Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ingen tråd her ang 5D lll så jeg opretter denne .

Her er noen bilder tatt med høy iso.

Bedøm selv .

http://www.engadget....-sample-images/

 

 

 

 

 

Canon EOS 5D Mark III – Key features:

 

  • 22.3 Megapixel full-frame sensor
  • 61-point autofocus
  • Up to 6fps continuous shooting
  • Native ISO 100-25,600 sensitivity
  • Full HD video with manual control
  • 14-bit DIGIC 5+ processor
  • Enhanced Weather sealing
  • 8.11cm (3.2-inch) 1,040,000-dot screen
  • HDR mode with presets

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen gamle bilder fra tia med slr kamera. Da hadde jeg en filmrull med 800 ASA som det het den gang. Jeg "presset" filmen til 1600 ASA. Bet ble bilder ut av det, men veldig kornete. Er glad jeg har bildene i dag for alternativet hadde vært ingen bilder.

Bildene tatt med 102000 iso minner i kvalitet på bildene mine, men er helt klart bare en nødløsning.

Men poenget mitt her er at det har vært en fantastisk utvikling på området iso for nå kan man ta bilder når det er ganske mørkt.

 

 

Ingen tråd her ang 5D lll så jeg opretter denne .

Her er noen bilder tatt med høy iso.

Bedøm selv .

http://www.engadget....-sample-images/

 

 

 

 

 

Canon EOS 5D Mark III – Key features:

 

  • 22.3 Megapixel full-frame sensor
  • 61-point autofocus
  • Up to 6fps continuous shooting
  • Native ISO 100-25,600 sensitivity
  • Full HD video with manual control
  • 14-bit DIGIC 5+ processor
  • Enhanced Weather sealing
  • 8.11cm (3.2-inch) 1,040,000-dot screen
  • HDR mode with presets

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt vanskelig å diskuterer så mye om den nye 5D enda , venter i spenning på de aller første grundige testene.

Uansett tror jeg dette blir et meget bra kamera men jeg tror ikke det sprenger så mange grenser , ikke Nikon D800 heller.

Mange av kameraene som allerede finnes er så bra at jeg ikke tror man vil få noen wow opplevelse av å bytte til verken 5D MKIII eller D800.

Man kan mest sannsynlig oppnå litt bedre dynamikk som kan sees i noen situasjoner.

Man kan mest sannsynlig hente ut forstørrelser i bildet og få et bedre snittbilde enn ett kamera med 15-18 mp.

Man vil mest sannsynlig få et kamera som tåler litt fler vanndråper enn f.eks 7D eller D300s.

Man vil kunne få nesten samme skuddtakt som som 7D og D300s.

Man vil kunne gå høyere på ISO skalaen om man har behov for å fotografere i mørkere omgivelser eller har lyssvak optikk.

Man vil måtte ta andre hensyn i valg av opptikk enn f.eks 7D eller D300s.

Det jeg stiller spørsmål ved er om jeg virkelig synes dette er verdt 30000,- eller om f.eks mitt 7D fremdeles klarer å bringe meg smil om munnen.

Lenke til kommentar

Det som for meg blir mest intresangt på dette er AF og hvor bra den er , for sammen med 6 bps utgjør disse et stort fremskritt og kamera kan med det også brukes til litt action .

Bildekvaliteten blir nok god nok i massevis og de store revlusjonene tror jeg bare vi må innse at det blir lengre og lengre mellom uansett merke .

Lenke til kommentar

Det som for meg blir mest intresangt på dette er AF og hvor bra den er , for sammen med 6 bps utgjør disse et stort fremskritt og kamera kan med det også brukes til litt action .

Bildekvaliteten blir nok god nok i massevis og de store revlusjonene tror jeg bare vi må innse at det blir lengre og lengre mellom uansett merke .

 

Ja du har rett , jeg glemte i farten den nye autofokusmodulen. Blir selvfølgelig også spennende og se om den er mye bedre enn modulen i 7D.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Får se om jeg får meg noen mellomlandinger i Hong Kong eller Japan, for så å forsikre faenskapet i etterkant.

 

Evt plukke opp objektiv der og kamerahuset hjemme i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...