Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med netverk/trådløs


Anbefalte innlegg

HeiHei lurte på om dere kunne hjelpe meg litt.

 

har en datamaskin stående med xp SP 3 som jeg ikke for nett på det står at jeg er tilkoblet og har god signal styrke. men når jeg starter internett leseren min står det denne siden kan ikke vise seg.

men for nett på Ipad,Mobil,Bærbar men ikke stasjonæren.

har prøvd og repare og tilbakestillt trådløse instillinger men til ingen nytte

hva kan dette skyldes?

Endret av robingpedersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du nå ruteren din? Hold inne windows knappen + r og skriv inn cmd i boksen som kommer opp og så enter. Deretter skriver du inn "ipconfit /all" i det sorte vinduet(uten "). Der finner du Standard gateway(Vanligvis 192.168.x.x eller 10.10.x.x). Skriv denne adressen inn i adressefeltet i nettleseren og se om du får kontakt. Du kan også prøve å pinge en side i cmd vinduet(ping google.no f.eks) og se om du får noe respons.

Lenke til kommentar

Vil bare informere om skrivefeil. Når du har kommet inn på terminal (det sorte vinduet), så skal du skrive "ipconfig /all" - ikke "ipconfit`" som skrevet over. Standard gateway er btw 192.168.x.x eller 10.0.0.138 ;)

 

Jeg ville også prøvd å pinge router før man pinger ekstern side. Grunnen er at man får et innblikk om routeren er treig. Etterpå kan du pinge en norsk side.

 

Har du prøvd å oppdatere driveren på nettverkskortet? Hva slags kryptering kjører du? WPA? WPA2? Hva slags nettverkskort har du? Støtter det krypteringen du har på router? Har pcen fungert på nettet tidligere?

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...