Gå til innhold

Bygge gaming pc selv, eller kjøpe ferdig bygget ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en skikkelig game-pc til billig penge så burde du bygge selv.

 

Tror nok at de fleste foretrekker å bygge selv nå for tida! :)

 

edit: Det er ikke vanskelig å bygge selv. Ting passer som regel bare på et sted. Hvis du sliter med noe, så er det bare å spørre her på forumet, men aller først, så anbefaler jeg på det aller sterkeste at du leser manualen grundig.

Endret av Tryharder
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en skikkelig game-pc til billig penge så burde du bygge selv.

 

Tror nok at de fleste foretrekker å bygge selv nå for tida! :)

 

edit: Det er ikke vanskelig å bygge selv. Ting passer som regel bare på et sted. Hvis du sliter med noe, så er det bare å spørre her på forumet, men aller først, så anbefaler jeg på det aller sterkeste at du leser manualen grundig.

 

MEn for eks. hvis jeg gjør noe feil med å bygge den selv, og når jeg prøver å åpne pc og det ikke går, åssen kan jeg finne ut hvor det er feil :)?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en skikkelig game-pc til billig penge så burde du bygge selv.

 

Tror nok at de fleste foretrekker å bygge selv nå for tida! :)

 

edit: Det er ikke vanskelig å bygge selv. Ting passer som regel bare på et sted. Hvis du sliter med noe, så er det bare å spørre her på forumet, men aller først, så anbefaler jeg på det aller sterkeste at du leser manualen grundig.

 

MEn for eks. hvis jeg gjør noe feil med å bygge den selv, og når jeg prøver å åpne pc og det ikke går, åssen kan jeg finne ut hvor det er feil :)?

 

Da må du feilsøke. :)

Selv tror jeg at det skal gå bra, jeg bygget min første pc da jeg var 12 år gammel sammen med min bror. Har bygget pc'er i over 5 år nå :) fyller 18 snart!

Det å bygge pc er veldig moro, som regel er det også billigere enn å kjøpe ferdigbygd.

 

 

Hvis du velger riktige deler og leser manualen så skal det gå bra.

 

Du kan gjerne spørre om hjelp her på forumet selfølgelig!

 

Lykke til!

 

edit: støtter forslaget til olestokk, den videoen til newegg er veldig bra om man skal bygge pc

Endret av Chickiroko
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en skikkelig game-pc til billig penge så burde du bygge selv.

 

Tror nok at de fleste foretrekker å bygge selv nå for tida! :)

 

edit: Det er ikke vanskelig å bygge selv. Ting passer som regel bare på et sted. Hvis du sliter med noe, så er det bare å spørre her på forumet, men aller først, så anbefaler jeg på det aller sterkeste at du leser manualen grundig.

 

MEn for eks. hvis jeg gjør noe feil med å bygge den selv, og når jeg prøver å åpne pc og det ikke går, åssen kan jeg finne ut hvor det er feil :)?

 

Da må du feilsøke. :)

Selv tror jeg at det skal gå bra, jeg bygget min første pc da jeg var 12 år gammel sammen med min bror. Har bygget pc'er i over 5 år nå :) fyller 18 snart!

Det å bygge pc er veldig moro, som regel er det også billigere enn å kjøpe ferdigbygd.

 

 

Hvis du velger riktige deler og leser manualen så skal det gå bra.

 

Du kan gjerne spørre om hjelp her på forumet selfølgelig!

 

Lykke til!

 

edit: støtter forslaget til olestokk, den videoen til newegg er veldig bra om man skal bygge pc

 

Hmm ok skal vurdere det :) takk for tipset og hjelpet.

Lenke til kommentar

Hadde en venn som ertet meg med at han hadde kjøpt seg en game pc til 12 000 kr, han mente den var ganske bra.

 

Jeg skulle også ha game pc så jeg valgte å bygge selv. Jeg fikk tak i en pc til 9,5k som var bedre enn kompisen min sin. Idag angrer han på at han kjøpte seg et ferdigbygd pc!

 

 

Som det er nevnt ovenfor her:

 

Det lønner seg å bygge pc'en selv, det dekker alle dine behov og du kan få den som du vil (så lenge delene passer sammen)

 

Pc'en min som jeg har bygget kjører nå Skyrim og mange andre spill på max med 55+ fps (bygget pc siden 2005,var 13 år første gang, bygget helt alene)

 

Ta deg tid til å lese og se på videoer på youtube så skal det gå bra

Endret av LarsBKA
Lenke til kommentar

Hadde en venn som ertet meg med at han hadde kjøpt seg en game pc til 12 000 kr, han mente den var ganske bra.

 

Jeg skulle også ha game pc så jeg valgte å bygge selv. Jeg fikk tak i en pc til 9,5k som var bedre enn kompisen min sin. Idag angrer han på at han kjøpte seg et ferdigbygd pc!

 

 

Som det er nevnt ovenfor her:

 

Det lønner seg å bygge pc'en selv, det dekker alle dine behov og du kan få den som du vil (så lenge delene passer sammen)

 

Pc'en min som jeg har bygget kjører nå Skyrim og mange andre spill på max med 55+ fps (bygget pc siden 2005,var 13 år første gang, bygget helt alene)

 

Ta deg tid til å lese og se på videoer på youtube så skal det gå bra

 

Ok. Men hvor mange pc deler må jeg ha/hva for å bygge pc selv? Kan du hjelpe meg med det..

Lenke til kommentar

 

Ok. Men hvor mange pc deler må jeg ha/hva for å bygge pc selv? Kan du hjelpe meg med det...

 

 

synes du har fått en god del hjelp med det i de andre trådene dine...

 

vanlig er vel 9 deler + OS + muligens prosessorkjøler

 

det innebærer da;

 

1. kabinett

 

2. strømforsyning

 

3. optisk drev

 

4. harddisk

 

5. SSD

 

6. hovedkort

 

7. prosessor

 

8. RAM

 

9. skjermkort

 

10. operativsystem

 

hvis nødvendig;

 

11. prosessorkjøler

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

 

Ok. Men hvor mange pc deler må jeg ha/hva for å bygge pc selv? Kan du hjelpe meg med det...

 

 

synes du har fått en god del hjelp med det i de andre trådene dine...

 

vanlig er vel 9 deler + OS + muligens prosessorkjøler

 

det innebærer da;

 

1. kabinett

 

2. strømforsyning

 

3. optisk drev

 

4. harddisk

 

5. SSD

 

6. hovedkort

 

7. prosessor

 

8. RAM

 

9. skjermkort

 

10. operativsystem

 

hvis nødvendig;

 

11. prosessorkjøler

 

Takk skal du ha:) ja vet jeg har lagd mye tråder, men jeg prøver å være sikker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...