Gå til innhold

Sims3 på ultrabook


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Frøkna er en ivrig Sims3-spiller, men nå har hun arvet en ultrabook og har lyst til å installere spillet der. Utfordringen er at ultrabooken ikke har DVD-spiller, og Sims3 krever at plata sitter i når man spiller.

 

Noen som kan gi meg noen tips til hvordan dette kan løses?

 

 

 

/r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Du har vel 4 alternativer.

1) Kjøp en USB CD-rom (ikke så praktisk)

2) Crack spillet (sannsynligvis ikke lov, men hvem bryr seg? Du kjøpte jo spillet..)

3) Legg inn CD-Keyen inn i Origin, så kan du mest sannsynlig laste ned der, uten CD

4) Lag en ISO-fil av innholdet til The Sims 3-DVD'en, så bruk program som Daemon Tools, Power ISO etc, som oppretter en virtuell cd\dvd-stasjon.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Takk for tips.

 

Forsøker Origin først, hvis ikke blir det no cd crack!

 

Når det gjelder virtuelle drev gjennom SW: Mener å huske at Power ISO er for "enkelt" for å få til å fungere med spill og andre applikasjoner hvor utgiverne vil at du skal bruke sendeplate, mens Deamon Tools var langt mer avansert. Er det sånn fortsatt?

 

 

/r

Lenke til kommentar

Takk for tips.

 

Forsøker Origin først, hvis ikke blir det no cd crack!

 

Når det gjelder virtuelle drev gjennom SW: Mener å huske at Power ISO er for "enkelt" for å få til å fungere med spill og andre applikasjoner hvor utgiverne vil at du skal bruke sendeplate, mens Deamon Tools var langt mer avansert. Er det sånn fortsatt?

 

 

/r

 

usikker på hva du mener, men på deamon tools så er det bare å finne iso filen og trykke på mount eller dobbelttrykke. altså enklere for det ikke blitt

Lenke til kommentar

No-CD crack er nok det aller letteste. Om du skal kjøre en virtuell DVD stasjon så må du alikevel ha en crack i spillet for at den ikke skal oppdage at det er en "uautorisert kopi" du har i den virtuelle DVD stasjonen (selv om du brukte en legitim kopi for å lage det), og da kan man like så godt bruke en no-CD crack og slippe å kaste bort noen gigabyte diskplass for å lagre DVD imaget.

 

Du må muligens bruke daemontools likevel for installasjonsprosessen dersom du ikke kobler til et DVD drev. Etter installasjon og nocd crack kan du avinstallere (eller bare la være å bruke det) og slette DVD-imaget.

 

Daemontools er per i dag ikke spesielt avansert. Det er mer eller mindre drag and drop for å få ting til å funke i det.

 

Jeg bruker så klart kun programmet til formål som er tillatt i følge norsk lovgivning.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

He he, jeg hadde ikke brukervennligheten til programmet i tankene, poenget mitt var at Deamon Tools var et mer avansert program i den forstand at andre program var mulig å kjøre fra/vha iso uten at den innebygde kopieringsbeskyttelsen identifiserte at det ikke var en reell sendeplate som stod i maskinen :-).

Lenke til kommentar

Vel, selv om spillet ikke oppdaget at det ikke stod en ekte fysisk DVD i stasjonen, så ville det sannsynligvis likevel ha merket at det var en piratkopi, som ville gjøre en crack nødvendlig likevel.

 

Om du brente ut spillet på en DVD-R og installerte fra den så tror jeg ikke det ville ha gått smertefritt det heller.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...