Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mangler nett på stasjonær PC.. Hvordan få det tilbake?


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har en venn som har litt problemer med Internett i huset!

 

Han har en stasjonær datamaskin og en bærbar. Han har en D-link 140 usb adapter i den stasjonære pcen som Internett hovedsakelig er installert på. og en veldig liten usb i den bærbare. Han har en ruter i gangen og Internett funker på denne osv. men han har kun Internett på den bærbare pcen og ikke på den stasjonære pcen der det står en d-link usb.

 

Sånn jeg ser det så lyser ikke D-linken på den stasjonære pcen uansett hvilken kontakt jeg setter den i bak pcen.. den lyser ikke. Dette tror jeg kan være en medvirkende årsak til at han ikke får nett på stasjonære pcen.

 

han har NextGenTel..

 

Hva kan jeg gjøre for å få tilbake nettet på den stasjonære pcen hans?

 

noen råd til hva jeg kan gjøre ? :) takknemlig for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei bare et gammelt mobilt bredbånd han ikke bruker lenger men jeg kommer ikke inn på d-link på maskinen der jeg kan søke etter nettverket hans.. det han har nå.. det ordentlige.

 

d-linken er installert på maskinen liksom..

 

Nei bare et gammelt mobilt bredbånd han ikke bruker lenger men jeg kommer ikke inn på d-link på maskinen der jeg kan søke etter nettverket hans.. det han har nå.. det ordentlige.

 

d-linken er installert på maskinen liksom..

Lenke til kommentar

Er driverne til USB-dingsen installert?

 

Det er det jeg også sitter å lurer på om han har gjort det. kan virke som han ikke har gjort det fordi den lyser jo ikke... prøvd alle usb kontaktene bak i pcen hans men den lyser fortsatt ikke.. det jeg lurer på er å laste ned drivere herfra og legge inn på pcen hans og se om den begynner å fungere som den skal da eller hva sier du? :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har et par sånne Dlink DWA-140.

Windows 7 finner disse automatisk . Og du trenger ikke software/drivere fra dlink.

 

Hva slags windows utgave snakkes det om her ?

 

 

Vet du at USB porten(e) som den plugges inn i er i orden ?

 

 

Den oransje greia er led (lys) og ingen knapp til å trykke på.

 

 

Edit:

Den oransje lampa lyser kun når trådløst nettverk er connected på den. Og den blinket når windows fant den som enhet , deretter slukket.

Led var slukket helt til jeg koplet opp/valgte mitt trådløse nett og aktiverte dette med min wpa key.

post-35394-0-07177400-1330895990_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å installere en D-link dwa 140 driver jeg hadde på en minnepenn..

 

da jeg kommer til å koble til adapteren så får jeg beskjed om at installasjonen ikke finner trådløs adapter.. men nå er jeg nesten blank og ingen av usb kontaktene i pcen får adapteren til å virke.. D-link DWA 140 er vel bare trådløs?? det kan ikke være mulig å kjøpe no annet altså ikke trådløs dwa 140..

 

hmm.. råd til hva jeg kan gjøre videre her? den bærbare pcen har en liten adapter usb i seg og her funker Internett utmerket. den store DWA 140 adapteren fungerer også her på den bærbare pcen men altså ikke på den stasjonære..

 

Kan det være aktuelt å bytte om disse, altså den lille adapteren som står i denne pcen over på stasjonære pcen og den store over i denne bærbare? trur dere Internett kommer seg på den stasjonære da?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...