Gå til innhold

Radeon 7970 Vs GTX 680?


Anbefalte innlegg

Okei, mega dilemma!!! Så nå på itavisen.no at gtx 680 kommer ut, og at den mest sannsynlig blir lagt ut for salg 22. Mars. Bestilte nettopp 7970, kan fortsatt avbestille. Men nå blir jeg skikkelig usikker, for ifølge den sia her så kommer gtx 680 til og bli 40% bedre enn 7970 ( http://videocardz.co...leaks-out-again ) Og hvis jeg betaler nå 4800kr for 7970, ja veit det er dyrt. kjøpte gigabyte med windforce x3 og kun en butikk som hadde på lager -.-

Men jeg utifra hva jeg leste så virker det som at du må ha pci-e 3.0 for og bruke dette kortet fult ut. Mens på 7970 så var det marginalt med forskjell på 3.0 og 2.0. Og jeg har ett Maximus IV Extreme-Z hk med i7 2600k cpu.

 

Burde jeg avbestille og heller vente på gtx 680? Har egentlig god tid, men må ha det før tg liksom :p ellers har jeg ikke noen pc og spile på :/

 

 

Takker for rask hjelp ;)

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste grunn å vente som jeg gjør er på grunn av muligens lavere pris og 3dvision.

Jeg tror som flere har nevnt før kan gtx 680 det neppe være 40% raskere en HD7970.

Men ingen ting er sikkert før testene er ute, ville anbefale deg å kjøpe brukt nvidia GTX 570 eller HD 6970 i mellomtiden.

 

Nå kommer det jo ann på skjermen men HD 6870 OC

er jo ikke helt elendig til 1300 kr for spilling men blir nok mere optimalt med under 1680x1050 oppløsning da.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Okei, har 5800kr akkuratt nå, får ca 1300kr utbetalt tidlig april. Sitter uten skjermkort nå, pleier alltid og spille på 1920x1080. Har en Benq skjer med 120hz og 3d briller. 3d er ikke ett must. Eneste jeg vil har egentlig er bra framerate i krevende spill som bf3, driver også og filmer gameplay så da trenger jeg jo litt bedre. Når jeg tenker over det trenger jeg egentlig ikke 680 hvis det er så bra som folk sier, er vel litt med beste i gata blant kompiser ogslikt :p føler jeg liksom kjøper katta i sekken hvis jeg kjøper 7970 da det tyder på at 680 blir endel bedre.

 

Men til fraps ogslikt så tror jeg det egentlig er hardisken som er litt flaskehals her :p den er på 2tb og 7200rpm. Men kjører jo bf3 fra den og alle programmene. Så det jeg tenkte og kjøpe en ssd til windows,bf3 og andre ofte brukte programmer også bruke hardisken som lagringsplass for filmer,serier, fraps osv da jeg tydeligvis vil få mye bedre fps med fraps da.

 

Og jeg kan jo ha 7970 i 14 dager og vente på ett review, hvis det viser seg at 680 er mye bedre er det jo bare og benytte seg av angrefristen.

 

EDIT: ser jo også folk som har fått over 4500 på 3d mark 11 extreme som tydeligvis gtx 680 fikk 3300 på. Er jo blodclocket men...

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...