Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Legeerklæring til dykking


Crowley_

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Holder på å ta dykkekurs, og da har det seg slik at man må fylle ut en legeerklæring selv, og deretter få underskrift av en lege. Finner det da naturlig å gå til fastlegen, og ikke en som ikke har peil. Problemet mitt er da at jeg befinner meg i en kant av landet som gjør at det er utrolig upraktisk å måtte ta det gjennom fastlegen, og lurte da på om det er noen måte en lege her i nærheten kan få tilsendt data om meg eller noe sånt sånn at jeg slipper å gå gjennom unødvendig mye prakk for det her :) Kunne jo også byttet fastlege, men skal studere i en helt annen kant av landet igjen til sommeren/høsten, og tenker da å bytte fastlege gjennom studentskipnaden sine sider, og da føler jeg det er litt unødvendig å gjøre det nå. Noen som har en hjelpende hånd her? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor skal du ta kurs?

F.eks i oslo er det minst ett sted som har dykkerlege hos privatklinikk som kan lage en legeerklæring til deg, litt mer grundig enn bare en signatur, men personlig syntes jeg det er verdt det.

 

Når jeg tok det der var det pisse-prøve, pusteprøve og en generell lege-sjekk...

Lenke til kommentar

Jeg skal ta kurset på Østlandet tenker jeg :) Ringte legekontoret mitt og hørte om det var mulig å ta det via post, men det var det ikke. Måtte gjennom en sjekk, men er meget sjelden hjemme utover ferier, har nemlig to jobber å forholde meg til og. Neste gang jeg skal sørover blir vel i påskeuka, men håper på å få det unnagjort før den tid. Holder til i Trondheim for tiden, forresten.. Har tatt et kjapt google-søk på etter dykkerleger i både Oslo og Trondheim, men kunne ikke finne noen som fortsatt holdt på. Så om noen kunne hjulpet meg enda litt mer hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar

Husker ikke hvilke senter jeg brukte desverre, klarer ikke finne det igjen heller.

 

Regner med at du skal ta det om noen måneder?

Det er iskaldt i vannet for tiden...

Hey, jeg er isbader av ypperste rang ! :) Vurderte i Desember faktisk, men ble utsatt :p Men får se når jeg får tid

Lenke til kommentar

Det blir kaldt, det skal jeg love deg, så ta med deg godt med ull-klær.

Vi avbrøt det siste dykket jeg var med på pga. kulde, er ikke noe bedre i vannet nå...

 

Sjekk ut signaturen min, har en dykker-tråd på forhumet her :)

 

Om du vil kan jeg se om jeg finner bank-transaksjonen fra dykkerlegen jeg var hos, regner med at navnet står der...

Lenke til kommentar

Ok, hei! Jeg er tolv år, begynte å dykke som 9-åring. Jeg tok det syvende kurset mitt på Nemo Classic Diving i Bergen (Laksevåg) for to uker siden. Om du tar kurset på et senter, trenger du ikke legeerklæring fra fastlege, men fra dykkerlegen fra senteret. Du trenger også en foresatt/en de kan ringe til om det skjer noe, og pustetestene. Du må puste i et rør og holde pusten i et minutt, veldig enkelt med andre ord. :-)

 

Jeg vil faktisk anbefale deg å ta kurset på vinteren, da det nesten ikke er alger i sjøen og det er god og klar sikt. Det er heller ikke så kaldt som folk skulle trodd, du hiver bare på det et sett med ull, vams og drakten. NB! Viktig å ha med seg varme klær, håndkle, godt med mat, varm drikke og lue/votter til etter dykke eller mellom dykkene. ;-)

 

Jente,

12år

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Holder på å ta dykkekurs, og da har det seg slik at man må fylle ut en legeerklæring selv, og deretter få underskrift av en lege. Finner det da naturlig å gå til fastlegen, og ikke en som ikke har peil. Problemet mitt er da at jeg befinner meg i en kant av landet som gjør at det er utrolig upraktisk å måtte ta det gjennom fastlegen, og lurte da på om det er noen måte en lege her i nærheten kan få tilsendt data om meg eller noe sånt sånn at jeg slipper å gå gjennom unødvendig mye prakk for det her smile.gif Kunne jo også byttet fastlege, men skal studere i en helt annen kant av landet igjen til sommeren/høsten, og tenker da å bytte fastlege gjennom studentskipnaden sine sider, og da føler jeg det er litt unødvendig å gjøre det nå. Noen som har en hjelpende hånd her? smile.gif

 

 

rart. jeg har dykkesetvikat og alt;) og jeg er bare 17.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...