Gå til innhold

Netonnet.no - Live erfaring defekt produkt.


Anmeldelser av butikker mens reklamasjonsprossess er i gang  

57 stemmer

  1. 1. Er slike erfaringer av interesse

    • ja
      55
    • Nei
      2


Anbefalte innlegg

Hei :)

Tenkte jeg kunne prøve å lage en tråd her for hvordan det går med min retur til netonnet, så får vi se hvordan saken går fra A til Å.

 

Forhistorie:

 

Bestilte 1 stk hvit Samsung Galaxy Note fra netonnet med 1 stk 32gb minnekort.

Varen ble bestilt på lørdag 25.02.2012

 

Shipping prosess

 

Sendingen er utlevert

29.02.2012 14:48

XXXX XXXXXXXX

 

Varsel er sendt mottaker

29.02.2012 10:41

 

Sendingen er ankommet XXXXXXX

Siste hentedato: 14.03.2012

Hentekode: XXX

29.02.2012 10:39

5884 BERGEN

 

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

28.02.2012 09:13

5020 BERGEN

 

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

27.02.2012 21:51

0024 OSLO

 

Mobilen var godt pakket ned, alt ser ok ut, forsegling ikke brutt så vidt jeg kan se.

Pakker opp mobiltelefon, putter i sim (vanlig simkort, ikke i adapter)

 

Prøver å sette opp telefon,får opp "putt i simkort".

Prøver gjentatte ganger, samme feil.

Hard reset, samme problem forsetter. (telenor sim, nytt, ca 2 måneder gammelt).

 

Tester så 1 stk Onecall simkort, 1 stk telenor simkort til (ca 1 år gammelt) og 1 stk netcom (ca 1 år gammelt), alle samme problem.

 

Med kjøring hjem og testing går det litt tid

 

Henvender meg til support via netonnet.no sine hjemmesider:

29 februari 2012 16:38

 

Får tilbakemelding

01 mars 2012 10:28:

 

Hei Thomas,

 

Takk for din e-post.

 

Beklager att du opplever problemer med ditt produkt.

 

Vi må ta den inn for en kontroll.

 

Jeg kommer straks til å sende deg en fraktseddel på e-post som du kan bruke for og sende den inn till oss.

 

Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. Foruten nevnte garanti og fabrikasjonsfeils garanti på LCD & Plasma skjermer/tv-apparater håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter debiteres du for undersøkelseskostnadene av våre serviceverksteder. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra NetOnNet.

 

Før en garantireparasjon eller garantiutbytte kan godkjennes trenger ett av våre serviceverksteder å undersøke ditt produkt. Vi har valgt ut våre samarbeidspartnere med omtanke og tilbyr riksdekkende service for å gi deg som kunde førsteklasses garantibetingelser. Hvis det etter undersøkelse konstateres at det dreier seg om en selvforskyldt feil (inkludert feilinnstilt vare, feil oppstått p.g.a. uaktsomhet etc) har NetOnNet eller serviceverkstedet rett å ta ut en undersøkelseskostnad.

 

Din følgeseddel og garantibevis er for enkelthets skyld ett og samme dokument. Den skal sitte på utsiden av pakken i en plastlomme, eller eventuelt ligge i selve pakken. Ta godt vare på dokumentet, da dette er obligatorisk hvis du vil benytte deg av din garanti og angrerett.

 

Ha en fin dag!

 

_______________________________________

Frøken NetOnNet.no

 

Customer Service

NetOnNet AB

Bockasjögatan 12

504 30 Borås

SVERIGE

 

TEL: +47 815 00 780

FAX: +46 33 103 188

E-POST: [email protected]

WEB: www.netonnet.no

 

Pakkseddel ankommer epost ca 10 minutter senere, pdf format.

Skrevet ut på jobb da jeg har mulighet til å skrive ut pakkseddler med klister på, noe folk flest sikkert ikke har hjemme.

 

Så nå er det å ta med seg pakken og pakkseddel på jobb imorgen for å kopiere seddel og pakke ned med skumperler.

 

Vil holde saken oppdatert, så ser vi hvordan NetOnNet.no er på support fra dag 1.

Det kan gå fint, og det kan gå dårlig.

 

Grunnen til jeg valgte å gjøre det slik at det er som oftest dårlig nytt som kommer frem på forumet, og folk skriver gjerne bare negative erfaringer.

 

Jeg vil dermed forsøke å gjøre anmeldelsen av dette så nøytralt som jeg kan, håper det går fint :)

 

 

Prosess så langt:

[*] 25.02.2012 Bestilling.
[*] 27.02.2012 Vare ankommet fra Sverige til Posten.
[*] 28.02.2012 Ankommet posten Bergen
[*] 29.02.2012 Videresendt til postkontor
[*] 29.02.2012 Pakke åpnet, testet og ikke fått til å fungere.
[*] 29.02.2012 Feilmelding sendt via netonnet.no nettskjema
[*] 01.03.2012 Svar fått (se over)
[*] 01.03.2012 Returseddel ankommet via epost, skrevet ut
[*] 02.03.2012 Pakket ned med bobleplast, orginal lapp og levert varemottak for utsending
[*] 06.03.2012 Sending hentet av "PGO" for Netonnet i Norge.
[*] 09.03.2012 Fått beskjed om at varen vil bli mottatt i Sverige i begynnelsen av neste uke.
[*] 13.03.2012 Fabrikkny enhet på vei tilbake til meg.
[*] 15.03.2012 Telefon testet og alt fungerte strålende 

 

 

Summar summarum

 

Negativt om reklamasjon:

 

- Måtte vente på ny enhet istedenfor å få ny tilsendt direkte (Er vel egentlig ikke en skikkelig negativ sak, men har vært borti netthandel hvor de har gjort dette).

 

- "lang tid". Dette er jo subjektivt, for meg var det ikke horribelt. 14 dager fra jeg fikk hentelapp, 12 dager etter jeg sendte inn enhet (på en fredag) før de sendte ny i retur. Jeg vet noen er utolmodige, så kan være lang tid for noen. Muligens raskere fra enkelte norske butikker?

 

Nøytralt om reklamasjon

 

- Hentelapp per epost. Jeg greide ikke helt å komme frem til om dette var negativt eller positivt. Det fine er at man slipper å vente på lappen per post. De negative er at dette er noe man skal klistre på utsiden av pakken. Jeg har mulighet til å skrive ut slike seddler på jobb, så her må man enten få posten til å lage en i butikk (usikker på muligheten) eller skaffe seg papir med klister på Binders. Eventuelt tape fast, men da er jo risikoen at lappen kan falle av.

 

Positivt om reklamasjon:

- Raskt svar fra kundeservice.

- Ingen direkte kommunikasjon med verksted. (Potensiell forsinkelse)

- Fabrikkny enhet tilsendt direkte fra norsk avdeling.

 

 

 

Håper min lille tråd kan være til hjelp for folk som lurer på reklamasjon mot NetOnNet.no

Husk at erfaringer kan variere, men denne tråden ble opprettet FØR jeg viste resultatet, og dermed i mine øyner blir nøytral. Verken en tråd som klaget på dårlig behandling eller god behandling etter ting har skjedd.

Endret av AllFather
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ble sendt i retur forrige uke, er litt spent på hvordan sporingen fungerer mot netonnet i Sverige.

 

På vei til Norge fikk man ikke beskjed om at var sendt før man kom over norskegrensen.

Oppdaterer sak når jeg hører noe mer.

 

Dette kan medføre problemer med reklamasjoner da man eventuelt ikke vet når gjenstanden kommer frem til mottaker.

 

Lite minus synes jeg :)

 

 


Sendingen er utlevert - Mottatt av: pgo retur til net on net 
06.03.2012 12:49 
0024 OSLO   

Sendingen er sortert 
05.03.2012 06:05 
0024 OSLO   

Sendingen er sortert og videresendt 
05.03.2012 03:59 
0024 OSLO   

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 
02.03.2012 17:49 
5020 BERGEN   




Sendingen er innhentet 
02.03.2012 13:39 
XXXX XXXXXXXXXXXX

 

Oppdatering 06.03.2012

 

Er ikke helt sikkert på hva "sending mottatt, pgo retur netonnet" betyr, men vi får se.

I mine øger regner jeg nå mobilen som mottatt av netonnet.

 

Hører jeg nå ikke noe tilbake innen fredag purrer jeg på.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

 

Oppdatering 06.03.2012

 

Er ikke helt sikkert på hva "sending mottatt, pgo retur netonnet" betyr, men vi får se.

I mine øger regner jeg nå mobilen som mottatt av netonnet.

 

Hører jeg nå ikke noe tilbake innen fredag purrer jeg på.

 

Det betyr som du antyder selv, at sendingen din er utlevert til er person med initialene pgo som henter ut pakkene for netonnet.

Har selv måtte retunere noe til de ved tidligere anledning og akkurat samme prosedyre skjedde hos meg. Returen gikk forøverig smertefritt :)

Lenke til kommentar

Supert :)

Da får vi se om det skjer det samme her :)

Som sagt, jeg hadde ingen forventinger verken fra eller til, men lever i håpet om alt går ok. Begrenset hvor mye skade man kan gjøre med å pakke opp en mobil og putte i et simkort på en time :)

 

Når jeg søkte etter netonnet på forumet kom det stort sett frem dårlige erfaringer, derfor mente jeg i alle fall at det hadde muligens vært av interesse for noen å se steg for steg hva som skjer :)

 

Erferingen skal etterpå inn på firmaet sin profil her på hw.no under erfaringer :)

Lenke til kommentar

Lykkelig slutt for min del :)

Snakket med de på fredag, fikk da beskjed om at de ville motta telefonen i Sverige "i begynnelsen på denne uken", tenkte at da ville jeg høre tilbake fra verkstedet om at det går "x antall dager".

 

Men idag fikk jeg dette per epost :

 

Hei Mann Fra Bergen
I dag sendes din bestilling med ordrenr. XXXXXXXXXXXXfra vårt sentrallager. Leveransen skjer etter ditt valg av leveransealternativ Servicepakke. Ditt valg av betalningsmåte er NO - 10 Dager netto.

Følgende varer inngår i forsendelsen:  

Artnr       Artbeskr       Antall

Pris                   Total
XXXXXX N7000 Galaxy Note White
-1 4.790,00            -1 4.790,00


XXXXXX N7000 Galaxy Note White
1 4.790,00              1 4.790,00


Leveransen sendes til adressen: 
Mann Fra Bergen
xxxx Bergen

 

Kom litt brått på, men som dere ser ha de sendt en ny enhet i retur.

Ingen returkostnad på defekt enhet, og ingen kostnad på ny enhet, slik det selvfølgelig skal være.

 

Mulig jeg oppdaterer saken når telefonen kommmer, men nekter å tro jeg er så uheldig to ganger at jeg får enda en defekt mobil :)

 

Kjapp oppsummering i første post.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, da så. Men tenkte ikke på at det var vits å fjerne navnet på en i kundeservice. Men uansett, var ikke det jeg egentlig skulle kommentere.. :tease:

 

Hadde en lignende erfaring fra NetOnNet her for noen uker siden, jeg og. Bestilte en vare som viste seg å være defekt, og det tok evigheter før det skjedde ting, både etter at jeg registrerte feilen, og etter at jeg sendte varen tilbake. I mitt hode burde det gå kjapt, da god service er å gi kunden det han har betalt for så fort som mulig. Kan ikke tenke meg at prosessen er så utrolig lang heller, liksom..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Bra at noen opplever netonnet som positivt... Jeg har prøvd å få reparert en telefon siden januar.. Den er nå på verksted for 4. gang..

 

Problemet var opprinnelig, utrolig nok, det samme som ditt: Simkortleseren funket ikke. I tillegg var telefonen ment for Europa, da ingen nordiske språk var installert. Kunne velge mellom tysk, nederlandsk, belgisk og fransk. Spenstig.

 

Telefonen ble sendt inn, de byttet hovedkort og returnerte telefonen.. So far, so good. (Lurer på hvorfor de ikke bare byttet min, når det var det de gjorde med din?) Men etter et par timers bruk slår telefonen seg av uten forvarsel. Vi dytter inn laderen og fyrer opp på nytt. Når telefonen er fulladet og i bruk ser alt helt flott ut. Helt til den, en stund senere, slår seg av uten forvarsel. Etter litt prøving og feiling oppdager vi at batteriindikatoren i Android ikke endrer status fra ladekontakten trekkes ut til batteriet er tomt. Dermed vet aldri Android at batteriet snart er tomt. Litt videre prøving og feiling tilsier at det i utgangspunktet ikke er noe feil med kapasiteten til batteriet, og telefonen fungerer forsåvidt til daglig bruk, men det er forferdelig irriterende å ikke vite hvor mye strøm man har.

 

Jeg sender mail til netonnet, får ny returlapp og sender inn. Nå begynner det å dra seg til, for verkstedet presterer nå å reparere telefonen etter FORRIGE feil, problemet som allerede var løst. Vi får telefonen tilbake med samme feil. Jeg kontakter netonnet igjen, får ny returlapp og sender inn igjen.. denne gang med beskrivelse av feilen oppi eska, slik at tekniker skal vite hva som skjer.. får telefonen tilbake: "Ladet og tappet batteriet for strøm. Oppdatert Android. Ingen feil funnet".. Nå teller vi april, fordi hver service tar mellom 3 og 4 uker, og fordi det ikke alltid passer å få sendt inn telefonen (og den "fungerer" jo..)

 

Jeg ventet til mai var omme før jeg igjen sendte inn telefonen pga alle helligdagene i løpet av den måneden, og shippet telefonen inn i løpet av juni en gang.. Nok en gang med beskrivelse av feil og henvisning til en mailutveksling lang som et vondt år med netonnets kundeservice. Jeg legger ved mitt eget telefonnummer, slik at tekniker kan ringe meg direkte om det er noe han lurer på. Jeg ber kundeservice innstendig om å sørge for at denne telefonen ikke blir returnert enda en gang med "ingen feil funnet".. Hører ingenting fra netonnet på noe rundt en uke, før jeg sender mail dit selv. Etter litt om og men sender de en mail til verkstedet som de ikke får svar på (og unnlater å gi meg beskjed), så jeg purrer igjen noen dager senere. Da viser det seg at telefonen allerede har forlatt verkstedet, men de på kundeservice kan da ikke se hva som er gjort med telefonen, fordi det ikke legges inn i systemet deres (?!)... Så da kunne vi visst bare vente til telefonen dukket opp hos netonnets HK, så skulle de se på den der..

 

Nå har det gått noen dager igjen, og jeg har ikke hørt noe.. Jeg blir absolutt ikke forbauset om telefonen ramler ned i postkassa mi ganske snart med "oppdatert android, ingen feil funnet"..

 

Litt frustrerende, ja..

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg vet dette er en gammel tråd, men har ett problem med en mobil kjøpt på netonnet. Jeg kjøpte min samsung galaxy s2 i juni 2012. Men i det siste har det oppstått problemer med at den ikke vil lade og når en setter i ett oppladet batteri ( ladet i en annen S2 ) får jeg bare opp at den lader og den slår seg av og på hele tiden, og jeg må bare ta ut batteriet og bruke en annen telefon. Reklamsjonsretten er vel ikke gått ut? og hvordan sender jeg den inn, og tar de betaling for reperasjonen. Mobilen kosten 4000 kr når jeg kjøpte den, om den er ødelagt får jeg en ny S2 eller ett tilsvarende produkt?

Lenke til kommentar

Jeg vet dette er en gammel tråd, men har ett problem med en mobil kjøpt på netonnet. Jeg kjøpte min samsung galaxy s2 i juni 2012. Men i det siste har det oppstått problemer med at den ikke vil lade og når en setter i ett oppladet batteri ( ladet i en annen S2 ) får jeg bare opp at den lader og den slår seg av og på hele tiden, og jeg må bare ta ut batteriet og bruke en annen telefon. Reklamsjonsretten er vel ikke gått ut? og hvordan sender jeg den inn, og tar de betaling for reperasjonen. Mobilen kosten 4000 kr når jeg kjøpte den, om den er ødelagt får jeg en ny S2 eller ett tilsvarende produkt?

Du har 5 års reklamasjon på telefon (ikke på batteri så vidt jeg vet)

Gå igjennom veiledning på www.netonnet.no/Support/Index/ og du vil motta en returlapp automatisk når alt er fylt ut.

Dersom den ikke er reparerbar har du krav på nytt tilsvarende produkt eller pengene tilbake, ved 3. avhjelp vedrørende samme problem kan du heve kjøpet

Lenke til kommentar

 

Jeg vet dette er en gammel tråd, men har ett problem med en mobil kjøpt på netonnet. Jeg kjøpte min samsung galaxy s2 i juni 2012. Men i det siste har det oppstått problemer med at den ikke vil lade og når en setter i ett oppladet batteri ( ladet i en annen S2 ) får jeg bare opp at den lader og den slår seg av og på hele tiden, og jeg må bare ta ut batteriet og bruke en annen telefon. Reklamsjonsretten er vel ikke gått ut? og hvordan sender jeg den inn, og tar de betaling for reperasjonen. Mobilen kosten 4000 kr når jeg kjøpte den, om den er ødelagt får jeg en ny S2 eller ett tilsvarende produkt?

Du har 5 års reklamasjon på telefon (ikke på batteri så vidt jeg vet)

Gå igjennom veiledning på www.netonnet.no/Support/Index/ og du vil motta en returlapp automatisk når alt er fylt ut.

Dersom den ikke er reparerbar har du krav på nytt tilsvarende produkt eller pengene tilbake, ved 3. avhjelp vedrørende samme problem kan du heve kjøpet

 

Takk for svar, om det er jeg så har ødelagt den! ( håper ikke det) må jeg betale frakt og repersasjons kostnader?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet dette er en gammel tråd, men har ett problem med en mobil kjøpt på netonnet. Jeg kjøpte min samsung galaxy s2 i juni 2012. Men i det siste har det oppstått problemer med at den ikke vil lade og når en setter i ett oppladet batteri ( ladet i en annen S2 ) får jeg bare opp at den lader og den slår seg av og på hele tiden, og jeg må bare ta ut batteriet og bruke en annen telefon. Reklamsjonsretten er vel ikke gått ut? og hvordan sender jeg den inn, og tar de betaling for reperasjonen. Mobilen kosten 4000 kr når jeg kjøpte den, om den er ødelagt får jeg en ny S2 eller ett tilsvarende produkt?

Du har 5 års reklamasjon på telefon (ikke på batteri så vidt jeg vet)

Gå igjennom veiledning på www.netonnet.no/Support/Index/ og du vil motta en returlapp automatisk når alt er fylt ut.

Dersom den ikke er reparerbar har du krav på nytt tilsvarende produkt eller pengene tilbake, ved 3. avhjelp vedrørende samme problem kan du heve kjøpet

 

Takk for svar, om det er jeg så har ødelagt den! ( håper ikke det) må jeg betale frakt og repersasjons kostnader?

 

ikke reparasjonskostnader med mindre dem fikser den, men frakt + analyse kostnader.
Lenke til kommentar

Er det noen som har lest NetOnNets avtalevilkår om du ønsker å legge ut en evaluering av et produkt på deres hjemmeside. Holdt på å le meg ihjel. Mest idiotiske avtalevilkår jeg har lest. For der stod det i klartekst at de kan nekte å poste en evaluering uansett innhold. Det er de som godkjenner hva som skal legges ut. Så i praksis betyr jo bare det at om du skriver noe negativt så kommer ikke det ut. Ikkje braaaa. Jeg prøvde meg, men fikk bare til svar at det ikke var godkjent, og da hadde jeg skrevet rimelig ærlig og diplomatisk. Prøv igjen var svaret.

 

Har forresten returnert et stor kabinett som var ødelagt ved ankomst, så aner ikke når jeg eventuelt får et nytt ett. Husker ikke nøyaktig når jeg returnerte det, men mener det var i påsken.

Endret av hajohans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...