Gå til innhold

TEST: Corsair TWINX1024-4000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test!

 

Men hva med å kjøre med mem devideren satt til 5/4 eller 3/2?

Mitt IC7-G kort sliter voldsomt med overklokking når mem devideren er satt til 5/4. Da jeg ikke kommer over 250MHz ved 5/4. Har hørt at Abit sine 865/875 kort sliter med dette, men at noen minnetyper kjører 290MHz.

Så vist jeg skal bytte minne, hadde det vært fint vite hvilke minnebrikker som fungerer med 5/4 devideren?

Lenke til kommentar
Fin test!

 

Men hva med å kjøre med mem devideren satt til 5/4 eller 3/2?

Mitt IC7-G kort sliter voldsomt med overklokking når mem devideren er satt til 5/4. Da jeg ikke kommer over 250MHz ved 5/4. Har hørt at Abit sine 865/875 kort sliter med dette, men at noen minnetyper kjører 290MHz.

Så vist jeg skal bytte minne, hadde det vært fint vite hvilke minnebrikker som fungerer med 5/4 devideren?

 

Vel alle minnebrikkene som er testet i min test som du finner under hovedkort og prosessor er testet på nevnte kort, vil spesielt få lov til å trkke frem geil golden dragon. Kan også nevne at komplett sendte 4 brikker av typen TwiMos Twister til meg i dag disse vil bli testet neste uke.

Lenke til kommentar

GAH! *hakeslepp!*

 

Hvordan kan en tenkelig gi FEM til et produkt som er så SINNSVAKT overpriset? 3500 kroner? Det er jo vannvittig! Hvem bruker så mye på PCen sin da? Og jeg regner ikke med de 2-3 unntakene på forumet her nei, det er ikke på LANGT nær nok til å rettferdigjøre en så SYK pris.

 

Altså, jeg kjøpte mine brikker, TwinMOS, for under 500 kr! Riktig nok bare PC400 og svakre timings, men ikke søren om jeg ville 7-doblet prisen for å få de brikkene!

Lenke til kommentar
GAH! *hakeslepp!*

 

Hvordan kan en tenkelig gi FEM til et produkt som er så SINNSVAKT overpriset? 3500 kroner? Det er jo vannvittig! Hvem bruker så mye på PCen sin da? Og jeg regner ikke med de 2-3 unntakene på forumet her nei, det er ikke på LANGT nær nok til å rettferdigjøre en så SYK pris.  

 

Altså, jeg kjøpte mine brikker, TwinMOS, for under 500 kr! Riktig nok bare PC400 og svakre timings, men ikke søren om jeg ville 7-doblet prisen for å få de brikkene!

 

Vet ikke hvor du har hentet den prisen,men hos komplett er prisen som følger:

Corsair TwinX 4000 512 mb 2138.-

TwinMos Twister 4000 512 mb 1815.-

Lenke til kommentar
GAH! *hakeslepp!*

 

Hvordan kan en tenkelig gi FEM til et produkt som er så SINNSVAKT overpriset? 3500 kroner? Det er jo vannvittig! Hvem bruker så mye på PCen sin da? Og jeg regner ikke med de 2-3 unntakene på forumet her nei, det er ikke på LANGT nær nok til å rettferdigjøre en så SYK pris.  

 

Altså, jeg kjøpte mine brikker, TwinMOS, for under 500 kr! Riktig nok bare PC400 og svakre timings, men ikke søren om jeg ville 7-doblet prisen for å få de brikkene!

 

Vet ikke hvor du har hentet den prisen,men hos komplett er prisen som følger:

Corsair TwinX 4000 512 mb 2138.-

TwinMos Twister 4000 512 mb 1815.-

 

Det er 1024-pakken det snakkes om...

Lenke til kommentar

Joda Snekker`n, men de fleste kjøper vel 1024MB RAM i dag. Da må du opp i 4000,- kr for de Corsair brikkene (2 x 512). Sier ikke at Corsair skal tape ved å selge RAM brikker, men prisen er faktisk GANSKE høy. GeiL er heldigvis billigere. Men klart at de PC4000 brikkene er jo rettet mot EXTREME overklokkere også... :wink:

Lenke til kommentar
Vel alle minnebrikkene som er testet i min test som du finner under hovedkort og prosessor er testet på nevnte kort, vil spesielt få lov til å trkke frem geil golden dragon. Kan også nevne at komplett sendte 4 brikker av typen TwiMos Twister til meg i dag disse vil bli testet neste uke

 

Spør kanskje litt dumt nå, men fungerte Geil brikkene bra med memdev. satt til 5/4?

 

Har bygd meg en sikkerlig solid luftkjøling meg dedikert lufteinntak planslipt cpu slk900 med custom overgang til 92mm.(kjører all luft gjennom kjøleren). Så det er litt dumt at minnet holder tilbake overklokkinga til p4 2.4c@3GHz memdev. 5/4 Men kjører stabilt på 38c ved vcore på 1.45. Skulle vel ha klart 3.3GHz

Lenke til kommentar
Vel alle minnebrikkene som er testet i min test som du finner under hovedkort og prosessor er testet på nevnte kort, vil spesielt få lov til å trkke frem geil golden dragon. Kan også nevne at komplett sendte 4 brikker av typen TwiMos Twister til meg i dag disse vil bli testet neste uke

 

Spør kanskje litt dumt nå, men fungerte Geil brikkene bra med memdev. satt til 5/4?

 

Har bygd meg en sikkerlig solid luftkjøling meg dedikert lufteinntak planslipt cpu slk900 med custom overgang til 92mm.(kjører all luft gjennom kjøleren). Så det er litt dumt at minnet holder tilbake overklokkinga til p4 2.4c@3GHz memdev. 5/4 Men kjører stabilt på 38c ved vcore på 1.45. Skulle vel ha klart 3.3GHz

 

Ja det er ingen problemer med å kjøre dem på 5/4 eller 3/2.

Lenke til kommentar
Joda Snekker`n, men de fleste kjøper vel 1024MB RAM i dag. Da må du opp i 4000,- kr for de Corsair brikkene (2 x 512). Sier ikke at Corsair skal tape ved å selge RAM brikker, men prisen er faktisk GANSKE høy. GeiL er heldigvis billigere. Men klart at de PC4000 brikkene er jo rettet mot EXTREME overklokkere også... :wink:

 

Helt enig der, prisene på ram har jo skutt i veret siste halvår, begynner jo å bli dyrere for 2 rambrikker en for en kraftig cpu.

Lenke til kommentar

Synes at de klarte en grei nok hastighet , men jeg synes Geil brikkene er et mye bedre alternativ siden de koster så mye. Skulle nesten til og spørre hvorfor dere fikk så lav score når dere testet ,men jeg ser at Håvard Røste endelig har begynt og teste unbuffert. Men jeg synes at han kunne ha testet både med og uten sse2 og alle de andre tingene som øker minne performance. Så man har noe man kan sammenligne med.

Lenke til kommentar
Synes at de klarte en grei nok hastighet , men jeg synes Geil brikkene er et mye bedre alternativ siden de koster så mye. Skulle nesten til og spørre hvorfor dere fikk så lav score når dere testet ,men jeg ser at Håvard Røste endelig har begynt og teste unbuffert. Men jeg synes at han kunne ha testet både med og uten sse2 og alle de andre tingene som øker minne performance. Så man har noe man kan sammenligne med.

 

En annen ting som er viktig å ta med hviss du skal klokke og det skal vel de fleste som kjøper sånne brikker, er at Geil Golden Dragon serien overhode ikke blir varme.

Lenke til kommentar

Mulig at dere har gjort det tidligere, men jeg spør uansett ettersom jeg er litt nysgjerrig.

 

På "konklusjon"-siden ser jeg at det er mulighet for engelsk språk, er dette noe nytt eller bare en test? Om det er noe nytt, så er vel det en idee å kunne få hele siden og ikke bare konklusjonen på et annet språk enn norsk? Ellers må jeg si det er ihvertfall et godt intiativ for å bli ansett som en "seriøs" hw-side, ikke bare innafor Norge's grenser...

Lenke til kommentar

Hva som er så sterkt med 2-3-3-5 timings på 217 mhz?

 

Mine TwinMOS PC3700, som ikke er noe særlig, klarer jo 220 mhz 2-2-3-5. Og de kosta 1300 spenn for to 256mb brikker.

 

Husker ikke om dere skrev det, men dere må skrive at dere ikke anbefaler disse brikkene for AMD plattformen. Eneste som duger der er Winbond BH-5 :D

Lenke til kommentar
Varme er ikke noe farlig da. Samme hva brikken varmer. Sålenge den klarer good speed.

 

Er uenig der. GD serien ifra Geil utvikler faktisk veldig lite varme (litt blir det såklart) Men etter hva jeg leste på overclockers.com engang så utvikler en PC3200 brikke over 20watt. Og 20x2=40. Og 40watt er en god del.

Lenke til kommentar
Hva som er så sterkt med 2-3-3-5 timings på 217 mhz?

 

Mine TwinMOS PC3700, som ikke er noe særlig, klarer jo 220 mhz 2-2-3-5. Og de kosta 1300 spenn for to 256mb brikker.

 

Husker ikke om dere skrev det, men dere må skrive at dere ikke anbefaler disse brikkene for AMD plattformen. Eneste som duger der er Winbond BH-5 :D

jeg kjører mine corsair TWINXpc3700 på 200@2-2-2-5...

så jeg skjønner ikke helt at di vrukken deer ikke skal klare det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...