Gå til innhold

Træler i hendene


Anbefalte innlegg

Hei sann

 

 

 

Har drevet med vekttrening i 6mnd nå, og har i det siste fått noen helt for jævlige træler i hendene. Jeg har brukt treninghansker i de siste 3mnd, men det funker veldig dårlig. Trælene har bare blitt værre og værre, og de svir så mye når jeg f.eks tar pull-ups at jeg må bare gi meg. Det ender som oftest med at de sprekker etter trening og at jeg begynner å blø. Noen som har tips for hva jeg kan gjøre for å få de vekk ? Jeg trener styrke omtrent 4 ganger i uka, og det hjelper ikke akkurat på at de skal gå vekk. Har ikke akkurat lyst til å ta ei pause heller.

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd forskjellige typer grep, men jeg får jo også det samme problemet der. Får jo træler i fingrene etterhvert også, pluss at jeg synes det er mye vanskeligere å bruke fingrene i grepet.

 

 

Har også prøvd å trimme det vekk med en saks, men det ende dårlig med at jeg ikke fikk klipt vekk alt, pga det var for vondt.

Lenke til kommentar

Du kan i grunn ikke forvente at noe skal gro om du ikke gir det en pause, det er tross alt ikke snakk om mer enn én uke maks. Treningen tar ingen skade av det heller.

 

Med tiden vil huden herde, akkurat som den gjør for alle som driver med håndverk som er krevende for hendene. Gitar sliter for eksempel veldig på fingertuppene, jeg får alltid svært såre fingre når jeg ikke har spilt på en stund.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd forskjellige typer grep, men jeg får jo også det samme problemet der. Får jo træler i fingrene etterhvert også, pluss at jeg synes det er mye vanskeligere å bruke fingrene i grepet.

Då gjer du feil. Prøv igjen.

 

Er grepet svakt så trener du grepsstyrke i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan i grunn ikke forvente at noe skal gro om du ikke gir det en pause, det er tross alt ikke snakk om mer enn én uke maks. Treningen tar ingen skade av det heller.

 

Med tiden vil huden herde, akkurat som den gjør for alle som driver med håndverk som er krevende for hendene. Gitar sliter for eksempel veldig på fingertuppene, jeg får alltid svært såre fingre når jeg ikke har spilt på en stund.

 

Ja, jeg skjønner jo det. Men jeg har veldig dårlige treningshansker, så jeg skal kjøpe meg nye på fredag, og jeg har begynt med fuktighetskrem nå, som kan hjelpe litt.

 

Eneste problemet jeg har med grepsstyrke er at det føles ut som jeg kommer til å falle ned, spesielt når jeg tar pull-ups og benytter fingergrep. Får ikke noe problem med øvelsen ellers. Men jeg foretrekker veldig og ha grep med håndflata, det gjør øvelsen lettere.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...