Gå til innhold

Leilighet/hotell Barcelona


oysron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For 3 år siden var jeg på langhelg i Barcelona. Da bodde jeg på ROYAL Ramblas Hotel som ligger litt oppe i gågaten.

 

Veldig fin plassering da det er like i nærheten av der flybussen stopper og Metro, og ikke langt unna kjøpesenter og matmarked. Var god pris og god standard på det rommet jeg overnattet på. Det er en hel haug med overnattingssteder rett i nærheten, så dere har mye å velge mellom i ulike prisklasser og komfort.

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på budsjettet, men min anbefaling er Hotel Jazz, som ligger midt i kjernen uten å være plaget med støy. Har også basseng på taket om dere reiser om sommeren. Hotellet ligger noen få meter fra flybusstopp og rett ved Placa de Catalunya som er transporthuben i sentrum (buss og metro). Butikker og kafeer er det over alt i nærheten. Prisen for et par år siden va 100 euro natta, men jeg vet dette har gått opp noe. Var tilbake i fjor, og da bodde vi på Barcelona Universal Hotel, som også var et bra hotell. Dette er også veldig sentralt, basseng på taket og metrostopp 20 meter utenfor døra. Men jeg holder altså en knapp på Hotel Jazz.

 

Sjekk også tripadvisors toppliste:

http://www.tripadvisor.com/Hotels-g187497-Barcelona_Catalonia-Hotels.html

 

Angående Barcelona:

Barcelona er en av mine favoritter, her er det umulig å kjede seg. Men vær varsom i de mest folksommme områdene, her er det mye lommetyverier. En bekjent ble frastjålet lommeboken inne på en kjent merkebutikk, og forsøkt frastjålet mobil på en kafè (ikke legg mobilen på bordet!) Et annet par vi reiste med ble fotfulgt ut av metroen og rundt omkring på La Rambla. Resepsjonisten på Barcelona Universal Hotel ga sterkt inntrykk for at vi var uforsiktige da vi gikk 3 meter unna bagasjen vår i lobbyen på hotellet. Det er visst såpass ille at folk kommer inn, tar en koffert, og går rett ut igjen. Det finnes mange tilsvarende historier blant annet på forumet til Tripadvisor. Jeg går selv med speilreflekskamera hengende over skulderen, og har ikke opplevd det som noe problem, men jeg legger det aldri i nabostolen eller på bordet. Om jeg hadde tatt turen igjen så hadde jeg minst reist i 5 dager, det er mye å se og smake på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...