gøye du kan bruke disse pengene til, som også vil vare mye lengre en 17 dager…

- Ny tv

- Ny data

- Moped

- Bil

Osv….

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...