Gå til innhold

Reklamasjon mobilbatteri - hvordan unngå "service"


Anbefalte innlegg

Har en ett år gammel Galaxy S (1) med slitent batteri.

Ringte nettforhandleren, som sa jeg skulle ta med telefonen til nærmeste Telekiosken-butikk - noe som er vel og greit.

 

Men de sa at jeg måtte sende telefonen på service - noe som skulle ta 10 dager - og kanskje mer.

Dette for å "dokumentere feil før de gjør utlegg på telefon". Jeg forsøkte å forklare at jeg er 100% sikker på at det er et slitent batteri, da jeg har prøvd andres batteri i telefonen - men lite serviceminded var dem gitt på telefonen (uten at jeg er bitter for det - det er jo mandag).

 

Så da blir det tur til telekiosken.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få skaffet meg et nytt batteri uten å måtte gi slipp på telefonen i år og dag?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpe et nytt. De koster ca. 3 kroner eller noe. :p

 

Fra spøk til alvor: tror ikke du slipper unna. Hva kunden er sikker på spiller liten rolle, de er nødt til å følge sine prosedyrer. Du kan jo prøve å sweet-talke med vedkommende som står i disken akkurat da, men stort mer kan du ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig med "slitent batteri"?

 

Med mindre batteriet er nærmest helt dødt, så er ikke det grunnlag for reklamasjon. Du har to års reklamasjonsrett på batteriet, men med det forbehold at batterier er en forbruksvare og kan ikke forventes å være i spesielt god stand etter to år.

 

Det er på samme måte som at også bananer har to års reklamasjonsrett (alt har i utgangspunktet minst to års reklamasjonsrett), men man forventer ikke en gul og fin banan etter to år. Man forventer at den er råtten, og da kan man ikke reklamere på at bananen er blitt dårlig på tross av reklamasjonsretten.

 

Jeg ville heller kjøpt et nytt batteri jeg. Da slipper du å være uten telefon i flere uker, og slipper å betale undersøkelsgebyr og porto (dyrere enn et nytt batteri) om verkstedet finner ut at batteriet er innenfor normalen etter hvor gammelt det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...