Gå til innhold

Raske penger etter VGS


JAYZ

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg går på videregående 1. året og planlegger å studere juss etter videregående, for å så bli advokat. Det er noe jeg virkelig brenner for, men jeg er redd jeg har for lave karakterer. Har blitt svært skolelei i det siste, da noen av fagene handler om ting jeg overhodet ikke interesserer meg for.

 

Jeg ønsker å fullføre videregående på en avslappet måte, og lurer på om det finnes noen spennende utdanninger etter VG3 som ikke krever all verden karakterer/fag.

 

I dag sliter jeg meg gjennom naturfag, geografi osv - begynner å bli rimelig lei. Mitt ønske er å gjøre det greit nok på videregående for å senere ta en utdanning hvor jeg kanskje trenger 4.5 i snitt. Stiller krav til at det ikke er drittlønn, men 400-500.000 + hadde vært glimrende som 19-20 åring. :thumbup:

 

Hvilke muligheter har jeg evnt. hvis jeg gir opp "advokatutdanningen" allerede nå? Vil ikke ende opp med 90.000 i året og jobbe som fotballtrener for en gjeng 12 åringer resten av livet. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4-500.000 som 19-åring? Da er lottomillionær løsningen. Dette er lønn man kan forvente å få som nyutdannet sivilingeniør - ikke noe du kan forvente å få rett etter videregående. Om du vil ha god lønn etter kort utdannelse, kan kanskje flygeleder være noe. Men du kommer sannsynligvis til å angre om du velger yrke kun basert på lønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

4-500.000 som 19-åring? Da er lottomillionær løsningen. Dette er lønn man kan forvente å få som nyutdannet sivilingeniør - ikke noe du kan forvente å få rett etter videregående. Om du vil ha god lønn etter kort utdannelse, kan kanskje flygeleder være noe. Men du kommer sannsynligvis til å angre om du velger yrke kun basert på lønn.

 

Lønnen er ikke det viktigste, men den må som sagt vært brukbar. Flygeleder høres interessant ut.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å flytte til Amsterdam for å tjene litt penger der (finne en jobb av noe slag). Trenger litt startkapital, for så å flytte til Spania. på kanten av spania. Så hvis jeg går over havet så kommer jeg til marokko og der kryr det jo av hasj og det vokser helt villt, man trenger ikke å plante det en gang...

så vips, så selger jeg det i spania, og tjener kanskje 300 000 euro i året??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...