Gå til innhold

Dårlig ytelse i WoW


Anbefalte innlegg

Til Moderator(er): Bare flytt denne posten til "Skjermkort og TV-kort" seksjonen. Ser nå at dette var feil sted å poste i.

 

Hei! Kjøpte meg en splitter ny gaming-pc for ca 3-4 år siden til rundt 15 000,- for å spille AoC, Crysis etc (som den fungerte utmerket til) men nå for tiden spiller jeg som regel kun WoW. Når jeg først fikk PCen funket WoW som bare pokker med fin ytelse/fps men etterhvert som WoW har utviklet seg har ytelsen falt drastisk.

 

Sitter rundt 15-25 fps i raids og 15-30 i Orgrimmar (som ikke er så aller verst). For å nå denne ytelsen må jeg skru ned alt til medium/good og helst shadow til low. Med alt på Ultra er det nesten uspillbart, spesielt shadows som jeg har på medium/good uansett. Jeg hadde forventet og kunne spille WoW med alt på ultra med denne maskinen, men mistenker at det faktisk er skjermkortet som er syndebukken etter å ha lest at x2-kort er udugelig til WoW. PC-specs er som følger:

 

GPU:ATI Radeon HD4870x2 (Powercolor)

CPU: Intel Q9550 @ Stock

PSU: Corsair Powersupply 750W

RAM: Corsair Dominator PC8500 8GB

Hovedkort: Asus P5Q Deluxe

 

Kjører WoW i 1920-1080.

Endret av Slythas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd med 1 skjermkort?

Hvis du mener om jeg har slått av Catalyst AI slik at kortet bare bruker 1 kjerne, så er svaret ja. Jeg merker bedre ytelse med den ene kjernen avslått, men ikke tilfredsstillende ytelse.

 

 

Har du oppdaterte drivere?

 

Har prøvd forskjellige drivere, fra nyeste til eldre, men har ikke merket noen stor forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...