Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering vedrørende sprekk i skjerm på min One X.

Når ha HTC konkludert med at de ikke kan utbedre feil på reklamasjon pga at det er en sprekk i skjermen. De forlanger at jeg betaler ca 2500,- for bytte av skjerm, før de reparerer de andre manglene på telefonen. Må si jeg er meget overrasket over hvor forbrukerfiendtlige HTC opptrer, og jeg begynner å lure på om de deler kundeservice med Apple :D

Men nå er saken sendt til min advokat, så vi får se hvem som ler sist ;)

Uansett er nok dette den siste HTC telefonen jeg kommer til å kjøpe, og jeg har ikke annet valg enn å advare andre mot å kjøpe produkter fra useriøse aktører som ikke klarer å forholde seg til norsk lov. Det viset seg altså att HTC ikke var en dritt bedre enn Apple, og det fortjener forbrukerne å høre.

 

Om du har sprekk i skjermen tyder det på en slag/klemskade du selv er skyld i. Da bortfaller garati på enheten grunnet skade du selv har påført produktet. Du får ikke garantiservice på bilen om du krasjer den. Da må du betale for å få det reparert.

 

Ville ikke brukt så mye penger på advokat, da blir det i såfall en veldig dyr reparasjon når du må betale for å få fikset skjermen og advokaten din.

 

Dette har ingenting med htc eller apple og gjøre. Du ville fått samme svar fra nokia, samsung og lg også.

 

Står ingen sted i norsk lov at du kan ødelegge produktet ditt og krevet at det repareres kostnadsfritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det fler her som har bestilt HTC One X+ fra Lefdal?

 

Jeg ringte de på mandag for å høre om de hadde One X+ på lager hos min nærmeste Lefdal butikk, noe jeg fikk beskjed om at de ikke hadde men at de hadde fått inn en haug på hovedlageret.

 

Etter å da ha avsluttet samtalen med kundeservice til Lefdal bestiller jeg en One X+ fra nettbutikken deres med Posten Express som leveringsmetode.

 

Ringte de igjen igår (tirsdag) rett før stengetid og spurte hvorfor jeg ikke hadde fått et sporingsnummer på pakken. Da fikk jeg beskjed om den ikke var sendt og at den ville bli sendt idag (onsdag).

 

Når jeg nå logger inn på MinSide på Lefdal.com står leveringsstatus som "reservert" noe den også gjorde i hele går, men når jeg nå trykker på annonsen til One X+ står det "Begrenset tilgjenglighet, Varen er ikke tilgjengelig i nettbutikken".

 

Så hva skal dette bety?

 

Jeg ble tross alt fortalt på mandag når jeg ringte kundeservice at denne ville bli sendt på tirsdag pga jeg ikke bestilte telefonen før kl. 15.00 som er tidspuktet varen må bestilles før for at den skal bli sendt samme dag.

Lenke til kommentar

Min 1 mnd gamle HTC ONE X knirker noe helt jævlig oppe i høyre hjørne.

Virker som om skjermen ikke er godt nok limt fast, merker også at når tlf blir varm som den noen ganger gjør så går lyden så og si bort, naturlig nok.

 

Har andre problemer med knirkete lyder når en trykker rund om på kantene av skjermen ?

 

Dette er garantisak sant, man får ny evt de fikser den ?

Endret av 029kid
Lenke til kommentar

Haha, velkommen i klubben. Jeg bestilte min fra Elkjøp 18.10., og skulle opprinnelig ha fått den 29.10. Så ble det utsatt til 5.11, og nå fikk jeg SMS om at den sendes 12.10. Har ringt dem flere ganger, og hos dem har HTC utsatt alle 3 ganger. Elkjøp har rett og slett ikke fåtT den inn.

 

Du fikk jo beskjed om at de hadde den på lager, men dette kan være feilinformasjon. Lefdal og Elkjøp er jo en del av de samme konsernet, så hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt dem en gang til og bedt om bekreftelse på at de faktisk har den inne...

Lenke til kommentar

Haha, velkommen i klubben. Jeg bestilte min fra Elkjøp 18.10., og skulle opprinnelig ha fått den 29.10. Så ble det utsatt til 5.11, og nå fikk jeg SMS om at den sendes 12.10. Har ringt dem flere ganger, og hos dem har HTC utsatt alle 3 ganger. Elkjøp har rett og slett ikke fåtT den inn.

 

Du fikk jo beskjed om at de hadde den på lager, men dette kan være feilinformasjon. Lefdal og Elkjøp er jo en del av de samme konsernet, så hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt dem en gang til og bedt om bekreftelse på at de faktisk har den inne...

 

Ringte de for et par timer siden og fikk da bekreftet at den var sendt den 05.11 (dagen jeg bestilte den), men at det hadde skjedd no kluss når den ble sendt å at det var grunnen til at jeg ikke hadde fått noe sporingsnr. (Lefdal skyldte på Posten når jeg ikke hadde fått no sporingsnr på MinSide på lefdal.com.)

 

Jeg fikk da en sporingsnr av han jeg pratet med hos Lefdal som selvfølgelig ikke eksisterte hos Posten (ringte Posten for å høre om de kunne spore pakken, da sa de at det var en sporingsnr som ikke eksisterte hos de.)

 

På siden til Lefdal nå står det ""Begrenset tilgjenglighet, Varen er ikke tilgjengelig i nettbutikken." Enten så har de aldri hatt den på lager, eller så er første parti sendt ut fra lageret dems og de er nå tomme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du har sprekk i skjermen tyder det på en slag/klemskade du selv er skyld i. Da bortfaller garati på enheten grunnet skade du selv har påført produktet. Du får ikke garantiservice på bilen om du krasjer den. Da må du betale for å få det reparert.

 

Ville ikke brukt så mye penger på advokat, da blir det i såfall en veldig dyr reparasjon når du må betale for å få fikset skjermen og advokaten din.

 

Dette har ingenting med htc eller apple og gjøre. Du ville fått samme svar fra nokia, samsung og lg også.

 

Står ingen sted i norsk lov at du kan ødelegge produktet ditt og krevet at det repareres kostnadsfritt.

Vel ifølge de som vet dette, og ikke sysner ivei, slik som du, så har jeg krav på å få utbedret alle feil som ikke er direkte tilknyttet sprekk i skjermen, uavhengig om jeg har knust skjermen med en hammer. Og når det kommer til skjermen, ble den ikke utsatt for hverken slag eller klem skader, så det er helt på det rene at her snakker vi om en feilproduksjon.

Advokaten syntes denne saken var så til de grader opplagt, at han nå har tatt den videre. Først må vi igjennom forbrukerrådet, og nekter HTC fremdeles å reparere telefonen, blir saken sendt videre til forbrukertvistutvalget.

Og så kan du prøve å forklare meg og andre brukere, hvorfor i alle dager HTC skal ha 2500,- for å bytte plasten som ligger foran lcd skjermen? Denne delen får man kjøpt for ca 100,- på e-bay, og man skulle tro at et rutinert verksted ikke brukte mer enn en halvtime på å bytte den? Dette er etter min mening på grensen til svindel. Samsung tar f.eks 700,- for bytte av knuste lcd-skjermer.

Nei, HTC driter seg ut med dårlig kundebehandling, og det er ikke rart at markedsandelene deres er i fritt fall.Du må huske på at Apple kan gjøre slikt, da menigheten deres tror at alt Apple sier er nærmest som Guds ord, mens vi som kjøper andre mobiler, ikke på langt nær er så trofaste som eplemenigheten ;)

Lenke til kommentar
Og når det kommer til skjermen, ble den ikke utsatt for hverken slag eller klem skader, så det er helt på det rene at her snakker vi om en feilproduksjon.

Problemet havner jo at det er vanskelig for deg å bevise at du ikke har skadet den selv. Om problemene du har ikke er knyttet til at skjermen er knust er det en sak, men å få fikset skjermen på garanti tror jeg du må se langt etter.

 

Men hvem vet, kan hende de gir opp når noen først kommer med advokat, bare for å slippe mediahysteri.

Lenke til kommentar

Problemet havner jo at det er vanskelig for deg å bevise at du ikke har skadet den selv. Om problemene du har ikke er knyttet til at skjermen er knust er det en sak, men å få fikset skjermen på garanti tror jeg du må se langt etter.

 

Men hvem vet, kan hende de gir opp når noen først kommer med advokat, bare for å slippe mediahysteri.

 

Nå er det faktisk slik at de må bevise at jeg har knust skjermen, og ikke jeg som må bevise at skjermen ikke er påført ytre påvirkning av en slik art at det er naturlig at den sprekker. Hadde skjermen vært knust, med et klart "treffpunkt", så hadde nok bevisene vært enkle for HTC. Men her er det altså snakk om en sprekk. Jeg kan ikke fatte og begripe at ikke vi som forbrukere står samlet i en slik sak? Hvorfor skal jeg betale over 5000,- for en telefon som varer i kun 4 måneder? Og nei, jeg gjentar meg selv, jeg har ikke utsatt skjermen for en slik påvirkning at det skulle tilsi at den skulle sprekke.

Og hva oppnår HTC med å være så til de grader vanskelige? Jo, en masse negativ publisitet, og iallefall en kunde som aldri blir å vurdere HTC igjen. Og når mine venner spør, så kommer jeg til å si "styr unna" når det gjelder HTC. Kjøp hva du måtte ønske, men styr unna HTC.

Nå er heldigvis jeg i en slik økonomisk situasjon at jeg har råd til både å pushe advokat på HTC og å kjøpe meg ny telefon. Jeg kommer garantert til å tape penger på denne saken, men prinsippet er viktigere enn noen få tusenlapper ;)

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke bevisst å gå imot deg, hvis jeg gir det inntrykket. For som du sier, forbrukere må stå samlet. Ingenting er bedre enn om du slår igjennom med saken din. Er bare at min erfaring (ikke personlig, men kompiser) tilsier at de er ganske kjipe på garanti ved sprekker og klemskader.

Om du ikke har gjort dette allerede, har du lyst å legge ut bilde av skaden på mobilen? Hvis du kommer igjennom med saken er det greit å vite hva de faktisk godtar som produksjonsfeil.

 

Jeg er selv ganske nervøs for min One X, da jeg kjøpte den fordi jeg ødela min forrige. 5000 er mye, for noe så skjørt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er bilde av sprekken som dukket opp på min One X. Har lest på xda-developers.com at det er flere som har opplevd at skjermen har sprukket på sine One X. Så vinner jeg frem med mitt krav om å få dette dekket av garanti, så vil dette være positivt for alle som eier en One X. post-227084-0-43398500-1352306351_thumb.jpg

 

Veldig fint å utfordre mobilleverandørene med sånt, for da kan vi få se hva som ender ut av dette.

 

Men sånn privaten er min erfaring at alle mobilleverandører er like kjipe når det gjelder garanti og reklamasjon på mobiler. Jeg leser fra flere fra her på forumet, og fra bekjente at det å få en mobiltelefon fikset på garanti eller reklamasjon ikke er enkelt, fikk nettopp en virkelig irritert bror som nå har lagt vekk Apple Fanboy merket etter at noen måneder med en Iphone.

 

men til saken, så tror jeg nok at de mener at hvis mobilen har fått skader via en slag/klemskade så kan dette føre til andre skader eller at man ikke ser poenget med å kun reparere noen få ting for så få skylden for denne sprekken. Blir litt sånn som jeg fikk en telefon fra verkstedet om de skulle fullføre servicen selv om Girkassen måtte overhales.

Lenke til kommentar

De har erkjent at de andre feilene (dårlig høyttaler og ustabil wifi dekning) ikke har en sammenheng med sprekken i skjermen. Men de nekter å reparere de feilene, før jeg betaler 2500,- for ny skjerm. Jeg henviser til forbruker kjøpsloven, de henviser til sin "garanti". Det virker ikke som de forstår at "garantien" er uvesentlig, ettersom forbruker kjøpsloven sier at feilene skal dekkes etter lov om reklamasjon. De påstår at de ikke kan sende en "defekt" telefon fra seg, da de gir "ny" garanti ved reparasjon.

Og akkurat dette er jeg (og min advokat) 100% sikre på at vi får medhold hos forbrukerrådet på. Skjermen kan nok havne hos forbrukertvistutvalget, men av prinsipp, er det viktig at også denne blir dekket av lov om reklamasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HTC One X ser ut til å ha alvorlige kvalitetsproblemer, min egen hadde feil på hovedkortet (død mic) og har fremdeles knirk, dama sin One X har feil på jack-pluggen, en på jobben har defekt digitizer og det har også One X til en rølegger jeg kjenner. Samtlige telefoner har også knirk.

 

Helt sinnsykt!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

HTC One X ser ut til å ha alvorlige kvalitetsproblemer, min egen hadde feil på hovedkortet (død mic) og har fremdeles knirk, dama sin One X har feil på jack-pluggen, en på jobben har defekt digitizer og det har også One X til en rølegger jeg kjenner. Samtlige telefoner har også knirk.

 

Helt sinnsykt!

Det er nå jeg føler meg heldig som ikke har noen problemer, enda. Håper ikke jeg jinxer meg selv nå da..

 

Fin ting at de bruker Taiwan som 'betatestere'. Færre bugs på oss. :D

Lenke til kommentar

Takk. Er det sagt noe om når den kommer hit?

Blir bare spekulasjoner, men i følge HTC på Twitter og FB er det rett rundt hjørnet (hva man nå legger i det).

 

Selv har jeg lagt inn JellyBean på min telefon (ARHD med Sense+). Kom fra Cyanogenmod 10 før det. Kan derfor ikke si helt hva forskjellen er da det er lenge siden jeg hadde "vanlig" Sense før det. Fungerer uansett veldig bra, men det er basert på en testversjon som ikke er den endelige oppdateringen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...