Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp, gruer meg til tannlegen


kaffekrutt

Anbefalte innlegg

Skal til tannlegen på torsdag, og gruer meg veldig.

Skal nemlig trekke 2 tenner, hjørne tennene.

Men jeg lurer på en ting...

Synes det er litt ekkelt å ta sprøyte, men jeg vil ta det alikevell, hjelper det litt på smerten om jeg tar en smertestillende tablett før jeg går til tannlegen?

Og gjør det vondt å trekke hjørnetennene?

 

Takk for gode svar.

 

PS: Mulig at jeg opprettet denne tråden på feil plass, unnskyld :)

Endret av kaffekrutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Låter ikke som at TS har tannlegeskrekk,undskyld hvis jeg tar feil her,om så er tilfelle kan du ta en prat med fastlegen og si du har det,og da kan han gi deg noe mot tannlegeskrekken som du tar i forkant,jeg får en liten pille for akkurat det å tas i forkant,eneste sjansen jeg har å komme med ned i den hersens tannlegestolen,får minstedos av vival har jeg fått fortalt,så det funker ju.

 

Det andre jeg får av tannlegen er en 10-pakking med pinex forte etterpå når hu har trukket tenner,for det gjør vont lenge etter at du har dratt fra tannlegen,og da trenger vaffal jeg dem,spesiellt hvis det er mye som er gjort.

 

Selvsagt ska det taes sprøyte,vanvittig ont uten,men du har litt muligheter du kan velge å prøve hvis du ser et behov for det,hvis ikke så er du tøffere enn meg,grattis :thumbup: Og lykke til!

Endret av jaxawier
Lenke til kommentar

Be om sterkere piller. Jeg har fortalt legen min at jeg nekter å gå til han, mm jeg får sterke piller som slår meg ut.

 

Ved inntak av disse sitter jeg en halvtime i en stol og døser og venter på effekt, deretter bæres jeg inn. Da befinner jeg meg i en halvbevisst lykkerus.

 

Jeg har tannlegeskrekk, men etter å ha blitt introdusert for disse fine pillene (Valium kaller Mamma det, angsdempene piller for barn i ekstreme mengder kaller tannlegen det) er det morro å dra til tannlegen igjen.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...