Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Akutt hodepine etter hard styrkeøkt


polsen

Anbefalte innlegg

Prøvde å finne et underforum under "trening", men ble visst videresendt hit...

 

Var og trente styrke for noen dager siden, og det ble i grunnen en litt for hard og lang økt, og jeg hadde gått hele dagen uten å spise noe. Ja, dumt, jeg vet. Så, på slutten av økta, skulle jeg ta i maks på noen pushups i slynger. Tok i så det svimla, og *pang*, plutselig fikk jeg ganske vondt i hodet.

 

Tenkte ikke noe særlig mer over det, tilskrev det for lite mat og for lang og har økt. Men nå har jeg hatt hodepine i tre dager i strekk, og det er svært uvanlig for meg, tror egentlig aldri det har skjedd før... En tilfeldighet, eller skjedde det noe galt i den treningsøkta?

 

Hadde aldri tenkt på det, hadde det ikke vært for at dette er på tredje dagen nå... Ikke supervondt (tok en Paracet først i morges, men den ser ikke ut til å virke noe særlig) men litt "gnagende" og irriterende, mest.

 

Kan det være noe seriøst? Begynner å bli litt små-bekymret, kjennes ikke "riktig" ut det her...

 

P.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å finne et underforum under "trening", men ble visst videresendt hit...

 

Var og trente styrke for noen dager siden, og det ble i grunnen en litt for hard og lang økt, og jeg hadde gått hele dagen uten å spise noe. Ja, dumt, jeg vet. Så, på slutten av økta, skulle jeg ta i maks på noen pushups i slynger. Tok i så det svimla, og *pang*, plutselig fikk jeg ganske vondt i hodet.

 

Tenkte ikke noe særlig mer over det, tilskrev det for lite mat og for lang og har økt. Men nå har jeg hatt hodepine i tre dager i strekk, og det er svært uvanlig for meg, tror egentlig aldri det har skjedd før... En tilfeldighet, eller skjedde det noe galt i den treningsøkta?

 

Hadde aldri tenkt på det, hadde det ikke vært for at dette er på tredje dagen nå... Ikke supervondt (tok en Paracet først i morges, men den ser ikke ut til å virke noe særlig) men litt "gnagende" og irriterende, mest.

 

Kan det være noe seriøst? Begynner å bli litt små-bekymret, kjennes ikke "riktig" ut det her...

 

P.

 

Har vel sprengt noen blodkar..ikke sunt å trene for hardt.Er en grunn til att topp idrettsutøvere må legge inn årene i 30 års alderen.Da er kroppen ødelagt av all treningen.Men det var litt avsporing..så ta deg en tur til legen å finn ut hva det er.men vil tro du har sprengt noen blodkar;)

Lenke til kommentar

Takk for tips. Tror jeg får i meg nok vann (typisk 1.5 l i løpet av en totimers økt) som regel. Kjenner meg litt bedre i dag (men det murrer fortsatt noe bak i hodet) så jeg avventer litt med lege osv. Er jo så mye hassle med slikt. ;-)

 

Siden jeg så langt har vært lykkelig fri for slike "anstrengelseshodepiner", håper jeg ikke det er kommet for å bli, ser på nettet at det slett ikke er så uvanlig. (Hadde aldri hørt om det selv, før!)

 

P.

Lenke til kommentar

Opplevde dette selv for noen uker tilbake. Tiltross for nok søvn, sunn og god mat og regelmessige måltider fikk jeg en skikkelig hodepine etter at jeg tok meg litt for hardt ut på en fotballtrening. Denne hodepinen satt i hodet i flere dager, og det måtte helles nedpå flere paracet daglig for å klare å sove. Jeg har også opplevd at dette har skjedd når jeg plutselig har satt kroppen i bevegelse. For eksempel at jeg plutselig begynner å løpe for å rekke bussen, og når jeg har satt meg ned kommer det en forferdelig hodepine.

 

Hvile,vann, søvn, kosemat og tvprogrammer som fikk tankene over på annet enn smerten var det som funket for min del.

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...