Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen kortslutet - skrur seg ikke på


Anbefalte innlegg

Hei!

Skriver da på min mobil, så kan være litt lite osv.

 

Men jeg frev med vanlig skole arbeid på word på min stasjonære pc (ny!) hørte på musikk på itunes samtidig. Da jeg var halvveis så skrudde pcen seg plutselig av.

Prøvde å skru den på igjen, men ingen nytte. Dro da ut alle kontaker og ot den hvile i 15 timer. Har da puttet dem inn igjen. Men den skrus seg fortsatt ikke på. Svar skjerm. Ingen reaksjon. Hva kan være galt? Det var ingen strømslitt eller tordenhver igår, en helt vanlig dag med lekser. Så dette er rart. Noen ideer? Desperat ettter hjelp! Trenger å bruke den!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke får noen som helst slags reaksjon når du trykker på powerknappen så kan det godt hende at det er strømforsyningen som er gåen. Denne er heldigvis ikke verdens vanskeligste del å bytte.

 

Det er uansett vanskelig å gi en sikker diagnose uten å se nærmere på maskinen, men i det minste kan jeg si at det er en stor sannsynlighet for at informasjonen på harddiskene dine fremdeles er i orden.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke får noen som helst slags reaksjon når du trykker på powerknappen så kan det godt hende at det er strømforsyningen som er gåen. Denne er heldigvis ikke verdens vanskeligste del å bytte.

 

Det er uansett vanskelig å gi en sikker diagnose uten å se nærmere på maskinen, men i det minste kan jeg si at det er en stor sannsynlighet for at informasjonen på harddiskene dine fremdeles er i orden.

 

Er nok PSU som er gåen ja. Kan legge til at hvis viftene starter men skjermen er helt svart kan PSU også være ødelagt. OP prøv med en annen PSU hvis du har liggende.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Dersom du ikke får noen som helst slags reaksjon når du trykker på powerknappen så kan det godt hende at det er strømforsyningen som er gåen. Denne er heldigvis ikke verdens vanskeligste del å bytte.

 

Det er uansett vanskelig å gi en sikker diagnose uten å se nærmere på maskinen, men i det minste kan jeg si at det er en stor sannsynlighet for at informasjonen på harddiskene dine fremdeles er i orden.

 

Er nok PSU som er gåen ja. Kan legge til at hvis viftene starter men skjermen er helt svart kan PSU også være ødelagt. OP prøv med en annen PSU hvis du har liggende.

 

 

Nei ingenting reagerer..

 

Sjekka sikringsboksa i huset?

 

Den er fin den. Om det skal være noe burde iallefall hele rommet gå ut. Lyset i rommet var på, men pcen slukna

 

Har du åpnet pc før???

 

Ja, ser normalt ut. Ingen lukt etter at noe har brent eller noe

 

Dersom du ikke får noen som helst slags reaksjon når du trykker på powerknappen så kan det godt hende at det er strømforsyningen som er gåen. Denne er heldigvis ikke verdens vanskeligste del å bytte.

 

Det er uansett vanskelig å gi en sikker diagnose uten å se nærmere på maskinen, men i det minste kan jeg si at det er en stor sannsynlighet for at informasjonen på harddiskene dine fremdeles er i orden.

 

 

Herlig, håper det du sier er feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...