Gå til innhold

Alternativ til Iphone?


Anbefalte innlegg

Jeg sikler litt på ny mobil, har en HTC Wildfire S som jeg er helt greit fornøyd med men den er treig... Ser derfor etter alternativer. Imotsetning til utrolig mange andre så vil jeg ikke ha et beist av en mobiltelefon på 5 tommer osv. Jeg vil heller ha en på størrelse med Iphone. Den må også ha bra kamera, maskinvare og skjerm. Pris har ikke så veldig mye å si men hvis jeg får presset det til under 4k blir jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt med en LG Optimus 7.

Jeg betalte 3000 kroner og fikk med en Xbox 360 Slim gratis, så den er ikke dyr.

 

Jeg brukte iPhone 4 før den, og den har alt jeg vanligvis brukte på en iPhone, bare litt annerledes.

Musikk, kamera, internett, spill og apps.

 

Veldig fornøyd selv, sjekk den ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm, windows phone. er litt skeptisk til det. hvor mye ble totalt prisen 1 år med det abonnementet ditt?

 

Den prisen er for uten abonnement.

Var litt skeptisk til Windows phone jeg også, men eneste forskjellen er at internettbrowseren er Internet Explorer, at man har tilgang til Xbox Live og at video og musikk går gjennom Zune.

Endret av Al Capone
Lenke til kommentar

Hva med Nokia Lumia 800? Den skall ikke være så mye større en Iphone [3.5] Nokia Lumia [3.7] Har dessverre ikke testet den så mye selv untatt på butikken, men den har kommet svært bra ut i tester.

http://www.nokia.com/no-no/produkter/telefon/lumia800/

http://www.amobil.no/artikler/nokia_lumia_800/105313

Evntuelt Samsung galaxy S2 om du vil ha android! :D

Endret av veghov
Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en mobil som er på størrelsen til en iphone er det feil å fokusere utelukkende på skjermstørrelsen. Du bør heller fokusere på de totale målene på mobilen.

 

Iphone er stor sammenlignet med hvor liten skjermen er. HTC Incredible S med "monsterskjerm" på 4" er bare 5 mm lenger enn iphone. Motorla Atrix og Motolux som også har en skjerm på 4" er bare 2,5 mm lenger enn ihpone.

Endret av Dromle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en mobil som er på størrelsen til en iphone er det feil å fokusere utelukkende på skjermstørrelsen. Du bør heller fokusere på de totale målene på mobilen.

 

Iphone er stor sammenlignet med hvor liten skjermen er. HTC Incredible S med "monsterskjerm" på 4" er bare 5 mm lenger enn iphone. Motorla Atrix og Motolux som også har en skjerm på 4" er bare 2,5 mm lenger enn ihpone.

Hva med bredde og tykkelse?

Lenke til kommentar

Motolux er like tynn/tykk som iphone men er 2 mm bredre, dvs at den er 2 mm bredere og lengre enn iphone men har en skjerm på 4" vs. 3,5 på iphone.

 

Flere mål og visuelle sammenligninger kan man se på denne siden:

 

http://phone-size.com/?s=32%2C1%2C99%2C7%2C6

 

Der har jeg tatt med en med en motorola droid 2 siden jeg ikke fant motolux i oversikten der. Målene på droid 2 og motolux er tilnærmet identiske bortsett fra at motolux er tynnere (like tynn som iphone) og at den har en 4" skjerm.

 

Så man kan kjøpe seg en mobil med skjerm som er opptil 4" uten at den er noe spesielt mye større.

Lenke til kommentar

Ble overrasket over min billige Huawei honor på 4", la den på siden av en kamerat sine iphone og da var den like tynn og bred og bare ørlite lenger.

Og i mine øyne like pen å se på fra forsiden ihvertfall (baksiden er dog ikke spesielt pen :p).

 

Så du kan fint se på telefoner opp til 4" uten at de er spesielt større fysisk.

Lenke til kommentar

Det er fordi skjermen er vesentlig lengre enn på iPhone. Da er det ingen sak å nå 4 tommer.

 

Jeg tviler litt på de oppgitte målene da det ser ut til at de ikke måler på det tjukkeste punktet i likhet med Samsung osv.

 

Edit: på Motorola Motoluxe :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...