Gå til innhold

Facebook fungerer ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer ikke inn jeg heller men jeg lurte egentlig bare på. Er det noe galt JEG har gjort eller? For jeg har prøvd å resete dataen,rense den opp litt med Ccleaner,har prøvd firefox (som jeg bruker til vanlig) og explorer å mobilen men jeg kommer ikke inn til innlogningssiden. Eller er det så at en bare må vente til det fungerer? :) Er så lenge mellom hver gang sånt skjer så jeg glemmer åssen det er. Ikke meningen å stille ett dumt spørsmål altså :)

 

 

Mvh Silje

Lenke til kommentar

Vi opplever samme problem hos oss. Vi mistenker at det er DNS-problemer hos Google. Feilen er altså ikke lokalt hos dere.

 

hva er DNS? Det er nemlig det jeg får opp når jeg prøver å logge meg på via mobilen min også altså på facebook. Men om det er google hvorfor skjer det samme på Internett explorer? (kan ikke så mye om sånt,derfor jeg spør) :)

Lenke til kommentar

hva er DNS?

 

DNS er tjenesten som sørger for å oversette "facebook.com" til en IP-adresse. Hvis du skriver "ping facebook.com" i kommandolinja vil du se at den kontakter IP 69.171.229.11 (mulig det er annen adresse hos deg).

 

Det er nemlig det jeg får opp når jeg prøver å logge meg på via mobilen min også altså på facebook. Men om det er google hvorfor skjer det samme på Internett explorer? (kan ikke så mye om sånt,derfor jeg spør) :)

 

Du har en Android-mobil, ikke sant? Android er utviklet av Google, og de har lagt inn sine DNS-servere i Android-programvaren. Når disse DNS-serverne svikter vil altså alle som prøver å koble seg til Facebook fra en Android-mobil få problemer.

 

Vi bruker Google sine DNS-er her på jobbnettverket (8.8.8.8 og 8.8.4.4) og jeg opplever derfor samme problem både på jobb-PC-en og på Android-mobilen min. Det er mulig den samme feilen også gjelder andre DNS-er.

 

Det er mulig man kan løse dette problemet ved å bytte til andre DNS-servere i nettverksinnstillingene på PC-en/mobilen.

Lenke til kommentar

hva er DNS?

 

DNS er tjenesten som sørger for å oversette "facebook.com" til en IP-adresse. Hvis du skriver "ping facebook.com" i kommandolinja vil du se at den kontakter IP 69.171.229.11 (mulig det er annen adresse hos deg).

 

Det er nemlig det jeg får opp når jeg prøver å logge meg på via mobilen min også altså på facebook. Men om det er google hvorfor skjer det samme på Internett explorer? (kan ikke så mye om sånt,derfor jeg spør) :)

 

Du har en Android-mobil, ikke sant? Android er utviklet av Google, og de har lagt inn sine DNS-servere i Android-programvaren. Når disse DNS-serverne svikter vil altså alle som prøver å koble seg til Facebook fra en Android-mobil få problemer.

 

Vi bruker Google sine DNS-er her på jobbnettverket (8.8.8.8 og 8.8.4.4) og jeg opplever derfor samme problem både på jobb-PC-en og på Android-mobilen min. Det er mulig den samme feilen også gjelder andre DNS-er.

 

Det er mulig man kan løse dette problemet ved å bytte til andre DNS-servere i nettverksinnstillingene på PC-en/mobilen.

Oki,nei jeg har Bada på mobilen min :) Nesten ingen som kan det har jeg funnet ut hvertfall ikke mobilforhandlere di ber meg kontakta dem jeg fikk mobilen av ;) Men samme det,da er det ikke noe problemer som jeg selv har gjort ubevisst eller bevisst da er det bare å vente å jeg har en haug av tålmodighet å ta av :)

Lenke til kommentar

Jeg har funnet en DNS server som virker. Hvis dere endrer DNS serveren til: 216.146.35.35 (DynDNS) så fungerer facebook igjen. Her er en guide på hvordan man endrer DNS serveren i Windows 7: http://mintywhite.co...rver-windows-7/

 

Desperat eller?

Skriv nå vel heller ned IP'n til facebook og del den om du må inn.

Trur du facebook kjem til å være nede i fleire dager?

 

Du veit kordan DynDNS og Google tjener penger på å ha dns servere oppe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...