Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Boot rekkefølge" i BIOS


Anbefalte innlegg

1 Pass er jo nok til å vise om brikkene fungerer noe, men jo flere pass jo mer nøyaktig blir testen, noen ganger dukker det ikke opp før det har gått noen runder.

 

Har kjørt testen 2 pass og 70% i over to timer nå uten noen tegn på feil. Kan jeg da si meg ferdig å prøve andre ting som kan rette problemet? Kan noen ta en titt på minidump eller hva det kalles feks.?

 

Andre forslag tas imot med glede, begynner å bli lei en PC som ikke funker :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Memtesten pleier jeg å kjøre i minst 8 timer pr brikke :)

 

Okay, jeg vil sette memtest til å gå over natta (er det greit å kjøre to RAM om gangen?) Og bruke tiden på å sjekke andre mulige feil nå. Har du noen tips til hvor jeg kan starte? Vet ikke om du har skjønt problemet mitt, men det er bare å spørre visst du vil ha mer info! ;)

 

PCen blir også ufattelig treg! Noe den ikke har gjort før, den går gjerne tregt før den får bluescreen

Endret av noj95
Lenke til kommentar

Godt mulig at innstillingene til minnebrikkene er feil, har du forresten en intel Cpu?

I såfall kan det være at du må gjøre noen justeringer om cpu'en er ulåst for å kjøre på høyere frekvenser med minnet :

http://www.intel.com...ifications.html

 

Når det gjelder det å bli tregt kan det ha sammenheng med overoppheting så her må du sjekke temperatur på cpu.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Godt mulig at innstillingene til minnebrikkene er feil, har du forresten en intel Cpu?

I såfall kan det være at du må gjøre noen justeringer om cpu'en er ulåst for å kjøre på høyere frekvenser med minnet :

http://www.intel.com...ifications.html

 

Når det gjelder det å bli tregt kan det ha sammenheng med overoppheting så her må du sjekke temperatur på cpu.

 

Har en i5 2500k, kan dette altså være problemet? For jeg har hatt denne PCen i snart 1 år og har ikke hatt dette problemet før nå.

Det skal sies at problemet startet etter jeg lastet inn windows 7 på nytt (lastet ned på SSD) og fragmenterte HDD.

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg ikke med en Intel cpu her, men det skal la seg gjøre å klokke den med minnet så det har en hastighet på totalt 1600 (800) uten problem mener jeg.

 

Hva som forårsaker blåskjermene dine er jeg derimot usikker på , du kan prøve å kjøre en Furmark og se om pcen henger seg med den, det kan selvsagt være ssd'en , men jeg har på følelsen at det kan være enten skjermkort eller psu. Vi får se.

Gjerne skriv en detaljert liste over komponentene i maskinen din.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Nå sitter jeg ikke med en Intel cpu her, men det skal la seg gjøre å klokke den med minnet så det har en hastighet på totalt 1600 (800) uten problem mener jeg.

 

Hva som forårsaker blåskjermene dine er jeg derimot usikker på , du kan prøve å kjøre en Furmark og se om pcen henger seg med den, det kan selvsagt være ssd'en , men jeg har på følelsen at det kan være enten skjermkort eller psu. Vi får se.

Gjerne skriv en detaljert liste over komponentene i maskinen din.

 

Tror jeg er på ferten av noe her, fant ut av at jeg hadde satt en SATA 3 GB/s kabel i en SATA 6 GB/s inngang på hovedkortet. Kan være dette som har gjort det! Men jeg sliter fortsatt med å laste inn Windows 7 på SSD, prøver å reinstalere Windows7 for å sjekke om det løser det, men installeringa stopper på "pakker ut filene (0%,21%,27%)

Lenke til kommentar

SSD'er er ikke mitt sterke punkt så der kan jeg ikke være til så mye hjelp , men om alle innstillingene er rett så skal

det gå som en lek å legge inn OS på SSD'en. Om den kommer bare igang og stopper opp så må det være en feil en plass.

Om minnetesten får kjørt lenge nok og det er ingen feil så kan vi begynne å anta at den ligger i SSD'en.

Lenke til kommentar

SSD'er er ikke mitt sterke punkt så der kan jeg ikke være til så mye hjelp , men om alle innstillingene er rett så skal

det gå som en lek å legge inn OS på SSD'en. Om den kommer bare igang og stopper opp så må det være en feil en plass.

Om minnetesten får kjørt lenge nok og det er ingen feil så kan vi begynne å anta at den ligger i SSD'en.

 

Første gang jeg lastet inn OS på SSDen tok det 15-20 min. Nå står den fast på 23%, jeg går og legger meg også får jeg se om den har kommet lenger imorgen tidlig. Gamle forum tråder sier at noen har måttet vente i flere timer før Win7 instaleringen ble ferdig.

 

Men ellers takk for at du tar deg tid til å hjelpe! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...