Gå til innhold

er ny innen "bøker" spørsmål!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er helt ny innen bøker, og lurer på en ting.

Hva er forskjellen på Bind 1 2 3 4 osv....

 

Jeg driver å prøver å få tak i en bok som heter "min kamp" av adolf hitler, men den er ikke lett å få tak i.

Har fått tak i en til salgs, men som er i bind 2, derfor lurer jeg på om det er den komplette boka, eller om jeg må ha bind 1.

 

 

sikkert et sykt dumt spørsmål, men som sagt, jeg har ikke greie på bøker i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Bind" betyr omtrent det samme som "del", så du trenger nok bind 1 også.

Hvis du er ny på bøker foreslår jeg at du finner deg noe annet enn det uleselige vrøvlet der. Mein Kampf er bare interessant på grunn av forfatteren, ikke kvaliteten.

 

Wikipedia sier at Bayern eier opphavsretten (Hitler hadde jo ingen arvinger) og ikke vil godkjenne flere opplag. Det kan jo forklare at boka er vrien å få tak i.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Folk leser mye skit av forskjellige grunner, det betyr ikke at det er godt skrevet. Min femåring kan anbefale en boks som heter "Jeg Bæsjer" han sier den er enda bedre en Ringenes Herre fordi det er mer promp.

 

Mitt råd er, uansett hva folk sier, ikke kjøp en bok før du har lest et avsnitt og funnet ut om det er bra eller kun er et kultfenomen.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha "Min kamp" og har fått bind 2 lurer jeg litt på om det er rett bok. Adolf skrev "Mein kampf", som rett oversatt heter "Min kamp" på norsk. Men det er bare en bok, så det er ikke noe bind 1, bind 2 og så videre der. Derimot har Karl Ove Knausgård også skrevet bøker kalt "Min kamp", og han har flere bøker i serien. Jeg har ikke lest dem selv, men hvis noen mener "Min kamp" er bra mener de neppe boken til Adolf.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...