Gå til innhold

[Løst] Dustinhome.no spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=1f76159c878a4ba098ae4ad6e1a9c89a

 

hvor mye vil frakten være på? når jeg trykker på kassen står det 99 kr, vet ikke om den står der alltid uansett vekt på varene, så jeg spørr her for sikkerthets skyld, vil alt dette veie så mye at frakten øker?

 

 

Husker jeg bestilte noe fra en nettside som opga en fraktpris på 119 kr men når posten kom var den på nesten 200. Jeg hadde skrivi ut kvitering på min bestilling hvor frakten kostet 119 kr. viste fram den og betalte da altså ikke mer en oppgit pris. Dem skal oppgi riktig pris på frakt med mindre det står at det kan være untat ved store bestillinger. Men ofte er det at jo mer du bestiller jo billigere er frakten .

Lenke til kommentar

Hehe, ja. Var bare litt usikker.. skal prøve å sette inn heavy deler og se om den står forsatt der selvom det er 10 big tower kabinetter der! ;)

 

 

EDIT: satt nettopp 110 fulltower kabinett i handlevognen og gikk til kassa, forsatt 99 kr..

 

hmmm

Endret av Peez
Lenke til kommentar

Dette er hva de skriver om frakt

 

Fraktkostnad

Kostnad for frakt kommer i tillegg på samtlige ordrer. Den totale fraktkostnaden regnes ut ved fakturering av ordren da det framgår om varen har blitt sendt via BRING eller må leveres på pall. Grunnkostnaden for frakt er 99 kr pr ordre som leveres med post. For gods som leveres på pall (plasma-TV, LCD-TV etc.) debiteres 799 kr.

 

Og

Dustin home AS kan bare levere ordre til adresser i Norge..

Din ordre leveres til nærmeste postkontor om leveransen veier mindre enn 20 kg. Ordrer som veier 20 kg eller mer leveres på pall hjem til kunden, én utkjøring inngår i fraktprisen. Er kunden ikke til stede når pallen leveres så kan palleveransen hentes av kunden på nærmeste postterminal.

 

Kilde

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg er usikker men det står jo tydlig

 

Dustin home AS kan bare levere ordre til adresser i Norge..

Din ordre leveres til nærmeste postkontor om leveransen veier mindre enn 20 kg. Ordrer som veier 20 kg eller mer leveres på pall hjem til kunden, én utkjøring inngår i fraktprisen. Er kunden ikke til stede når pallen leveres så kan palleveransen hentes av kunden på nærmeste postterminal.

 

for så at det står

 

Fraktkostnad

Kostnad for frakt kommer i tillegg på samtlige ordrer. Den totale fraktkostnaden regnes ut ved fakturering av ordren da det framgår om varen har blitt sendt via BRING eller må leveres på pall. Grunnkostnaden for frakt er 99 kr pr ordre som leveres med post. For gods som leveres på pall (plasma-TV, LCD-TV etc.) debiteres 799 kr.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Bestilte corsair obsidian 800d og masse deler, fraktpris var 99kr, hvis en være veier mer enn 20 kg må det på pakk, eller blir det bare to pakker som fortsatt koster 99kr uansett hvor mange

 

Det du sier er altså at hvis du har 1 tv som veier mer enn 20 kg må den på palle. Men hvis du har to kabinetter som veier 12,5 kg hver så kommer det bare til å koste 198 kr? rett meg hvis jeg tar feil :)

Lenke til kommentar

Bestilte corsair obsidian 800d og masse deler, fraktpris var 99kr, hvis en være veier mer enn 20 kg må det på pakk, eller blir det bare to pakker som fortsatt koster 99kr uansett hvor mange

 

Det du sier er altså at hvis du har 1 tv som veier mer enn 20 kg må den på palle. Men hvis du har to kabinetter som veier 12,5 kg hver så kommer det bare til å koste 198 kr? rett meg hvis jeg tar feil :)

 

Nei, hvis du kjøper to kabinettet til 19kg så vil de komme i hver sin pakke, og da koster det 49,5kr hver

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det koster kun 99 kr på Dustin.

 

Kun STORE varer går på pall. Forenklet kan du si at de betaler per konteiner/bil, så for dem spiller det liten rolle om bilen(e) kjører med 1 pakke eller 600 sålenge det er plass.

 

Man sparer fort 300-500 kroner i frakt på PC-deler hvis man skal ha seg kabinett, tung UPS eller lignende, kontra norske priser f.eks. hos Komplett, hvor det påløper ekstra avgifter basert på vekt og størrelse.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Hvis du kjøper 100 deler, og alle de er under 20kg så vil frakten bli 99kr. Viss du kjøper feks ein plasma TV som veier over 20kg, så blir den kjørt hjem til deg å da må du betale de ekstra pengene.

 

Rettere sagt Peez, om du kjøper den bestillingen, så må du til post kontoret å hente det selv, men frakten av alt i alt vil bare koste 99kr.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Det dere mener er at om man kjøper 100 deler som veier f.eks 19 kg + en skjerm som veier OVER 20 kilo, så blir de 100 delene som er under 20 kg betalt med vanlig 99kroners frakt, mens skjermen, den må man betale selv?

 

 

 

Med andre ord, om jeg kjøper varer til c.a 30 kg og skjermen utgjør c.a 15 kg, så blir skjermen kjørt for seg selv mens andre varene til postkontoret? Da blir det normal frakt på 99 kr, og skjermen for seg selv for 799 eller hvor mye det kosta

 

Jaja.. skjønner ikke så mye, akk som Peez..

 

Har tenkt å kjøpe pc med full pakke "skjerm, kabinett, mus tastatur og alt" men da hvis hele bestillingen stiger 20 kg, så blir ALT kjørt hjem til meg med bil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...