Gå til innhold

Hvordan fungerer denne Windowsklassiiseringen ?


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner meg ikke på denne windowsklassifiseringen.

 

Jeg har følgende oppsett :

 

NZXT HALE 90 Series 550W PSU

Asus M4A78-EM

AMD Opteron 1389@3400MHz

ATI Radeon HD5670 (DDR3)

6GB RAM (DDR2-800)

OCZ Vertex 2 60GB (+ snurredisker)

 

Og med dette utstyret klassifiserer windows følende :

 

Prosessor : 7,4

Minne (RAM) : 7,8

Grafikk : 6,8

Spillgrafikk 6,8

Primær harddisk : 7,6

 

Nå er saken den, at jeg har ikke kjøpt meg en hel PC siden begynnelsen av 90-tallet. Jeg har bare fortløpende oppgradert enkeltkomponenter etterhvert som det har vært hensiktsmessig. Jeg har aldri spillt noe, så jeg har heller aldri hatt behov for det råeste innen maskinvare.

Den siste oppgraderingen min gjorde jeg når jeg oppgraderte prosessoren fra en AMD Athlon 64 5000+ til denne Opteronen.

Så min neste oppgradering vil nødvendigvis bli hovedkort og minne.

Men den holder greit enda en stund til mitt bruk.

 

Det jeg reagerer på er de høye verdiene, og da spesielt på minnet, som windowsklassifiseringen gir. Den går jo ikke høyere enn til 7,9.

DDR2-800 skal vel ikke være i nærheten av å gi nesten toppkarakter vel ?

Jeg vil anta at det er mange som sitter med PC'er som gir toppkarakter over hele linja i tilfelle, og da er det vel ikke noe poeng i denne klassifiseringen i det hele tatt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til at jeg sier den er nyttesløs er at i flere eksempler med nyere skjermkort så spretter scoren opp og ned som en jojo.

Ene testen får du 5 og i den neste 7.8, og konklusjonen ble dratt til at WEI var bare søppel og de gamle tradisjonelle benchmarkene var lysår foran Microsoft :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nå er det en index og ikke et fasitsvar. Har endel ganger kommer over maskiner som skulle være raskere enn det de egentlig er, og da kan den gi en indikasjon på hvor en eventuell flaskehals kan være. Men for all del, å kalle den for et nyttig verktøy blir galt. på Win 8, så er den nå økt til 8.9 som høyeste. Da den kom til Vista, så var det en grei indikasjon på at HW måtte skiftes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...