Gå til innhold

iPhone og iPad synkronisering


C..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et spørsmål angående iPhone og iPad synkronisering som tittelen sier.

Min onkel har både iPhone og iPad og han vil at disse skal kommunisere sammen, altså at de hele tiden er helt like. Og dette skal jo være mulig med iOS5 sånn jeg har forstått det. Så når han installerer en app på for eksempel sin iPhone skal denne også automatisk komme inn på hans iPad når de begge er koblet til en Wi-Fi nettverk.

 

Men hvordan skal man kunne sette opp dette slik at det fungerer på denne måten?

Han har ingen maskin fordi han valgte å kjøpe inn et nettbrett fremfor en bærbar pc. Så det er min maskin som har sikkerhetskopi og lignende til begge enhetene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er en start: http://www.apple.com/icloud/setup/

 

om man installerer en app på ipad, så blir den ikke automagisk installert på iphone. Men du kan gå inn på purchased/kjøpt i appstore og få en liste over apps du allerede har kjøpt. Vet ikke hvordan det er med gratis apps.

 

sikkerhetskopi kan velges å lagres i icloud istedenfor din maskin f.eks. dette er alt jeg vet. da jeg ikke har iTing selv :)

Lenke til kommentar

Du kan få f.eks iPaden til å laste ned appen rett etterpå (selv om du kjøpte den på iPhone). For å sette opp dette må begge være tilkoblet samme appleID. Gå så inn på f.eks iPadens "innstillinger -> butikk". Der finner du meny slik at du kan hake av eksempelvis bøker og programmer for automatisk nedlastning. Det samme kommer til å fungere med musikk om ikke altfor lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...