Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PCen fryser under installering av W7


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i lengre tid hatt store problemer med en PC. Jeg bygde den i desember, men jeg fikk problemer da jeg skulle installere W7. Jeg byttet ut en del elementer og kom fram til at det måtte være hovedkortet det var noe galt med. Jeg sendte det tilbake til pixmania etter en vanvittig lang dialog med kundeservice.

 

Jeg fikk nettopp tilbake et nytt hovedkort, men nå etter bygging sitter jeg igjen med det samme problemet.

 

PCen består av:

 

SAPPHIRE Radeon HD 6750 - 1 Gb GDDR5,

Asus P8H67 (B3),

Intel Core i5 2500K 3,3 GHz,

Kingston KVR1333D3N9K2 2 x 4 GB

Advance PC-forsyning MPT-7500 - 750 W

 

Den fryser når den er ferdig å pakke ut og installere.

 

Den langer ingen spesiell lyd og musen rører seg ikke.

 

Jeg har prøvd med to forskjellige harddisker, er det noen som vet hva problemet kan være?

Endret av Slayer00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har oppdatert BIOSen til hovedkortet. Det eneste dette resulterte i var at PCen ikke finner HDDen når jeg skal begynne installeringen av Windows.

 

Jeg kjøpte ny RAM og har prøvd med 3 forskjellige brikker, så det er ikke RAMen.

 

Jeg skal få lånt meg en SATA-disk og prøve med den.

Endret av Slayer00
Lenke til kommentar

Er det optiske drevet koblet til via SATA-kontakt?

Jeg har ikke vært borti IDE-disker på endel år nå, men jeg husker en kompis hadde store problemer da han prøvde å mikse IDE- og SATA-disker i maskinen sin, av uviss årsak.

Det gikk forsåvidt an, men ting gikk sørpe tregt. Jeg tror han også hadde OS på IDE-disk, og skulle utvide med ekstra SATA-disk da han gikk tom for IDE-porter.

 

Erfaringsmessig går det fint å parre en IDE-DVD-ROM med SATA-HDD, men motsatt er kanskje en dårligere deal? Isåfall kan du forsøke en IDE-DVD-ROM subsidiært til SATA-HDD.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet. Overtok en pc av en kompis som hadde fått den ferdigbygget av komplett. Så skulle jeg installere OS, prøvde både på SSD, SATA og en ide disk. Samme problemet på begge. Jeg bruker alltid usb penn når jeg skal formatere, så kom den loading files greia til 100% og den neste greia klikket det på hver gang. Det som skjedde var at skjermen plutselig ble svart, og aktivitetslyset på usb penna sluttet å lyse. Noe windows filer ble det på harddisken, men ikke nok til å boote av. Det jeg gjorde var å installere OS på en annen stasjonær, så bare satt jeg den tilbake. Da kunne jeg lett boote og fikse drivere osv.

Lenke til kommentar

IDE disk på VIA kontroller på et P67 hovedkort ? Det er vel uansett ikke noe særlig idag.

Påse å kople 80Pin IDE kabel riktig , + å sette jumpers på EIDE disken din rett (single disk - master eller csel).

 

Selv har jeg brukt SATA disker siden 2003 (Abit NF7-S)

Du har vel SATA disk(er) å bruke , selv generasjon 1.0 (SATA150) er å foretrekke over EIDE disk.

For optisk CD/DVD er IDE OK , om hovedkortet har brukbar kontroller.

Lenke til kommentar

Hei forum! Nå har jeg funnet ut av problemet! Det var at PCen ikke funket med IDE-disk og SATA-DVD. Jeg prøvde med SATA i dag og det funket! Jeg har prøvde tidligere med 3 forskjellige IDE-disker, så jeg vet at det ikke var selve HDDen det var noe galt med.

 

Fantstisk deilig å få det ordnet :D Takk for hjelpen !

 

Hei forum! Nå har jeg funnet ut av problemet! Det var at PCen ikke funket med IDE-disk og SATA-DVD. Jeg prøvde med SATA i dag og det funket! Jeg har prøvde tidligere med 3 forskjellige IDE-disker, så jeg vet at det ikke var selve HDDen det var noe galt med.

 

Fantstisk deilig å få det ordnet :D Takk for hjelpen !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...