Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen restarter ved bruk av Cd-rom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hpc, vet ikke alder men windows xp fra 2002. det blir blå skjerm og lyden på musikken hakker helt til eg skrur av (ved å hålde inne ac/på knapp) da eg skrur på står det problem med bios, muligens ikke nåkk plass på hardisk osv...

men det skjer med tomme cd'er og så burde ikke være med plass mangel å gjøre...

Lenke til kommentar

eg har ikkje alltid hatt dataen, så eg antar det ja! fikk dataen av min søster og typen :)

det er ikke dataen eg bruker til vanlig men kjekt med 2 :)

eg har 3 med xp (2 bærbare og den eg snakker om her, begge bærbare er defkte) en med vista (delvis defekt)to med windows 7 (fungerer begge to)

Endret av sk97
Lenke til kommentar

hpc, vet ikke alder men windows xp fra 2002. det blir blå skjerm og lyden på musikken hakker helt til eg skrur av (ved å hålde inne ac/på knapp) da eg skrur på står det problem med bios, muligens ikke nåkk plass på hardisk osv...

men det skjer med tomme cd'er og så burde ikke være med plass mangel å gjøre...

 

Om du er inne i Windows Xp og denne feilmeldingen dukker opp så kan det være at en datakomponent er ødelagt, gir en IRQ konflikt pga feil i nettopp bios eller at Windows Xp synger på sine siste dager eller er infisert av et eller annet virus.

 

Utifra spesifikasjonene på datamaskinen vil jeg nok si at det vil være en bedre investering i tid og penger å skrape den...

Anbefaler heller ikke å innstallere Windows 7 på en sapass dårlig datamaskin, da kan vondt fort bli verre.

 

Om du har noen viktige filer som må ta vare på prøver du å ta backup via for eksempel en usb minnepinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...