Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

I forbindelse med trimming hender det at krampa tar en. Hva er rette medisinen da?


reor

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det hender jeg får krampe i forbindelse med trening og det hender at det gjelper å strekke ut for å få vekk krampen.Ofte kommer krampen tilbake etter en stund og da hender det at man er i ferd med å kjøre hjem og må stoppe bilen.

 

Legen anbefaler magnesiumtabeletter som jeg ikke føler har noen virkning. Mulig jeg tar tabelettene feil.

 

Jeg har hørt at intak av salter og mineraler er rette medisinen og håper at noen her har tips.

 

Håper på avklarende svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svaret.

 

Min trening foregår ute i terrenget på to eller fire alt etter hvor bratt det er.

Dette er personlig og ikke organisert trim jeg deltar på.

 

Skal ZMA inntas så snart krampen kommer eller senere eller på forhand som forebyggende?

 

Kjøper man ZMA på apoteket som ZMA?

Lenke til kommentar

Du må også tenke på at magnesium finnes i mange ulike former, og bare noen av dem har en god såkalt biologisk tilgjengelighet, altså at du klarer å ta opp mineralet og nyttegjøre deg det.

 

Magnesiumoxid som de fleste bruker er ganske dårlig. Det brukes for å få ned prisen og øke fortjenesten, men hva er vitsen med tilskuddet om det ikke fungerer ?

 

Forskningen jeg har sett på anbefaler magnesiummalat. Fordelen med dette er at du faktisk kan bruke malat-pumpen i cellen til å dra inn magnesium hvis du har stor mangel på det i muskelcellene. Magnesium-pumpen som drar inn magnesium i cellen er faktisk avhengig av magnesium for å virke, så om paradoksalt nok så får du problemer med å ta opp det du trenger om du har en magel på det.

 

Magnesiummalat har jeg ikke sett sett noen gode leverandører på. Neste på lista er magnesiumacetat, og det er litt lettere å finne.

 

Generelt kan det være lurt å drikke en del for å lettere transportere melkesyren som bygger seg opp i musklene ved aktivitet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...