Gå til innhold

Overføre KabelTV signal trådløst


Anbefalte innlegg

Hei!

Har søkt litt rundt, men finner stort sett tråder fra 2005, vil tro det har skjedd litt siden da.

 

Jeg behøver å overføre signal trådløst fra kabeltv-uttak i 2. etg til en tv i 1. etg.

I tilegg skal en tv i 2. etg kobles til, og det må være mulig å velge kanaler uavhengig av hverandre. Finnes det en slik vidunderboks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Kjøpte en hos Clas Ohlson for ca. et år siden. Funket meget bra da den ikke brukte 2.4Ghz båndet, men 5GHz. Den overfører bare videosignalet og IR fra fjernkontrollen, ikke RF som det ser ut at du trenger.

Du kan i tilfelle benytte en gammel VCR som tuner og koble det til transmitteren.

Har flyttet nå så jeg bruker den ikke lenger. Send meg en PM så skal du få den gratis (porto må du dekke).

Lenke til kommentar

Hvis du har Get og litt tålmodighet vil det komme en ny hussentral. (Vet ikke når). Fra den kan du sende trådløst til flere tv i huset. Den kan kobles med og uten kabel. Foreligger lite eller ingen info om den, men har selv holdt den i hånda. Er visst testet i betonghus hvor signaler er sendt fra 1. til 2. etasje uten problemer. Kan brukes både på coax og fiber. Opptaket vil foregå i sentralen og kan sees fra hvilken som helst tv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte en hos Clas Ohlson for ca. et år siden. Funket meget bra da den ikke brukte 2.4Ghz båndet, men 5GHz. Den overfører bare videosignalet og IR fra fjernkontrollen, ikke RF som det ser ut at du trenger.

Du kan i tilfelle benytte en gammel VCR som tuner og koble det til transmitteren.

Har flyttet nå så jeg bruker den ikke lenger. Send meg en PM så skal du få den gratis (porto må du dekke).

 

Har ikke hørt noe fra deg så jeg kastet den i går. Den var helt identisk med den "ein_2" skriver om i en tidligere mail og fungerte ypperlig i forold til andre som opererer på 2.4GHz båndet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...